دوناتلا ورساچه الهه مد در قرن بیستم !

ایجاد تفاوت ویژگی نیست که بتوان آن را یاد گرفت.بعضی از انسان ها برای ایجاد تفاوت به دنیا می آیند. دوناتلا ورساچه نیز یکی از این انسان ها است که برای ایجاد تفاوت پا به دنیا گذاشته است. دوناتلا قبل از هر چیزی یک زن قدرتمند است.قدرت دوناتلا باعث ترس نمی شود ،بلکه برعکس باعث احترام می شود.او 19 سال است که سلطنت امپراطوری برند مطرح ایتالیایی ورساچه را برعهده دارد. دوناتلا ورساچه الهه مد در قرن بیستم است.

 

در پشت موهای بلوند پلاتینی ،آرایش چشمان سیاه و جذبه ، دختر بچه ای شکننده پنهان شده است.این دختر بچه برای برقراری با جهان بیرون سال های زیادی تلاش کرده است.

او با ادعای سنت ایتالیایی، چندین سال طول کشید تا مفهوم لوکس را با لمس مدرن دوباره تفسیر کند.برای دوناتلا ، لوکس چیزی نیست که بتوان آن را مصرف کرد، بلکه جذابیت لوکس در فرهنگ لغت آن است.طراحی لباس‌های ورساچه به نوعی بین ظرافت، جذابیت و هنر عامیانه حرکت می‌کرد. ویژگی‌های طراحی لوکس، رنگ‌هایی درخشان و جواهر مانند، خطوط صاف و جذابیت منحصربه‌فرد از عوامل شهرت برند ورساچه در دنیای مد بوده‌اند.

هیچ موفقیتی آنچنان که از دنیای بیرون مشاهده می شود، آسان نیست. سفر موفقیت آمیز دوناتلا از سال 1955 در جنوب ایتالیا آغاز می شود.او کوچکترین دختر یک مادر خیاط و پدر سرمایه گذار است.او با امتیاز کوچکترین دختر خانواده مانند یک شاهزاده بزرگ شده است.

او جوانی خود را به خاطر توانایی مادرش در طراحی و دوخت ، به عنوان دختر زیبای خوش پوش در  رجیو کالابریا  ایتالیا گذراند. 


همچنین بخوانید: تی شرت هایی به سبک رترو در کلکسیون بهار و تابستان ۲۰۱۸ ورساچه


این جادوی طراحی لباس ها از مادر ورساچه ها نشات می گیرد. او این استعداد و عشق را نه تنها به پسر خود جیانی بلکه به دختر خود دوناتلا نیز انتقال داده است.جیانی ورساچه، یکی از معروف ترین طراحان قرن بیستم، توسط کارل لاگرفلد معمار اصلی شانل نیز تحسین شده است.

استعداد جیانی در طراحی و دوخت غیر قابل انکار است اما پشت این  استعداد و توانایی قهرمان ناشناخته ای وجود دارد :دوناتلا !

از راست به چپ : جیانی – دوناتلا – سانتو

دوناتلا یک نابغه تبلیغاتی است.استعداد او با حرکت استراتژیک و توانایی دقیق زمان بندی، و همکاری او با مدونا و الیزابت هارلی یکی از اولین  و پر سرو صدا ترین انقلاب های برند ورساچه بود. او به شدت به برادر بزرگ خود جیانی نزدیک بود . دوناتلا مدتی در دانشگاه فلورانس تحصیل کرد ، اما در نهایت برای حمایت از کسب و کار جیانی به او پیوست.

زمانی که جیانی ورساچه کارش را در کمپانی مد خود در میلان در سال 1978 آغاز کزد ، دوناتلا شخص دست راست برادرش بود.برادر دیگرش ، سانتو ، نیز قسمتی از کار تجارت را برعهده گرفته بود. جیانی ترجیح می داد که دوناتلا درباره طراحی به او الهام دهد ، در واقع او نقش بسیار مهمی را در سازماندهی مد ورساچه و کمپین های تبلیغاتی ایفا می کرد.

 او از اوایل سال 1990 وارد تجارت خانوادگی شد و 30 درصد از سهام این کمپانی به او واگذار شد ، زمانی که جیانی در حال مبارزه با سرطان بود. در حقیقت در زمان مریضی جیانی ، او همه امور را با برادر بزرگترش  سانتو در دست گرفت. جیانی در سال 1997 در فلوریدا به ضرب گلوله کشته شد. جیانی در وصیت نامه‌ای که قبل از به قتل رسیدنش به جا گذاشته بود، نیمی از مالکیت کمپانی‌اش را به خواهر زاده‌اش واگذار کرد.


همچنین بخوانید: با نظریه های ترویج مد آشنا شوید


دوناتلا  پس از مرگ برادرش بسیار افسرده شده بود ،اما حالا هدایت امپراطوری ورساچه بعهده وی بود و او باید با این غم خود کنار می آمد .دوناتلا زن بسیار شجاعی است و سالیان بسیاری از عمر خود صرف ایجاد تفاوت کرده است. در نتیجه او تمام سعی خود را برای فراموش کردن غم برادر انجام داد.

بعد از مرگ جیانی ، دوناتلا به عنوانمدیر ارشد در گروه ورساچه مشغول به کار شد. دوناتلا اکنون یکی از طراحان ثروتمند و برجسته جهانی و در حال حاضر نایب رییس گروه ورساچه و رییس طراحان شعبه مد ورساچه است.

دوناتلا ورساچه تنها کمبودی که در زندگی خود احساس می کند نبودن برادرش جیانی است و در هر گوشه از آتلیه دوناتلا عکس برادرش آویخته شده است .او همچنان با تیمی که در زمان برادرش با آنها همکاری می کرده است همراه است بزرگترین پیام ورساچه به زنان جهان ترسو نبودن است !

او در سال 1986 با مدل سابق پاول بک ازدواج کرد که حاصل این ازدواج تا قبل از جدایی دو فرزند دختر به نام های آلگرا و دنیل بود.

در ادامه بخوانید : با رنگ های ترند پاییز و زمستان ۲۰۱۷/۲۰۱۸ آشنا شوید