رابطه ی جنسی در صبح یا شب

رابطه ی جنسی در صبح یا شب این یک کشمکش و تضاد قدیمی است که معمولا در یک طرف آن مردها (صبح) و در یک طرف آن خانم ها (شب) قرار دارند. مردها معمولا صبح ها که از خواب بیدار می شوند برانگیخته می شوند، پس صبح برای آنتها بهترین زمان است. اما زن ها اغلب شب را برای داشتن رابطه ی جنسی ترجیح می دهند، زمانی که همه چیز کمی آرام است و کارها انجام شده اند.

تفاوت های جنسی زیادی در زنان و مردان وجود دارد که گاهی باعث عدم هماهنگی بین زن و مرد می شود که این عدم هماهنگی زمان برانگیختگی هم یکی از این تفاوت هاست. اما چرا این تضاد و عدم هماهنگی به وجود می آید و چطور می شود آن را حل کرد؟

تفاوت در سطح تستوسترون

هورمون تستوسترون باعث برانگیختگی جنسی می شود. و مردها در ساعات 6 و 9 صبح بالاترین میزان تستوسترون را دارند. پس آنها به طور طبیعی هنگام صبح نعوظ خواهند داشت. اما متاسفانه زن ها هنگام صبح کمترین میزان تستوسترون را دارند و تا هنگام عصر این میزان به آرامی افزایش پیدا می کند.

علت این افزایش سطح تستوسترون در مردان هنگام صبح می تواند به دلیل خواب کافی در شب باشد. زیرا خواب کافی باعث افزایش سطح این هورمون می شود. از طرفی غده ی هیپوفیز که مسئول ترشح این هورمون است در هنگام شب تحریک می شود و تا ساعت 6 یا 9 صبح بیشترین میزان تستوسترون را ترشح خواهد کرد.


همچنین بخوانید: با کارهایی که هرگز نباید در رابطه ی جنسی انجام دهید آشنا شوید!!!


تفاوت بین زنان و مردان در چرخه ی هورمون ها

چرخه ی هورمون ها در مردان به طور روزانه و در زنان به طور ماهانه رخ می دهد. مردها روزانه می توانند 25% تا 50% تفاوت در تستوسترون هنگام صبح را تجربه کنند و این باعث برانگیختگی شدید جنسی هنگام صبح در مردها می شود. اما برای زنان، تغییرات قابل توجهی در چرخه تستوسترون به طور روزانه اتفاق نمی افتد، بلکه چرخه و افزایش میزان تستوسترون در زنان به طور ماهانه(در نیمه ی ماه یعنی در طی تخمک گذاری) اتفاق می افتد. از طرفی این افزایش سطح تستوسترون ماهانه در زنان، آنطور که مردان روزانه آن را تجربه می کنند، برانگیزاننده نیست.

پاکیزگی

اکثر زنان به پاکیزگی و تمیزی هنگام رابطه ی جنسی اهمیت می دهند. و فکر بوی بد دهان، عرق بدن و یا ترشحات واژینال هنگام صبح، تمایلات جنسی آنها را به کلی خاموش می کند. و ترجیح می دهند ابتدا دوش بگیرند و مسواک بزنند. از آنجایی که حس بویایی مردان به طور معمول حساس نیست، این مسائل ممکن است آخرین نکته در ذهن مردان باشد. زیرا آنها احساس می کنند که نزدیک بودن بدن شریک زندگی شان به آنها آرامش بخش است.


همچنین بخوانید: علت احساس درد در رابطه ی جنسی برای خانم ها چیست؟؟؟


ارتقای کیفیت رابطه ی جنسی در صبح

  • بر مزایای آن تمرکز کنید: هر دو جنس بعد از  رابطه ی جنسی در صبح، عملکرد بهتری در کار خود خواهند داشت. و پس از رابطه جنسی، هورمون وازوپرانسین افزایش می یابد، که باعث می شود مردان احساس وابستگی احساسی بیشتری داشته باشند.
  • به آرامی شروع کنید: این توصیه برای مردان است. بهتر است کار را با درآغوش گرفتن و نوازش کردن و حرف زدن شروع کنید. Gabrielle Downey متخصص زنان می گوید: بزرگترین  مانع برای تمایل زن به رابطه ی جنسی، تصویری است که از بدن خود دارد.  پس سعی کنید اولین چیزی که پس از بیدار شدن به او می گویید این باشد که صورت ژولیده و بدون آرایش او را خیلی دوست دارید.
  • زودتر به رختخواب بروید: محرومیت از خواب باعث کاهش سطح تستوسترون در هر دو جنس می شود. خواب کافی برای حفظ حداکثر تعادل هورمونی و محدود کردن هورمون استرس (کورتیزول) ضروری است که در میل جنسی در هر دو جنس دخیل است.

همچنین بخوانید: ۱۳ مورد از رایج ترین و اصلی ترین دلایل کاهش میل جنسی در افراد


ارتقای کیفیت رابطه ی جنسی در شب

  • ورزش های رقابتی را تماشا کنید: تحقیقات نشان می دهد که این کار خلق و خو و تستوسترون را در فرد افزایش می دهد. اگر هر دو جنس طرفدار ورزش نیز باشند، این یک معامله عالی است.
  • به همسرتان این پیش بینی را بدهید که قرار است با هم رابطه داشته باشید که میزان کم افزایش تستوسترون در طول روز را بیشتر کنید: البته اگر در طول روز از هم دور هستید باید بدانید که فرستادن پیام های عاشقانه برای زنان قدرت بیشتری برای برانگیختگی جنسی آنها دارد تا افزایش تستوسترون. همچنین زن ها می توانند با حرف زدن درباره فانتزی های جنسی شان در طول روز سطح برانگیختگی همسرشان را برای شب بالا ببرند.
  • در پایان روز با هم ورزش کنید: سی یا چهل دقیقه تمرینات استقامتی باعث افزایش سطح تستوسترون می شود. و برانگیختگی جنسی سی دقیقه پس از تمرین، راحت تر می شود.

توجه داشته باشید که تصمیم گیری درباره ی اینکه چه زمانی برای داشتن رابطه ی جنسی خوب است، بیشتر از اینکه به ترجیحات شخصی ربط داشته باشد، یک کشمکش احساسی و عاطفی است.  در این مورد، مهم است که یک مکالمه صادقانه برای ریشه کن کردن مشکل داشته باشید (و اگر مشکلی در جریان باشد، می توانید با مشاور مشورت کنید).

در ادامه بخوانید: