راز زبان بدن برای موفقیت

فقط رزومه ی درخشان نیست که در موفق شدن تان نقش دارد! در این مطلب 10 راز زبان بدن برای موفقیت که حتما باید آنها را رعایت کنید را برایتان فاش خواهیم کرد. 

1- ذهنیت درستی داشته باشید!

یکی از ساده ترین راه ها برای اطمینان از داشتن زبان بدن دوستانه، وارد شدن به اتاق با نیت های دوستانه است. “قبل از ملاقات با کسی، تصور کنید که واقعا آن شخص را دوست دارید.”

سپس هنگامی که جلسه را شروع میکنید، سعی کنید دلایلی برای اینکه واقعا او را دوست داشته باشید پیدا کنید. این منجر به نگاهی دوستانه، وضعیت بدنی آرام و لبخند زدن بیشتر می شود. زمانی که به کسی احساس خاص بودن بدهید، راه را بیشتر برای خودتان باز خواهید کرد.

2-وضعیت خوبی به خود بگیرید!

راز زبان بدن برای موفقیت

اساس زبان بدن خوب، داشتن وضعیت یا ژست عالی است. کمرتان را صاف کنید، شانه هایتان را در وضعیت راحتی قرار دهید و چانه ی تان را موازی با سطح زمین نگه دارید (یعنی چانه تان را نه بالا بگیرید و نه پایین بیاندازید). “قفسه ی سینه ی خود را باز کنید و با بازوهایتان آن را قفل نکنید.”

افراد زمانی که احساس اضطراب یا تهدید می کنند، تمایل دارند که قفسه ی سینه ی شان را بپوشانند. پس زمانی که اینکار را نکنید صادق تر و باز تر به نظر می رسید.


همچنین بخوانید:۵ نکته برای شیک پوش بودن زنان شاغل در محیط های کاری 


3- لبخند بزنید!

همه می دانند که لبخند زدن باعث ایجاد احساس مثبت در فرد مقابل و مشتاق نشان دادن شما برای مکالمه می باشد. اما هر لبخندی اینکار را نمی کند. در حقیقت یک لبخند دو پهلو می تواند کاملا برعکس عمل کند. احساسات صادقانه متقارن هستند.  به این معنا که در هر دو طرف صورت ظاهر می شوند.

پس اگر می خواهید لبخند بزنید، مطمئن شوید که لبخندی کامل و واقعی است. لبخندی که در یک طرف چهره است ناخودآگاه به عنوان تحقیر تفسیر می شود، پس یک پوزخند سریع یا تلاش برای لبخند یک طرفه ی مودبانه ایده ی خوبی نیست.

4- زمان بندی بسیار مهم است!

راز زبان بدن برای موفقیت

قدرت لبخندتان را با زمانبندی مناسب چند برابر کنید. به شخص مقابل لبخند بزنید، اما آن را برای زمانی نگه دارید که مطمئن باشید آن را خواهد دید.

اینکار اجازه می دهد گیرنده متوجه شود که آن لبخند به خاطر آنهاست، و شما به هرچیزی که پیش می آید لبخند نمی زنید.


همچنین بخوانید: رازهایی که زبان بدن در محیط کار درباره ی شما افشا می کند! 


5-تماس چشمی برقرار کنید!

راز زبان بدن برای موفقیت

برقراری تماس چشمی شما را با اعتماد به نفس و دوستانه نشان می دهد. نگاه کردن به چشمهای دیگران کمی ترسناک است. پس به جای آن می توانید به طور کلی یک ثانیه به کل صورت فرد نگاه کنید. یک ثانیه به چشم، یک ثانیه بینی، یک ثانیه به لب ها و… 

بدیهی است که باید از نگاه کردن به اطراف اتاق و یا چک کردن موبایل تان اجتناب کنید.

6-به سمت کسی که با او صحبت می کنید متمایل شوید!

برای جلب توجه کسی که با مخاطب صحبت شما است سعی کنید رو به رویش باشید. این بدان معنی است که شما با او در ارتباط هستید. همچنین اگر کسی شما را مخاطب قرار داده است سعی کنید به آرامی کمی به سمت او خم شوید تا به او این اطمینان را بدهید که در مکالمه درگیر هستید.


همچنین بخوانید: 7 قدم برای افزایش تمرکز که در راه موفقیت به شما کمک می‌کنند! 


7- دست بدهید!

راز زبان بدن برای موفقیت

یک دست دادن محکم باعث تاثیرگذاری خوبی در قرار ملاقات اول می شود. مارک اندرسون توصیه می کند: در حالت دست دادن تان سعی نکنید که به فرد چیره شوید یا خیلی فروتن باشید. مستقیم کمی به جلو بروید و کمی محکم دست او را فشار دهید.

حالا زمان شل دست دادن نیست، و اگر دست هایتان عرقی است آن را پاک کنید. همچنین شما نمی خواهید که دستهایتان مثل دست تمساح به نظر برسند. این زمانی پیش می آید که شما دستت تان را جلو می آورید ولی آرنج و بازوهایتان را نزدیک بدن تان نگه می دارید.

8- از این بازی قدرت آگاه باشید!

راز زبان بدن برای موفقیت

در برخی موارد بازی قدرت سودمند است. اما در مواقع دیگر مثل مصاحبه ی شغلی بهتر است کمی فروتن به نظر برسید.  یکی از حرکات رایج دست، قرار دادن نوک انگشتان روی هم برای ایجاد یک شکل مثلثی است. این وضعیت هم قدرت را نشان می دهد هم فروتنی. 

این وضعیت دست شما را به عنوان متخصص در یک حوزه باورپذیر تر نشان می دهد و معمولا توسط افراد قدرتمند مثل مدیران استفاده می شود. با این حال استفاده از این وضعیت در مواقعی که نیازی به نشان دادن قدرت و یا تخصص نیست، می تواند متکبرانه تعبیر شود و دیگران را برنجاند.


همچنین بخوانید:توصیه های مدیران شرکت های مشهور جهان برای فتح قله موفقیت


9- از حرکات دست استفاده کنید!

زمانی که مکالمه را شروع می کنید باید بدن تان را در حالت طبیعی نگه دارید. از آنجا که وقتی ما احساس تهدید می کنیم، خشکمان می زند تا حرکت نمی کنیم، تکان ندادن بدن می تواند به عنوان تلاش برای صادق نبودن یا فریب دادن فرد تلقی شود.

تحقیقات نشان می دهند کسانی که هنگام صحبت کردن بیشتر از حرکات دست استفاده می کند، نسبت به کسانی که بی حرکت می ایستند صادق تر به نظر می رسند.

10- این کار را با دستان خود انجام دهید!

راز زبان بدن برای موفقیت

یکی از راه های با اعتماد به نفس به نظر رسیدن این است که به سادگی دست هایتان را در کنار بدن تان رها کنید. ما متوجه هستیم که احساس اعتماد به نفس در این وضعیت ممکن است سالها طول بکشد. 

می توانید راه های دیگر را امتحان کنید. یک لیوان آب یا کیف را در یکی از دستهایتان نگه دارید و دست دیگر را در کنار بدن تان رها کنید. یا به سادگی دستهایتان را در پشت تان به هم مشت کنید. اگر سعی دارید خودتان را مشتاق و یا درگیر در مکالمه نشان دهید، هرگز دست به سینه نایستید.

امیدواریم که بتوانید به خوبی از این 10 راز زبان بدن برای موفقیت استفاده کنید و موفق باشید. لطفا تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: