بعضی از متقاضیان عالی به نظر می رسند در حالی که در کارشان ضعیف هستند!

در راهنمای چگونگی استخدام بهترین کارمندان ، قصد داریم نکاتی را برایتان روشن کنیم تا بتوانید واقعا بهترین کارمند را استخدام کنید نه کسی که به نظر خوب می رسد. بسیاری از مواقع متقاضیان در روز مصاحبه بسیار عالی به نظر می رسند اما بعد از استخدام متوجه خواهید شد که آنطوری که فکر می کردید برای شما مناسب نیستند.

بعضی از افراد با مبالغه در رزومه ی خود برای جستوجوی شغل و مصاحبه های کاری صادق نیستند. یک مطالعه توسط انجمن منابع انسانی نشان می دهد که نیمی از افراد در رزومه شان دروغ می گویند. و این مشکل در حال رشد است: طبق گزارش HireRight 2017 هشتادوپنج درصد از کارفرمایان در پنج سال گذشته در رزومه ی 66 درصد از متقاضیان دروغ دیده اند. واقعا باعث ناراحتی است که افراد با استعداد و صادق در اثر مبالغه ها و دروغ گویی های این دسته از افراد شانس استخدام را از دست می دهند.

در ادامه چند ترفند برای شناخت متقاضی صادق، با کیفیت بالای کاری را برایتان شرح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

نیروی جدید را از طرف کسانی که می شناسید و برایشان احترام قائل هستید بگیرید!

شرح شغل را برای تمام کسانی که برایشان احترام قائل هستید و ممکن است بتوانند شخص مناسبی را به شما پیشنها کنند بفرستید. روشن کنید که به دنبال فردی هستید که در این کار عالی است. افرادی که توسط همکاران قابل احترام و یا دوستان تان به شما پیشنهاد می شوند، نسبت به غریبه هایی که آگهی استخدام تان را می خوانند خیلی بیشتر احتمال دارد که کیفیت بیشتری در کارشان داشته باشند.


همچنین بخوانید: دلیل عدم پیشرفت و شکست مدیران تنبیه گر با رفتاری مستبدانه در چیست؟


اختصاصی بودن به تضمین صداقت کمک می کند!

در بررسی رزومه ها به دنبال انجام کار ها به طور خاص باشید. به طور مثال اکثر متقاضیان ادعا می کنند که کارفرمای قبلی حاضر است آنها را با حقوق زیادی حفظ کند. این رزومه به درد شما نمی خورد. به دنبال رزومه هایی باشید که در آن کارها به طور خاصی انجام شده باشند و آن را در مصاحبه ی کاری هم پی گیری کنید. به طور مثال در مصاحبه ی کاری بپرسید: رزومه ی شما اعلام می کند که یک اقدام یا ایده ی خاص شما شرکت قبلی تان را از ضرر احتمالی نجات داده است، می توانید با جزئیات و قدم به قدم این اقدام یا ایده را توضیح دهید؟

اینکار نه تنها باعث می شود که از صداقت متقاضی مطمئن شوید، بلکه پنجره ی جدیدی را از مهارت شما در مصاحبه ی کاری باز خواهد کرد.

اطلاعات رزومه را بازبینی کنید!

همانطور که قبلا اشاره شد، بسیاری از رزومه ها حاوی اغراق و یا دروغهای آشکار هستند. به طور مثال ادعا می کنند که در شرکتی خاص کار می کردند و مقدار زیادی حقوق می گرفتند در حالیکه اینطور نبوده است.

برای داشتن یک فینالیست برتر، مهم است که بررسی سفت و سختی از سابقه ی متقاضی داشته باشید مثل محدودیت های قانونی، سابقه کیفری شخص و شاید سابقه ی اعتبار او.


همچنین بخوانید:چگونه می توانیم هوش مالی مان را تقویت کنیم؟


سعی کنید با سرپرست یا رئیس قبلی متقاضی ارتباط برقرار کنید!

دلیل بیرون آمدن متقاضی از شغل قبلی اش اهمیت بالایی دارد. به دلیلی که متقاضی عرضه می کند بسنده نکنید، اگر با سرپرست یا رئیس قبلی ارتباط داشته باشید بهتر متوجه خواهید شد که دلیل این امر چه بوده است.  البته سیاست بسیاری از مدیران این است که در صورت اخراج هریک از کارکنان، ادعا کنند که او خودش به طور داوطلبانه از آن شرکت بیرون آمده است. به لحن صحبت کردن او توجه کنید. به طور مثال اگر بگوید: بله او اینجا کار می کرد و داوطلبانه از اینجا رفت. کمی شک برانگیز تر خواهد بود تا زمانی که بگوید: بله او اینجا کار می کرد و همه چیز عالی بود و متاسفانه او داوطلبانه از اینجا رفت.

 همچنین می توانید شرح کوتاهی از شغلی که برای آن به دنبال نیرو هستید و اهمیت آن ارائه کنید و بعد نظر رئیس یا سرپرست قبلی را درباره ی استخدام این شخص جویا شوید.

در ادامه بخوانید: