در این مطلب در پی ارائه ی راهکارهای کنترل رفتار آنلاین برای شما هستیم، با ما همراه باشید. چرا ما پست هایی را منتشر می کنیم که می دانیم می توانند برایمان دردسر ساز باشند؟ آیا در لحظه به آنها فکر نمی کنیم؟ یا فکر می کنیم کسی توجهی به آنها نمی کند؟ یا آیا ساده لوحانه فکر می کنیم که پست های منتشر شده ی مان را فقط دوستانمان می بینند؟ یا برعکس، مایل به دریافت همه ی لایک ها یا ریتوییت ها هستیم؟

راهکارهای کنترل رفتار آنلاین

زندگی و رفتار آنلاین شما باید بهترین انعکاس از زندگی آفلاین تان باشد. اما بسیاری از ما هنوز به این درک نرسیده ایم. در ادامه راهکارهای کنترل رفتار آنلاین را به شما ارائه می کنیم با ما همراه باشید. 

رفتارهای دیجیتالی احمقانه!

این برای همه اتفاق افتاد است که به پست ها و توییت های قدیمی شان نگاه کرده باشند و از اینکه آنها را منتشر کرده اند خجالت بکشند. اما آیا این پست های اشتباه یا احمقانه فقط باعث شرمساری تان شده اند یا به شما آسیب وارد کرده اند؟ بسیاری از افراد بخاطر رفتار های آنلاین شان یعنی پست ها و توییت هایی که منتشر کرده اند موفقیت های بسیار مهمی را از دست داده اند. و چه بسا سلبریتی هایی که بخاطر رفتار آنلاینی که داشتند از مردم عذر خواهی کرده اند!


همچنین بخوانید:با ۶ فایده شبکه های اجتماعی آشنا شوید !


و اما موضوعی که همزمان با استفاده ی فراگیر از رسانه ها و پیام رسان ها باید مطرح شود، موضوع ارسال پیام و انتشار پست با محتوای جنسی است. والدین و معلمان وظیفه دارند خطرات و پیامدهای ارسال پیام ها و منتشر کردن پست های جنسی را به نوجوانان گوش زد کنند. چه بسا بزرگسالانی که این اشتباهات را مرتکب می شوند و در لحظه توجهی به خطرات و عواقبی که ممکن است متحمل آن شوند نمی کنند.

فشارهای شبکه های اجتماعی

این طبیعت همه ی انسان ها است که با نگرشی حسادت بار و نا امیدانه به صفحات اینستاگرام و یا فیس بوک دیگران نگاه می کنند و زندگی آنلاین دیگران را با زندگی آفلاین و واقعی خود مقایسه می کنند. آیا شما هم دچار حسادت رسانه های اجتماعی شده اید و چیزهایی را پست می کنید یا می گویید که در حالت عادی آنها نمی گفتید یا منتشر نمی کردید؟ آیا از پست هایتان احساس پشیمانی می کنید؟


همچنین بخوانید: آیا اینستاگرام رابطه ها را خراب می کند؟ این 9 اشتباه را در اینستاگرام مرتکب نشوید! 


بچه ها به کمک ما نیاز دارند، مخصوصا برای یادگیری نحوه اجتناب از خطرات بزرگی که با زندگی دیجیتال و آینده شان همراه است. گربر ادامه می دهد: صحبت کردن با دانش آموزان دوره ی متوسطه به آنها این شانس را می دهد که بدانند شمارش لایک هایی که در فضای مجازی دریافت می کنند بسیار مسخره و بی اهمیت است.

البته شاید اغلب آنها خودشان به این نتیجه رسیده باشند که: تعداد لایک ها ارزش این همه دردسر را ندارد! ما باید به خاطر داشته باشیم که نوجوانان تنها کسانی نیستند که با حسادت رسانه های اجتماعی مبارزه می کنند، بزرگسالان هم به طور یکسان خود را در این سردرگمی می یابند.

بهترین رد پا را از خود بجا بگذارید!

شاید تا قبل از این به سابقه ی آنلاین خود توجه نکرده باشید، بهترین خبر این است که هرگز برای شروع دیر نیست. به یاد داشته باشید که وقتی به محیط کار و یا دانشگاه وارد می شوید همه برای شناخت بیشتر شما صفحات مجازی تان را چک خواهند کرد. در نظر داشته باشید که فقط پست هایی که منتشر کرده اید اهمیت ندارد بلکه به طور کلی رفتار آنلاین شماست که اهمیت دارد. 


همچنین بخوانید:اشتباهات رایج در پیام دادن که باعث از بین رفتن روابط تان می شوند !


رفتار آنلاین شما انعکاس شخصیت آفلاین شما است.

  • رفتار. ما امروزه در دنیای عاطفی ای زندگی می کنیم، قبل از اینکه از صفحه کلید خود استفاده کنید، با خودتان فکر کنید. اجازه ندهید ابزارتان به سلاحی برای آزار دیگران تبدیل شود.
  • محتوا. هرچیزی در زندگی تان که آنلاین می شود می تواند به شما آسیب وارد کند! رضایت کوتاه مدت از پست کردن چیزی ارزش پشیمانی بلندمدت را ندارد. دوبار فکر کنید و یک بار پست بگذارید.
  • مراقبت. به اندازه کافی مراقب خود باشید و به خود اهمیت بدهید و بدانید که قبل از اینکه کامنتی ناراحت کننده بگذارید، بهتر است از آن پست بگذرید.
  • اشتراک گذاری بیش از حد. آیا حسابی که در شبکه ی اجتماعی دارید مخصوص پلتفرم تان است؟ و یا برای دل خودتان خود افشایی می کنید؟ بدانید که هر چیزی که در زندگی آفلاین تان رخ می دهد مناسب منتشر شدن به طور آنلاین را نیست.
  • اشتراک گذاری احساسی. دوستان اینستاگرام یا توییترتان روان درمانگرهای شما نیستند! اگر روز بدی داشته اید آن را آفلاین نگه دارید. و شروع به ساخت محتوای مثبت و سازنده کنید.

در ادامه بخوانید: