راه های عضله سازی طبیعی و موثر چیست؟ این مطلب حاوی معرفی حرکات ورزشی یا دادن برنامه ی خاص نیست، زیرا اصلا نمی شود چنین چیزی ارائه داد. بلکه توصیه هایی از کانر مک‌گرگور اولین دابل چمپ یو اف سی را برایتان شرح خواهیم داد. قبل از هرچیز بسیار مهم است که انتظارات واقع بینانه ای از خود داشته باشید.

باید بدانید که یک برنامه ی ورزشی برای عضله سازی برای همه مناسب نخواهد بود. اما پس راه های عضله سازی طبیعی و موثر چه هستند؟ چگونه می توان به تناسب اندام و قدرت بدنی دلخواه رسید؟



تعجبی نخواهد داشت اگر بگوییم اصطلاح “سخت تلاش کردن” با این هدف پیوند دارد. هیچ میانبری برای رسیدن به این هدف وجود ندارد و شما فقط باید راه درست و البته سخت را بروید. بزرگترین اشتباهی که بسیاری از افراد مرتکب آن می شوند این است که بلافاصله سعی می کنند یک برنامه تمرینی مانند بدنسازان را شروع کنند. اما بدن شان برای این شدت از تمرین آماده نیست و متوجه نیستند که یک برنامه ی ورزشی برای همه مناسب نیست.

راه های عضله سازی طبیعی و موثر

اما چطور می توانید عضله سازی طبیعی و موثر داشته باشید؟

تکنیک هایی مانند اسکات ، ددلیفت و پرس سینه ابزارهای ارزشمندی برای شخصی است که به دنبال عضله سازی و افزایش قدرت می باشد. همچنین باید به یاد داشته باشید که برای قوی تر شدن، باید به تدریج وزنی که بلند می کنید را افزایش دهید. اما محتاط باشید؛ اگر خیلی زود وزنه را افزایش دهید باعث آسیب رساندن به خودتان خواهید شد. 

تمرینات ترکیبی (که در آن همزمان چندین گروه عضلانی درگیر می شوند) بسیار ارزشمند هستند. همچنین می توانید تعداد دفعات باشگاه رفتن و همچنین تعداد ست ها و تکرارهایی که انجام می دهید را بیشتر کنید تا اثربخشی آنها بیشتر شود. 

تعهد شما هنگامی که تمرین تان تمام شود پایان نمی یابد. به یاد داشته باشید که به طور صحیح غذا بخورید تا بتوانید سوخت بدن خود را دوباره پر کنید و پروتئین لازم را برای ساخت عضلات به بدن تان برسانید و همچنین زمان استراحت کافی به خود اختصاص دهید – زیرا عضلات در حالی که خواب هستید با سرعت بالاتری رشد می کنند.

در آخر مهم ترین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که انتظار بیش از حد نداشته باشید و برای تغییر بدن تان به آن فرصت بدهبد. حتی با موثرترین برنامه های ورزشی هم شما باید به خود فرصت بدهید تا نتیجه ی قابل انتظار را ببینید. . هر چیزی غیر از این غیر واقعی و غیر طبیعی است و بله، عملاً عضله سازی در مدت کوتاه غیرممکن است.