قصد ما از شرح دادن رایج ترین دروغ های مردان دروغگو نشان دادن آنها به طور کلی نیست. همه ما ممکن است دروغ سفید یا دروغ های بزرگ به خود یا دیگران بگوییم. اما مردها بیشتر چه دروغ هایی می گویند؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

رایج ترین دروغ های مردان

1. قدشان

در ارزیابی 80 وبسایت دوستیابی آنلاین نشان داده شد که اکثر مردان تمایل دارند درباره قدشان دروغ بگویند و خود را بلند تر از چیزی که واقعا هستند معرفی کنند. 55 درصد مردانی که در این تحقیق بودند حداقل یک دروغ کوچک درباره قدشان گفته بودند.

2. احساسات شان

رایج ترین دروغ هایی که مردان می گویند

بیان کردن احساسات آسیب پذیری ما را بالا می برند و مردها معمولا با این احساس آسیب پذیری میانه خوبی ندارند. یکی از رایج ترین دروغ های مردان در همین زمینه است. جامعه معمولا از مردها قوی و محکم بودن را انتظار دارد، بنابراین مردها از به اشتراک گذاشتن احساسات خودشان اجتناب می کنند. به عنوان مثال مردها زمانی که واقعا از چیزی ناراحت هستند می گویند که مشکلی ندارند و اینگونه از خود محافظت می کنند و خود را قوی نشان می دهند.



مردان اغلب احساس می کنند باید احساسات بد خودشان را به تنهایی رفع و رجوع کنند و نمی خواهند شریک زندگی شان را با مطرح کردن ناراحتی  هایشان مضطرب کنند و یا اسباب زحمت او شوند.

شایان ذکر است یکی از دلایل مهم دیگری که افراد احساسات شان را پنهان می کنند (عمدا یا ناخودآگاه) اجتناب از مناقشه است. اگر شما هم اینطور فکر و رفتار می کنید بدانید که به هر حال مناقشه و ناراحتی صورت خواهد گرفت، چرا که شریک زندگی تان از سکوت شما احساس سردرگمی خواهد کرد.

3. عملکرد جنسی شان

به گفته فاکس نیوز، 30 میلیون مرد آمریکایی زیر سن 65 سالگی اختلال نعوظ دارند، اما بسیاری از آنها نمی خواهند به آن اعتراف کنند. آنها حتی در مراجعه کردن به دکتر و کمک خواستن هم دچار مشکل هستند.

4. اشتباهات شان

هیچکس دوست ندارد دیگران را از خود ناامید کند و پنهان کردن اشتباهات کاری است که همه ی ما انجام می دهیم و مرد و زن هم ندارد. اما گاهی به خودمان هم دروغ می گوییم تا احساس شرم را از خود دور کنیم. مردها از اینکه احترامشان را بین اطرافیان شان از دست بدهند می ترسند.



آنها می خواهند شما دوستشان داشته باشید، تحت تاثیرشان قرار بگیرید و برایشان ارزش قائل باشید. آنها نگران هستند که گفتن حقیقت درباره اشتباهشان باعث شود آنها را رد کنید و یا از آنها شرمسار شوید. این دلیل یکی از رایج ترین دروغ های مردان است اما بدانید که دوستان، خانواده و همسرتان می خواهند خود واقعی تان را بشناسند، هم قسمتی از وجودتان که به آن افتخار می کنید و هم قسمتی که به آن افتخار نمی کنید.

5. فانتزی هایشان

رایج ترین دروغ هایی که مردان می گویند

مردها معمولا از گفتن فانتزی های جنسی شان امتناع می کنند زیرا از اینکه شریک زندگی شان از آن ناراحت شود و یا فکر کند که او فرد عجیبی است می ترسند. آنها می ترسند با مطرح کردن فانتزی هایشان رابطه شان را خراب کنند، در حالیکه رابطه ای سالم است که هیچکس اصلا مجبور نباشد خود را سانسور کند.

6. حالت ذهنی شان

همانطور که گفته شد مردان کمتر از زنان آسیب پذیری های هیجانی شان را مطرح می کنند. بنابراین مردان مبتلا به افسردگی بیشتر احتمال دارد به خود دروغ بگویند که حالشان خوب است و مشکلی ندارند. 

یکی دیگر از دلایلی که برای مردان سخت است بفهمند افسردگی دارند یا به آن اعتراف کنند این است که ممکن است نشانه ها را آنطور که انتظار می رود تجربه نکنند. به گفته موسسه ملی سلامت روان، مردان مبتلا به افسردگی ممکن است عصبانی یا مضطرب شوند.



7. روابط گذشته شان

در بررسی سایت های دوست یابی مشخص شد که 44 درصد از مردان درمورد روابط قبلی شان دروغ می گویند زیرا می ترسند کسی که می تواند عشق جدیدشان باشد را بترسانند. متأسفانه این نوع دروغ می تواند از همان ابتدا اعتماد را از بین ببرد و در نهایت رابطه را از بین ببرد.

8. عصبانیت شان

رایج ترین دروغ هایی که مردان می گویند

مردها می ترسند که حق  نداشته باشند در مورد بعضی چیزها عصبانی شوند یا اینکه فکر میکنند عصبانیت شان مشکل خودشان است و نمی خواهند شریک زندگی شان را ناراحت کنند. ترس از قضاوت و یا درگیری و مناقشه و اعتقاد به اینکه عصبانیت شان مسئله ی مهمی نیست و می گذرد باعث می شود که در این باره دروغ بگویند.

اما عصبانیتی که شما انکار و یا سرکوب می کنید حل نخواهد شد، بلکه برای مدتی فروخواهد نشست و بعدها وقتی اصلا انتظارش را ندارید با قدرت بیشتری برانگیخته خواهد شد. 



چیزی که آنها نمی فهمند این است که عشق واقعی می خواهد دنیای واقعی آنها یعنی چیزهایی که دوست دارند یا ندانند را بشناسند. آنها نمی خواهند در تاریکی و سردرگمی بمانند، زیرا به هرحال یک روز مسئله رو خواهد شد و آنها کاملا از همه چیز بی خبر خواهند بود. قبل از اینکه مسئله بزرگ شود آن را مطرح کنید.

9. این حقیقت که به شما احتیاج دارند!

یکی از مخرب ترین دروغ هایی که مردها به خود و دیگران می گویند این است که می توانند تنهایی از پس همه چیز بر بیاید.این یک دروغ مضهک است، زیرا ما موجوداتی اجتماعی هستیم و به دیگران نیاز داریم.

10. درآمدشان

در یک نظرسنجی از بیش از 1300 فرد بزرگسال توسط Body LogicMD، تقریبا هر یک نفر از پنج مرد پذیرفته بودند که در مورد درآمد خود به کسی که ممکن است عشق آیندشان باشد دروغ می گویند. در این نظر سنجی مشخص شد 87 درصد از مردان و 75 درصد از زنان درباره ی درآمد خود دروغ می گویند.

با توجه به تحقیقات (NEFE)، اگر دروغ های مالی که خیانت مالی هم نامیده می شوند در رابطه ادامه پیدا کنند، می توانند به طور جدی اعتماد را از بین ببرد و مشکلات مدت دار زیادی را ایجاد کند.

در ادامه بخوانید: