در ویدیویی جدید از موسسه ملی علوم و فناوری پیشرفته ژاپن AIST، نسخه اولیه از ربات ساخت و ساز که برای کار در سایت های ساختمانی، در زمان کمبود نیروی انسانی، طراحی شده به نمایش گذاشته می شود. البته این ربات بسیار آهسته است اما از طرفی نیز به شدت دقیق است!

این ربات به وضوح خبر از جایگزینی ربات های انسان نما به جای انسان در کارهای فیزیکی و ابزار دقیق را میدهد !

در ویدیو منتشر شده از این ربات که  HRP-5P نام دارد، شما شاهد برداشتن یک ورق چوبی توسط او و پیچ کردن آن به دیوار بوسیله دریل هستید. این نوع ربات های انعطاف پذیر برای کپی کردن حرکات انسان در محیط های پیچیده، ساخت و ساز طراحی شده اند!


همچنین بخوانید »

اولین موسیقی تکنو ساخته شده توسط ربات موسیقی را گوش کنید!

ربات چیتا ۳ می تواند بدون دیدن پله از آن بالا رود !

موزیک ویدیوی بسیار جالب که ربات های صنعتی نوازنده های آن هستند !


اتوماسیون صنعتی به سرعت در حال تغییر چهره تولید انبوه مدرن است.در حالی که خطوط مونتاژ کارخانه های بزرگ به سرعت در حال استفاده بیشتر از تکنولوژی رباتیک هستند، کارگران انسانی هنوز هم برای انجام بسیاری از کارها ضروری هستند!

صنعت ساخت و ساز ساختمانی از بخش هایی است که به طور واضح در برابر خودکار سازی های ساده رباتیک مقاومت کرده است، زیرا ما هنوز به نیروی انسانی برای تولید نهایی و درست پیش رفتن کارها نیاز داریم!

این ربات ساخت و ساز ژاپنی به راحتی قادر به انجام حرکات انسان است !

هدف از این تحقیقات جدید توسط تیم ژاپنی تمرکز کمتری روی کاهش فعالیت انسان و جایگزینی ربات ها دارد، بلکه این تحقیقات به منظور برطرف کردن مشکلی خاص برای مردم کشور ژاپن طراحی شده است! درباره این موضوع تیم تحقیقاتی می نویسد؛ ” در کنار کاهش نرخ تولد و پیر شدن جمعیت، انتظار می رود که بسیاری از صنایع مانند صنایع ساخت و ساز در آینده در معرض کمبود نیروی کاری قرار گیرند و برای حل این مشکل استفاده تکنولوژی رباتیک ضروری است!”

نظر شما راجع به جایگزینی ربات و تکنولوژی رباتیک به جای انسان چیست؟ نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید!