روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون

رنگها یکی از موثرترین عوامل برای تغییر روحیه روزمره شما هستند. اما آیا می دانید که کدام رنگ، کدام یک از احساسات ما را تغییر می دهد؟ در این مطلب روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون منزل را برای شما بیان می کنیم. شما احتمالا شنیده اید که رنگ ها ابزار بسیار مؤثر برای تعیین شرایط ما در زندگی روزمره ما هستند. معماران و دکوراتورهای داخلی با استفاده از قدرت رنگ ها انرژی مورد نیاز خود را به فضای داخلی می دهند.


همچنین بخوانید: 10 مورد از بدترین اشتباهات در دکوراسیون خانه و راهکارهایی برای اصلاح آنها


آیا می دانید که کدام رنگ، چه احساسی  را در شما احیا می کند، یا باید از چه رنگی در اتاق ها استفاده کنید؟ البته، همه می دانند که قرمز رنگی ایده آل برای محیط های پرشور است و رنگ سفید یک اثر آرام بخش بر محیط دارد. اما با بررسی دقیق تر، می توانید انرژی فضاهای زندگی خود را دقیقا به همان شیوه ای که می خواهید طراحی کنید. بیایید در این مطلب در مورد روانشناسی رنگ ها صحبت کنیم:

روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون

1-رنگ آبی : آرامش

اگر شما به دنبال یک انرژی سالم،و آرام هستید ، می توانیم بگوییم که رنگ شما کاملا آبی است.رنگ آبی به هر نحوی برای بیان احساس سلامتی و آرامش ایده آل است.از آسمان آبی آفتابی تا آسمان آبی ابری، از تیره ترین رنگ آبی تا روشن آن شما می توانید احساس آرامش و سلامت را به وجود آورید. اما اگر شما به انرژی بالاتری نیاز دارید می توانید از رنگ های آبی تیره با دکوراسیون مینیمال استفاده کنید.


همچنین بخوانید: نکاتی برای انتخاب و خرید پرده با توجه به دکوراسیون منزل


2-رنگ سبز :تمرکز

رنگ ها در دکوراسیون

به خصوص رنگ  سبز نرم و لطیف، انتخاب مناسب برای تمرکز  است.رنگ های سبز که ذهن شما را روشن می کنند و خلاقیت شما را افزایش می دهند می توانند برای کمک به تمرکز درس فرزندتان در اتاق های جوانتر و همچنین ایده آل برای اتاق های مطالعه استفاده شوند.

3-رنگ زرد : انرژی مثبت

روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون

همانطور که روزهایی که  هوا آفتابی است ما  شادتر و پر انرژی تر  هستیم  و همچنین زمانیکه  آب و هوا ابری است و روزهایی که خورشید پنهان است ما دارای انرژی کم و غم انگیز  هستیم ، رنگ زرد یک منبع انرژی مثبت برای ما است. اتاق هایی که توسط رنگ زرد تحت سلطه قرار می گیرند، ما را مجبور می کنند تا شادتر و پر انرژی تر باشیم.


همچنین بخوانید: ایده های دکوراسیون برای خانه های کوچک


4-رنگ هلویی :عاشقانه

اگر فکر می کنید که رنگ صورتی  نشان دهنده رومانتیسم است، اشتباه می کنید. رنگ های نارنجی و هلویی، رنگ ایده آل برای ایجاد فضای عاشقانه هستند!این رنگ های نرم و عاشقانه باعث به وجود آمدن فضای گرم و صمیمی می شوند.علاوه بر این این رنگ بسیار شیک و نرم است و می تواند در هر محیطی استفاده شود.

5-رنگ بنفش :اعتماد

دکوراسیون

رنگ بنفش اصیل و نجیب است و همواره در کنار دکوراسیون های سلطنتی از آن استفاده می شود و دلیل آن این است که رنگ بنفش نشان دهنده اعتماد و اعتماد به نفس بالا است. رنگ هایی با تناژ بنفش سبب ایجاد حس اعتماد می شود. علاوه بر این، ایجاد دکوراسیون فوق العاده، مدرن و قابل توجه را نمی توان بدون رنگ بنفش تصور کرد!


همچنین بخوانید: پیشنهادهای دکوراسیون با کمترین بودجه !


6-رنگ های خنثی : زندگی متعادل و هماهنگ

روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون

اگر از درام های غیر ضروری، هیجان بیش از اندازه و شگفتی ها لذت نمی برید و همیشه سعی می کنید زندگی خود را در یک حد معین حفظ کنید، انتخاب رنگ های خنثی منطقی ترین گزینه برای شما است. رنگ های طوسی روشن، کرم، بژ همیشه رنگ های متعادل و هماهنگ هستند.

7-رنگ صورتی :خوشبختی

روانشناسی رنگ ها

می دانیم که تا الان منتظر رنگ صورتی بوده اید، رنگ صورتی در صدر رنگ های نشان دهنده خوشبختی است. در گذشته رنگ صورتی مربوط به دختران و کودکان بود. خوشبختانه دیگر چنین قانونی از میان رفته است و حتی مردان نیز به راحتی در استایل خود از آن ها استفاده می کنند. البته که ما  به احساس خوشبختی در هر فضا احتیاج داریم، به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که از رنگ صورتی در اتاق های خود استفاده کنید و برای احساس شادی و لبخند صورتی را فراموش نکنید.

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید