موبایل

چگونه عمر باتری گوشی اندروید را بهبود دهیم؟ 

روش‌های بهبود یا افزایش عمر باتری تلفن اندروید چی چیزهایی هستند؟ فقط چندین پیشنهاد مختلف در سراسر وب وجود دارد که شما را با بهترین روش‌ها برای بهبود باتری دستگاه Android آشنا می‌کنند. با این حال، در این مطلب، ما قصد داریم به نکات عملی که اثبات شده مفید هستند، توجه کنیم. ما می‌دانیم که شما نمی‌خواهید یک لیست طولانی از کارها را انجام دهید. بنابراین، گزینه‌ها را به مواردی محدود می‌کنیم که تغییر ایجاد می‌کنند و به راحتی قابل پیگیری هستند. 


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید: 


۱‍- کشف و حذف برنامه‌های غیر ضروری

روش‌های افزایش عمر باتری اندروید

بدون شک تقریباً هر کاربر اندروید دارای اپلیکیشنی نصب شده است که اغلب در پس زمینه در حال تخلیه باتری است اما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بنابراین، اگر برنامه‌ای دارید که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید اما از طریق آن اعلان‌هایی دریافت می‌کنید، آن را حذف کنید.

ما حتی کاربرانی را دیدیم که برنامه‌های اضافی نصب می‌کنند (که در واقع اصلا لازم ندارند) تا گوشی هوشمند خود را “خفن” جلوه دهند. به عنوان مثال، یک برنامه قفل صفحه یا برنامه خبررسانی که احتمالاً هرگز آن را باز نمی‌کنند. 

اگر فکر می کنید برنامه‌های زیادی برای انتخاب دارید و نمی‌توانید تصمیم بگیرید که کدام را نگه دارید و کدام را حذف کنید، کافیست یک تنظیم مجدد کارخانه انجام دهید و نصب‌های اولیه را از ابتدا شروع کنید.

۲- روشنایی صفحه خود را تنظیم کنید

این چیزی است که همه می‌دانند اما لزوماً به آن اهمیت نمی‌دهند. به سادگی می‌توانید “Adaptive Brightness” را در تلفن هوشمند خود فعال کنید تا عمر باتری مصرف شده از صفحه نمایش شما بهینه شود. کافیست به قسمت تنظیمات بروید و سپس به منوی Display بروید تا گزینه را پیدا کنید.

۳- تلفن خود را به روش صحیح شارژ کنید

یک مطالعه نشان داد که نباید دستگاه خود را کامل شارژ کنید. علاوه بر این چند نکته دیگر نیز ذکر شده است:

  • به دفعات طولانی شارژ، می‌توانید تلفن خود را در زمان‌های بریده بریده و کوتاه شارژ کنید.
  • با این حال، از شارژ مداوم دستگاه خود بدون هیچ دلیلی خودداری کنید، در واقع در این حالت به عمر باتری خود کمک نمی‌کنید.
  • صبر نکنید تا باتری شما به 0 درصد کاهش یابد.

۴- WiFi / Data Mobile / Bluetooth را غیرفعال کنید

اخم نکنید، مجبور نیستید به عصر حجر بازگردید. این بسیار واضح است که ما دیتا / WiFi یا بلوتوث را همیشه فعال می‌کنیم. و نکته اینجاست که حتی اگر از تلفن استفاده نکنیم هم آن‌ها روشن هستند! 

بنابراین، عادت کنید که وقتی به آن‌ها نیازی ندارید، خاموش‌شان کنید. همچنین می‌توانید حالت Airplane را فعال کنید تا همه را در یک سطل آب خفه کنید! 

۵- مدیریت / غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌ها (اعلان‌ها)

خیلی اوقات ما تمایل داریم اعلان‌های برنامه‌هایی که استفاده می‌کنیم را نادیده بگیریم. اما اعلان‌ها که متوقف نمی‌شوند! صدا / لرزش که به هر اعلانی کمک می‌کند، باعث تخلیه باتری در پس زمینه می‌شود.

برای صرفه جویی در مصرف باتری می‌توانید شروع به مدیریت اعلان‌های خود کنید. به عنوان مثال، می‌توانید سعی کنید آن‌ها را برای دوره‌ ای که به آن نیازی ندارید غیرفعال یا silent / snooze کنید. 

۶- نسخه “Lite” یا “Go” برنامه‌ها را ترجیح دهید

به طور معمول، نسخه کامل یک برنامه را در دستگاه اندورید خود نصب می‌کنیم. با این حال، یکی از روش‌های افزایش عمر باتری اندروید ، دریافت نسخه‌های «Lite» یا «Go» اپلیکیشن‌ها است. به عنوان مثال، Facebook Lite یا YouTube Go. توجه داشته باشید که این نسخه ها ممکن است تمام ویژگی های نسخه کامل را نداشته باشند.

۷- WiFi و اسکن بلوتوث و صحت موقعیت مکانی Google را خاموش کنید

این می‌تواند یک راه حل ناخوشایند باشد. معمولاً اسکن WiFi یا بلوتوث و صحت موقعیت مکانی Google فعال هستند. با فعال کردن این گزینه‌ها، یک برنامه یا یک سرویس می‌تواند از بلوتوث یا وای فای (حتی اگر خاموش باشد)، داده‌های تلفن همراه و سنسورها برای اسکن دستگاه‌ها یا شبکه‌های موجود استفاده کند تا مکان شما را به طور دقیق تخمین بزند.

دقت مکان‌یابی هنگام استفاده از نقشه‌های Google به GPS متکی خواهد بود. بنابراین مطمئن شوید که برای آن آماده هستید.

۸- از مزایای digital wellbeing استفاده کنید

اگر در تلفن اندروید خود digital wellbeing دارید، استفاده از آن را برای محدود کردن زمان استفاده معمول از برنامه‌ها و صفحه نمایش شروع کنید. با کاهش زمان صفحه نمایش، طول عمر باتری شما به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

این همچنین یک گام خوب برای رسیدن به تعادل بین کار و زندگی و زمان صرف شده برای تلفن است. بنابراین، این یک راه حل برد-برد برای شما است. 

۹- به اپلیکیشن‌های “خفن” نه بگویید

شما باید از برنامه‌هایی خلاص شوید که لزوماً باعث بهبود عملکرد دستگاه نمی‌شوند بلکه به ظاهر یا احساس تلفن کمک می‌کنند. برای مثال:

  • تصاویر پس زمینه زنده
  • اعلان‌های شناور
  • ابزارک های شخص ثالث

۱۰- از حالت “Battery Saver” استفاده کنید

هر تولید کننده طعم متفاوتی از حالت “Battery Saver” را برای گوشی‌های هوشمند خود به ارمغان می‌آورد. مهم نیست که ROM استوک داشته باشید یا یک نوع سفارشی، حالت “Battery Saver” به شما کمک می‌کند تا هر طور شده برای باتری‌تان زمان بیشتری حفظ کنید. 

فقط توجه داشته باشید که هنگام فعال کردن حالت صرفه جویی در باتری، ویژگی‌های خاصی محدود می‌شوند.

۱۱- حالت تاریک را فعال کنید [صفحه AMOLED]

یکی از روش‌های افزایش عمر باتری اندروید در تلفن‌هایی با صفحه AMOLED، حالت تاریک است که می‌تواند در مصرف باتری شما تفاوت ایجاد کند.

۱۲- از برنامه‌های شخص ثالث یا ROM برای دستگاه‌های روت شده استفاده کنید

شایان ذکر است که برای بهبود عمر باتری لزوما نیازی به روت کردن دستگاه اندرویدی خود ندارید. اما اگر دستگاه روت شده دارید، می‌توانید موارد زیر را برای طولانی کردن عمر باتری خود در نظر بگیرید: 

  • از برنامه Greenify برای hibernate برنامه‌ها و کاهش تخلیه باتری استفاده کنید.
  • شما می‌توانید پردازنده را در حالت underclock قرار دهید که ممکن است بر عملکرد و افزایش عمر باتری تأثیر بگذارد.
  • رام‌های سفارشی را که روی صرفه جویی در باتری متمرکز شده‌اند امتحان کنید.

اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید. 

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز شما به این مطلب
مشترک شدن
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
خوشحال میشیم نظرتونو بدونیمx