روش هایی برای جلوگیری از ابتلا به دیابت ! متاسفانه بیماری دیابت در کشورمان در حال افزایش است.و بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که با داشتن رژیم غذایی سالم می توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.بر اساس آمار بدست آمده مشخص شده است که در صورت عدم داشتن تغذیه صحیح در 40 سال آینده نیمی ازجمعیت کشورمان به دیابت مبتلا می شوند.اما مانند بسیاری از بیماری ها روش هایی برای جلوگیری از ابتلا به دیابت وجود دارد که با یکدیگر با آن ها آشنا می شویم :

روش هایی برای جلوگیری از ابتلا به دیابت

مصرف نان ،ماکارونی و غلات صبحانه را کاهش دهید !

ما در سال های اخیر به مصرف بیش تر کربوهیدرات ها روی آورده ایم.و در 10 سال گذشته به کشوری تبدیل شده ایم که میزان مصرف نان در آن چند برابر شده است.علاوه بر مصرف نان مصرف ماکارانی و غلات صبحانه نیز افزایش پیدا کرده است.بر اساس مطالعات انجام شده مصرف نان ،ماکارانی و غلات صبحانه ریسک ابتلا به دیابت را تا حدود زیادی افزایش می دهد.

افراد مبتلا به دیابت در صورت مصرف کربوهیدرات و گلوتن درمان نمی شوند !

دیابت با تنظیم کامل تغذیه درمان می شود.بیماران دیابتی محکوم به مصرف دارو تا آخر عمر نیستند.افراد مبتلا به دیابت نوع دوم باید حتما دارو مصرف کنند زیرا واقعیت این است که بیماری آن ها هر روز در حال پیشرفت است.این بیماران  متاسفانه اگر چه از انسولین استفاده می کنند ، اما ممکن است پیشرفت این بیماری در آن ها باعث از بین رفتن کلیه ها ،کوری چشم ها و مهم تر از همه بیماری های قلبی گردد.


همچنین بخوانید :


بیماری های قلبی عروقی اولین دلیل اصلی مرگ و میر در جهان هستند ،که دلیل بیماری های قلبی عروقی نیز ،دیابت است.اگر می خواهید از ابتلا به دیابت جلوگیری کنید ، باید تمام کربوهیدرات ها و مواد غذایی حاوی گلوتن را از زندگی خود حذف کنید.اما بیماران دیابتی باید چه مواد غذایی را مصرف کنند :

از مصرف روغن نترسید !

اگر بیماران دیابتی می خواهند هر چه سریعتر درمان شوند باید مصرف روغن های مفید واهمه نداشته باشند و روغن هایی مانند روغن زیتون ،کره های حیوانی و… مصرف کنند.باید  رژیم غذایی حاوی سوپ داشته باشند.همچنین به آن ها پیشنهاد می شود که ماست ، دوغ ، ترشی و.. خودشان در منزل درست کنند.همچنین باید گردو ،فندق و بادام مصرف کنند.اگر به مصرف کربوهیدرات و گلوتن ادامه دهند ،باید از درمان خود نیز ناامید شوند.بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 با حذف کربوهیدرات ها می توانند هر چه سریعتر درمان شوند.

روش هایی برای جلوگیری از ابتلا به دیابت

-قانون اصلی مصرف مواد غذایی طبیعی است.تمام مواد غذایی فرآوری شده و حاوی شکر را از زندگی خود حذف کنید.به یاد داشته باشید همه مواد غذایی حاوی تاریخ انقضا طولانی فرآوری شده هستند.

-تمام سبزیجات را در فصل خود مصرف کنید.

-فراموش نکنید میوه ها نیز حاوی شکر هستند.میو هایی با شاخص گلیسمی پایین مانند سیب را انتخاب کنید.از مصرف آب میوه ها دوری کنید.

-از مصرف هر گونه نان و ماکارانی خودداری کنید.

-تمام مواد غذایی بدون گلوتن در فروشگاهها حاوی نشاسته هستند.شاخص گلیسمی آنها تقریبا دو برابر شکر است و هرگز نباید مصرف شوند.

-تا می توانید روغن زیتون طبیعی مصرف کنید.

-در خانه ماست ، شیر و دوغ تهیه کنید.

-حتما ورزش کنید.منظور ما رفتن به باشگاه های ورزشی نیست ،شما می توانید در روز به مدت 30 دقیقه پیاده روی کنید.