روش های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن !باکتری ها و ویروس ها همیشه در اطراف ما وجود دارد.اما ما یک مکانیزم دفاعی بسیار قوی به نام سیستم ایمنی بدن را دارا هستیم.بعضی از سلول ها در تمام قسمت های بدن ما پخش می شوند و سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از ادامه گسترش ،سیگنال های هشدار دهنده ای برای ما می فرستد.به همین دلیل باید از سیستم ایمنی بدنمان به خوبی محافظت کنیم .

روش های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

چای زردچوبه و زنجبیل

روش های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

برخی از مواد تشکیل دهنده موجود در زنجبیل برای سلامت ما بسیار مفید هستند.زردچوبه خاصیت ضد ویروس دارد و باعث افزایش ایمنی بدن می گردد.زنجبیل نیز دارای خاصیت ضد باکتری قوی  است که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

3 لیوان آب جوش را با 1 سانتی متر ریشه زردچوبه یا 2 قاشق چای خوری پودر زردچوبه و یک تکه زنجبیل مخلوط می کنیم .می توانید برای طعم دار کردن آن ،لیمو و یا عسل را به چای اضافه کنید.

2-آب و لیمو

روش های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است.این یک نکته حائز اهمیت برای سیستم ایمنی بدن است.1 لیوان آب ولرم را با 1/2 آب لیمو (نصف لیمو )مخلوط کنید.سعی کنید مخلوط بدست آمده را سریعا میل کنید و زیاد نگه ندارید.

3-سیر و عسل

عسل حاوی ویتامین ،مینرال و آنتی اکسیدان است.سیر همچنین شامل ترکیباتی است که توانایی سلول های سفید خون را برای مبارزه با برخی از ویروس ها افزایش می دهد.بهتر است این نکته را نیز یاد آور شویم که سیر له شده دارای خواص بهتری نسبت به سیر خرد شده است.

1 لیوان عسل را با 8-10 عدد سیر درون شیشه ای بریزید و اجازه دهید به مدت 3 الی 5 روز در دما اتاق باقی بماند.سپس آن را درون یخچال قرار دهید.و بعد از یک روز میل کنید.

4-زنجبیل ،لیمو و فلفل قرمز

روش های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

همان طور که در بالا اشاره کردیم زنجبیل دارای خواص ضد باکتری است.لیمو نیز منبع بسیار غنی از ویتامین C است.فلفل قرمز نیز به دلیل داشتن ویتامین C با باکتری های مضر مبارزه می کند.فلفل قرمز به دلیل تند بودن باعث تحریک سیستم ایمنی بدن و افزایش دما بدن می گردد.

یک تکه زنجبیل را با 1/2 لیمو و1/4 قاشق چای خوری فلفل قرمز و مقداری آب مخلوط کنید و میل کنید.همچنین می توانید از عسل به عنوان طعم دهنده استفاده کنید.

5- قارچ

قارچ برای بسیاری از مشکلات سلامتی مفید است.قارچ ها از تجمع عروق خونی در رگ ها جلوگیری می کنند.قارچ ها در انواع مختلف برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید هستند.از این رو سعی کنید ،انواع قارچ را از وعده غذایی خود حذف نکنید.

در ادامه بخوانید :

روش های طبیعی برای درمان سرما خوردگی

مراقب داروهای مورد استفاده در سرما خوردگی و آنفولانزا باشید