روند تکنولوژی پس از اتمام ویروس کرونا ! شیوع ویروس کرونا از همین الان باعث تغییر در نظم جهان شده است.تکنولوژی بیش تر از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است و پیش بینی های زیادی در مورد آینده آن بعد از اتمام ویروس کرونا وجود دارد.بیایید با یکدیگر با مقاله برنارد مار نویسنده بخش تکنولوژی مجله فوبز در این زمینه آشنا شویم:

روند تکنولوژی پس از اتمام ویروس کرونا و پیش بینی هایی در مورد آن!

1-ارتباط بیشتر بدون تماس فیزیکی

در حقیقت ، مدت زیادی نگذشته است که ما با صفحه نمایش لمسی و آنچه این سیستم در اختیار ما گذاشته است ، آشنا شده ایم.اما پس از شیوع ویروس کرونا و توصیه ها برای استفاده کم تر از دست ها و یا ضدعفونی کردن موبایل ها ، انتظار می رود پس ار اتمام ویروس کرونا ما با پیشرفت تکنولوژی در زمینه تشخیص صدا و لمس کم تر صفحه نمایش روبرو باشیم.

قبل از شیوع ویروس کرونا ما شاهد ظهور برنامه هایی برای پرداخت قبوض با لمس کمتر صفحه نمایش همراه بودیم ،انتظار می رود تمایل مردم به کاهش سطوح لمس شده باعث افزایش علاقه به این سیستم ها شود.به منظور کاهش تماس جسمی می توانیم از فناوری تشخیص چهره که با فیلترهای رسانه های اجتماعی در بسیاری از بخش ها با آن آشنا هستیم ، روبرو شویم.

ارتباط بیشتر بدون تماس فیزیکی


همچنین بخوانید:

10 موضوع مهم روز دنیای تکنولوژی که حتما باید بدانید! 

تکنولوژی دیپ فیک (جعل عمیق) می تواند حرف را در دهان شما بگذارد!


2-تقویت زیرساخت های دیجیتال

COVID-19 باعث شد افراد با دور کاری و انزوای اجتماعی و ماندن در خانه سازگار شوند.در این دوره که به خانه ها پناه بردیم ، راه های ادامه جلسات ، سخنرانی ها و تمرین های دیجیتالی را دیدیم ، و می توانیم این موارد را بعد از COVID-19 نیز ادامه دهیم.به شخصه فهمیدم که رفتن به کشور دیگری برای جلسات کاری چندان ضروری نیست و تماسهای ویدیویی می تواند برای هر نوع جلسه مفید باشد.دختر من اولین درس پیانوی خود را از طریق تماس ویدیویی گذراند و معلوم شد که به طرز شگفت آوری خوب است!

تقویت زیرساخت های دیجیتال

3-مشاهده داده محور

ما قدرت داده را در زمان واقعی در زمان شیوع مشاهده می کنیم.درسی که از این تجربه کسب کرده ایم در استفاده از اینترنت ، تکنولوژی و داده ها در آینده بسیار تاثیر گذار خواهد بود.برنامه های ملی یا جهانی می توانند به عنوان یک سیستم اخطار اولیه استفاده شوند.این برنامه ها می توانند علائم را گزارش و نظارت کنند.داده های GPS می توانند موقعیت افرادی که ویروس را حمل می کنند ، با چه کسانی در تماس هستند را تعیین کنند.البته همه این تکنولوژی ها ها باید با در نظر گرفتن حریم خصوصی زندگی و خطر سوء استفاده از داده ها مورد استفاده قرار گیرند …

مشاهده داده محور

4-هوش مصنوعی در صنعت داروسازی

هر چه سریعتر بتوانیم دارو و واکسن COVID-19 را بیابیم ، این شیوع سریعتر مهار می شود…..و هوش مصنوعی  یک شریک ایده آل در مرحله تولید دارو است!زیرا می تواند کار انسان را تسریع کند.تجربه فعلی ما استفاده از هوش مصنوعی را در شیوع بیماری های آینده روشن خواهد کرد.

5-دوره تله پزشکی

آیا در زمینه معاینه دیجیتال از طریق متخصصین مراقبت های بهداشتی ایمیل دریافت کرده اید؟ بسیاری از بیمارستان ها برای روند تسریع نعاینه بیماران خود را از طریق آنلاین ویزیت می کنند.به نظر من این روش بسیار ایده آل است زیرا دیگر شما ساعات زیادی را در ترافیک و مطب دکتر نمی گذرانید و باعث می شود به راحتی در منزل مورد مداوا قرار گیرید.بنابراین به دلیل فاصله گذاری اجتماعی در این دوران این روش بسیار افزایش پیدا کرده است و پیش بینی می شود در آینده نیز بیش تر مورد استفاده قرار گیرد.

دوره تله پزشکی

6-خرید آنلاین بیشتر

در حالی که برخی از شرکت ها قبلاً خرید آنلاین را پایه گذاری کرده بودند، با پیدایش  COVID-19  ، خریدها بیشتر از گذشته به صورت آنلاین انجام شده است.پیش بینی می شود که مغازه ها و فروشگاه های بسیاری پس از اتمام ویروس کرونا رو به فروش آنلاین بروند.

روند تکنولوژی پس از اتمام ویروس کرونا

7-اعتماد به روبات ها افزایش یافته است

ربات ها به ویروس مبتلا نمی شوند.اگرچه تاکنون از آنها در  تحویل خرید بازار ، سیستم بهداشتی یا کارخانه ها استفاده شده است ، اما شرکت ها اکنون این واقعیت را درک کرده اند که روبات ها می توانند از ما حمایت کنند ، اما می توان از آنها در نقش های مهم جهان در آینده و پس از اتمام ویروس کرونا استفاده کرد. که البته خود من هنوز هم احساس خوبی به ربات ها ندارم و شاید یکی از دلایل آن سریال وست ورلد باشه.!

روند تکنولوژی پس از اتمام ویروس کرونا

8-رویدادهای دیجیتالی بیش تر

برگزار کنندگان رویدادها و شرکت کنندگان مجبور بودند ،در این دوران از طریق دیجیتال با یکدیگر در تماس باشند و رویداد خود را برگزار کنند.این هفته  در لندن، جلسه “هوش مصنوعی در آموزش و پرورش” به صورت مجازی برگزار شد ، بسیار خوب بود و در واقع تعداد بیشتری از افراد در آن شرکت کردند.این کار باعث می شود که از تمام نقاط جهان شرکت کننده وجود داشته باشد حتی کسانیکه بدلیل دور بودن نمی توانستند در این رویدادها شرکت کنند.من نمی گویم که همه فعالیت ها پس از COVID-19 در جهان مجازی خواهند بود ، اما فکر می کنم فعالیت های ترکیبی انجام می شود که برخی از آنها به صورت دیجیتال انجام می شود در حالی که برخی از آنها به صورت حضوری هستند.

روند تکنولوژی پس از اتمام ویروس کرونا

9-افزایش ورزش های دیجیتال

در این فرایند ، شاهد لغو رویدادهای ورزشی ، مسابقات  به دلیل COVID-19 هستیم.از طرف دیگر ، ورزش های دیجیتال رو به افزایش است.حتی نسخه های دیجیتالی مسابقات F1 در تلویزیون پخش می شود.مانند رویدادها، می توانم بگویم که ترکیبی از گزینه های سنتی و دیجیتال در دنیای ورزش  نیز ارائه خواهد شد.

روند تکنولوژی پس از اتمام ویروس کرونا