رژیم غذایی بر اساس نوع بدن

این گزارش حاوی اطلاعات مفید در مورد رژیم غذایی بر اساس نوع بدن شماست. رژیم غذایی بر اساس نوع بدن ، شکل اندام شما را به عنوان فاکتور تعیین کننده در محل ذخیره کردن چربی به شمار می آورد.
رژیم غذایی بر اساس نوع بدن به شما می گوید بدن تان چربی را در چه قسمتی ذخیره میکند  و در سلامتی و وزن تان موثر است. این گزارش شامل باید ها و نباید های غذایی بر اساس شکل بدن شماست.



انواع رژیم غذایی بر اساس شکل بدن

چرا شکل بدنتان اینقدر مهم است؟

شکل بدن شما معمولا از غذایی که میخورید مهم تر است. به خصوص وقتی بحث پوشیدن لباس مطرح باشد. ولی وقتی بحث سلامتی در میان باشد شکل بدن نکته هایی مهم در مورد باید ها و نباید های مواد غذایی به شما می گوید.

نکته این جاست که بدن چربی را در کدام قسمت ذخیره میکند. بعضی از چربی ها برای بدن خطرناک هستند. همچنین بدن شما به انواع رژیم غذایی به طور متفاوتی پاسخ میدهد.

برای مثال رژیم غذایی کم شکر و پر چرب موجب کاهش چربی شکمی میشود. بنابراین افرادی که چربی شکمی دارند رژیم غذایی شان پر شکر و کم چرب است.

ما با متخصصین تغذیه در این مورد صحبت کرده ایم و بر اساس شکل بدنتان رژیم غذایی مناسب برای شما را پیشنهاد کرده ایم.



بدن سیب مانند

 اگر شکل بدن تان درست مانند سیب است، بالا تنه بزرگ و شانه های پهن، باسن کوچک و دست و پای کوتاه دارید و تمام چربی بدنتان در شکم جمع میشود.

چربی در اطراف اندام شما جمع میشود و ریسک بیماری قلبی، دیابت و سندروم متابولیک را افزایش می دهد.

باید ها و نباید های غذایی

تمرکزتان روی خوردن چربی سالم باشد. نخوردن چربی شما را لاغر نمیکند. چربی های تک قسمتی و امگا ٣ کمک میکنند احساس سیری کنید، کمتر بخورید تا شکمتان کوچک تر شود و خطر ابتلای به بیماری قلبی و دیابت کم شود.

از خوردن شکر به خصوص اسنک های شکری ساده مثل دونات خودداری کنید. این به معنی ترک کامل شکر نیست. هنوز هم میتوانید به اندازه ۴٠٪؜ از کالری مصرفی تان مواد قندی بخورید. مثل آب میوه، نان و پاستا.



بدن گلابی مانند

این افراد دارای شانه های باریک، کمر باریک، باسن و ران های پهن هستند. خبر خوب اینجاست که یکی از بهترین جاهای بدن برای ذخیره چربی باسن و ران ها هستند.

این افراد ریسک ابتلا به دیابت و بیماری قلبی و عروقی ندارند.

باید ها و نباید های غذایی

تمرکز این افراد باید بر روی عضله سازی باشد. پروتئین های کم چرب و بی ضرر بخورید. چربی سالم و سبزیجات زیاد مصرف کنید. این مواد برای هر نوع بدنی مفید هستند. ولی برای افراد گلابی مانند بهترند.

گزینه ی بعدی خوردن مقدار زیادی سالاد و گوشت کم چرب است. شکر کمتر مصرف کنید. شکر موجود در غذا های فرآوری شده مانند پاستا، کچاپ، نان و کره بادام زمینی برای گلابی مانند ها مضر است.

بدن ساعت شنی

وزن بدن  افراد ساعت شنی مانند، در قسمت بالایی و پایینی بدن به توازن تقسیم شده است. کمر بسیار باریکی دارند. خانم ها طرفدار پر و پا قرص این هیکل هستند.چرا که جذاب ترشان میکند. این افراد حتی با داشتن ١٠ کیلو اضافه وزن هم همین هیکل را حفظ میکنند.

باید ها و نباید های غذایی

به جای خوردن چیپس و اسنک از قند های پیچیده تر استفاده کنید. سبزیجات بخورید. خوردن سبزیجات نه تنها برای شما خوب است بلکه به شما کمک میکند احساس سیری بکنید.

کرفس و کاهو و آواکادو و کره بادام زمینی و خیار و نخود پخته زیاد مصرف کنید. بدن افراد این دسته استروژن و پروژسترون بیشتری ترشح میکند.

هورمون استروژن به خودی خود موجب افزایش چربی میشود. استروژن اشتها را هم زیاد میکند. شیرینی و بستنی و آبنبات و هر غذای پر شکر دیگر را کمتر مصرف کنید.

بدن خط کش مانند

بدن افراد خط کش مانند هیچ قوسی ندارد. این افراد به سختی وزنشان بالا میرود ولی رژیم غذایی سالم را نباید فراموش کنند.

اکثر این افراد تصور میکنند چون لاغر هستند میتوانند همه چیز بخورند و ورزش نکنند. ولی این افراد حتی اگر چاق هم نشوند چربی موجود در خونشان موجب بیماری شان میشود.

باید ها و نباید های رژیم غذایی

اینقدر بخورید که سیر شوید. نه خیلی زیاد و نه خیلی کم. رژیم غذایی شما باید شامل توازنی از چربی، شکر، پروتئین، و غذاهای غیرفرآوری شده باشد.

ورزش را فراموش نکنید. با ورزش و رژیم غذایی همواره سالم می مانید. بسیاری از افراد این دسته ورزش هایی مانند دوچرخه سواری و دویدن را انتخاب میکنند.

چون افراد این دسته معمولا زیر وزن نرمال هستند تا بالای وزن نرمال، باید انواع غذاها را به مقدار مناسب مصرف کنند. ببینید چه چیزی برای بدنتان خوب است. خیلی از افراد این دسته برای عضلانی تر شدن بدنشان پروتئین زیادی مصرف می کنند.

ولی نمی دانند که بدنشان به ازای هر ١ کیلوگرم وزن تنها نیاز به ١ گرم پروتئین دارد.