رکوردهای انیمه شیطان کش demon slayer

حتما تا الان خبر رکوردهای انیمه شیطان کش demon slayer که پشت هم شکسته شدن رو شنیدین و مشتاقین بدونین دلیل این موفقیت عظیم چیه. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا از ابتدای پخش مانگای دیمن‌ اسلیر، تا اکران سینمایی Demon Slayer: Mugen Train رو تحلیل کنیم تا دلایل این موفقیت رو کنار هم بذاریم.

مانگای شیطان کش که از پانزدهم فوریه ۲۰۱۶ تا هجده می ۲۰۲۰ به صورت هفتگی در مجله‌ی شونن جامپ پخش میشد، از ابتدای شروع انتشارش توجه زیادی رو به خودش جلب کرد، اما این توجه در برابر حجم توجهی که بعد از پخش شدن انیمه براش به ارمغان اومد مثل قطره‌ای در برابر اقیانوس بود. قبل از ادامه بررسی رکوردهای انیمه شیطان کش، به عنوان یه پیشنهاد موسیقی متن Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba رو می تونید از اینجا گوش کنید.

اولین قسمت انیمه در ششم آوریل ۲۰۱۹ پخش شد و با اقتباس بی‌نظیر یوفوتیبل هیچ جوره نمیشد حتی یک نقص در گرافیک انیمه پیدا کرد. اما همین موفقیت هم قرار بود به وسعت عظیم‌تری تبدیل شه، اونم با قسمت نوزدهم. قسمت نوزده جنجالی در اینترنت به پا کرد که کمتر اپیزود انیمه‌ای تا اون وقت به خودش دیده بود و انیمه‌ی شیطان‌کش تنها با یک سکانس بی‌نظیر در قسمت نوزدهم تونست تبدیل به ترندی جهانی در تمام پلتفرم‌های اینترنتی شه و حتی چند سلبریتی بهش عکس‌العمل نشون بدن. و اینطور بود که اقتباس بی‌نقص یوفوتیبل از یه اثر متوسط تونست شیطان‌کش رو به شهرت جهانی برسونه و در ادامه معجزه‌ای رو در صنعت مانگا رقم بزنه.

انیمه‌ی شیطان کش به شدت معروف و محبوب شده بود، علی‌الخصوص در ژاپن و حالا طرفداران‌ که دنبال ادامه‌ی انیمه بودن سریعا به اولین کتاب‌فروشی در دسترسشون رفتن و اقدام به خرید مانگای شیطان‌کش کردن. حالا این رو در نظر بگیرین که عمده‌ی این طرفداران جدید دوست داشتن مانگا رو از اول بخونن، پس با توجه به اینکه تا زمان پایان انیمه، هفده وولیوم از شیطان‌کش منتشر شده بود، سِیل عظیمی از طرفداران تمام این هفده وولیوم رو خریداری کردن تا نمودار فروش مانگای شیطان‌کش شیبی به شدت رو به بالا بگیره که در تاریخ صنعت مانگا بی‌نظیر بوده.


مطلب مرتبط: انیمه های راه یافته به اسکار که حتما باید آنها را بشناسید! 


فروش این مانگا در سال ۲۰۱۹ و قبل از انیمه ۱۰.۸ میلیون‌ نسخه بوده و فروش وان‌پیس که پرفروش‌ترین مانگای سال بود ۱۲.۷ میلیون نسخه. اما در سال بعد و تاثیر عظیم انیمه بر روی مردم، فروش شیطان‌‌کش تونست به رقم باورنکردنی ۸۲ میلیون نسخه برسه! یعنی چیزی حدود ده برابر رتبه‌ی دوم لیست پرفروش‌ترین مانگاهای اون سال!

برای ساده‌تر کردن فهم بزرگی این عدد میتونم بگم مجموع فروش بلیچ و وان پیس و ناروتو در سالی که بهترین فروش رو داشتن “مجموعا” حدود ۴۲ میلیون نسخه بوده. یعنی بزرگترین مجموعه‌های شونن در بهترین حالتشون حتی در کنار همدیگه هم فروششون به گرد پای دیمن اسلیر نرسیده و این‌ عظمت فروش این اثره.

رکوردهای انیمه شیطان کش demon slayer

همچنین می توانید بهترین والپیپرهای انیمه Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba را از اینجا دانلود کنید.


اما این پایان کار شیطان‌کش نبود و شگفتی‌ها هنوز ادامه داشتن. انیمه سینمایی قرار بود اکران شه و با اقتباس DEMON SLAYER: MUGEN TRAIN یوفوتیبل شکی نبود که این اثر هم قراره پول خوبی در بیاره و چه بسا رکورد شهر ارواح که پرفروش‌ترین سینمایی ژاپن بود رو بزنه.

شانزدهم اکتبر ۲۰۲۰ شد و این سینمایی به سینماها اومد و شنیده‌ها و مقدار فروش در هر هفته حاکی از این بود که قطعا بعضی رکوردا قراره جابجا شن برای مثال شیطان‌کش تبدیل به اولین سینمایی‌ای شد که در ده روز اول به بیشتر از ۱۰ میلیارد ین (۹۵.۳ میلیون دلار) میرسه و اولین سینمایی‌ای شد که ده هفته‌ی متوالی رتبه‌ی اول باکس‌آفیسو داشته و در نهایت تنها هفتاد و شش روز طول کشید تا رکورد شهر ارواح هایائو میازاکی هم شکسته شه و در نهایت با پیشی گرفتن از ۳۲.۶ میلیارد ین حالا دیمن‌اسلیر پرسودترین فیلم سینمایی تاریخ سینمای ژاپن بود.

البته باز هم رکوردشکنی‌ها ادامه داشت، اما این بار خارج از ژاپن. اواخر آوریل بود که در آمریکا سینمایی دیمن‌ اسلیر در سینماها اکران شد و با فروش ۲۱.۱ میلیون دلار در صدر باکس‌آفیس قرار گرفت و علاوه بر اون بزرگترین افتتاحیه‌ رو بین تمام فیلم‌های خارجی‌زبان تاریخ داشت و همچنان به فروشش ادامه میده.

رکوردشکنی‌های شیطان‌کش چه در زمینه‌ی مانگا و چه در زمینه‌ی انیمه و سینما فعلا تموم شدن، اما قطعا طولی نمی‌کشه که با اومدن فصل دوم انیمه شیطان کش در اواخر امسال دوباره شاهد رشد عظیمی در فروش مانگای این اثر باشیم. اما تا اون وقت میدونیم که شیطان‌کش رد خودش رو بر روی تاریخ صنعت سرگرمی ژاپن گذاشته و تا وقتی که اثری بتونه این رد رو از بین ببره قطعا بسیار فاصله داریم و پدیده‌ای در حد شیطان‌کش در این چند سال نخواهیم دید.

اما حالا که بحث رکوردها تموم شدن وقتشه به حواشی برسیم. چیزی از اکران نگذشته بود که خبر بسیار عجیبی پخش شد. در حالی که سینمایی دیمن‌اسلیر داشت به درو کردن باکس‌آفیس ژاپن ادامه میداد‌ و به فروش حدود ۲۵۰ میلیون دلاری رسیده بود خانم گوتوگه، نویسنده‌ی مانگای شیطان‌کش، از این همه پول تنها سهمی که گیرش اومد ۱۹هزار دلار بود! اما به چه دلیل؟ خب قطعا سرمایه‌گذارها به پوشش‌های خبری جواب درستی نمیدن اما بیاین برگردیم به آثار دیگه و دنبال جواب بگردیم.

مانگاکای گینتاما پارسال بعد از اکران لایو-اکشن اثرش خبر داد او هم سهم اندکی از فیلمی که بر اساس اثرش ساخته گرفته و تنها پولی که بهش پرداخت شده بابت اجازه‌نامه‌ی استفاده از شخصیت‌هاش بوده و به هیچ وجه مِن الوجوه هیچ پول مستقیمی از درامد خالص فروش گیر نویسنده‌ی اصلی اثر نیومده و ما هم در پرونده‌ی خانم گوتوگه فرض می‌کنیم همین نامردی در حقش اتفاق افتاده و استودیو و سرمایه‌گذاران کثیف ژاپنی از این طریق ایشونو چاپیدن و حق مسلمشونو بهشون ندادن.

ولی خب ژاپن همینه و اقتصاد صنعت سرگرمیش همیشه کثیف بوده و حالا با پیشرفت تکنولوژی امیدواریم مانگاکاها و هنرمندان با شکایت از سرمایه‌داران حقشونو پس بگیرن و بتونن با خیال راحت آثار جدید و بهتری بسازن.

در ادامه بخوانید: جوان‌ترین و بهترین استودیوهای انیمه‌سازی ژاپن که سهم خاصی در صنعت انیمه دارند!