زنان بیش تر عمر می کنند یا مردان ؟آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که زنان و مردان دارای طول عمر یکسانی هستند یا خیر ؟ اگر نیستند کدام بیش تر عمر می کنند ، زنان یا مردان ؟ دلیل آن چیست ؟

زنان بیش تر عمر می کنند یا مردان

بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که زنان سه تا پنج سال بیشتر از مردان عمر می کنند که دلایل آن می تواند به فاکتورهای بیولوژیکی ،اجتماعی و فرهنگی ارتباط داشته باشد.

اما چرا زنان بیش تر از مردان عمر می کنند ؟

زنان بیشتر دکتر می روند

زنان در مقابل مردان تمایل بیش تری به رفتن به دکتر را دارند از این رو می توانند زودهنگام تشخیص داده شوند و در برابر بیماری های کشنده محافظت شوند.اما مردان همیشه در مقابل رفتن به دکتر ممانعت به خرج می دهند.


همچنین بخوانید :


شغل های آسان تری دارند

زنان به دلیل زن بودنشان در مقایسه با مردان شغل های آسان تری دارند از این رو کم تر دچار فرسودگی جسمی و روحی می شوند.این امر باعث می شود که زنان به دلیل شرایط شغلی کمتر در معرض مرگ و حوادث شغلی قرار بگیرند.

زنان گریه می کنند!

یکی از دلایل اینکه زنان بیش تر عمر می کنند این است که آن ها به راحتی در مجامع عمومی گریه می کنند و ناراحتی خود را بیان می کنند اما مردان به دلیل داشتن غرور مردانه ناراحتی های خود را بیان نمی کنند .

زنان سیگار و الکل کم تری مصرف می کنند

یکی از بزرگ ترین دلایل مرگ و میر مردان مصرف سیگار و الکل است. زنان در مقایسه با مردان سیگار و الکل کم تری مصرف می کنند.در حالی که 31 درصد از مرگ و میر مردان ناشی از استعمال دخانیات است ، این میزان در بین زنان فقط 12 درصد است. مصرف الکل در مردان حدود چهار برابر بیشتر است.