این روزها به نظر می‌رسد تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند در حال مسابقه هستند: روز به روز شاهد قطعات، به خصوص دوربین‌های خفن‌تری هستیم. اپل به تازگی با تنظیم 3 دوربین، آیفون 11 پرو را منتشر کرده است؛ هوآوی P30 Pro از سنسور 40 مگاپیکسلی بهره می‌برد. و اما حالا سنسور 108 مگاپیکسلی دوربین شیائومی غوغا به پا خواهد کرد. 


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید:


Mi Note 10

Mi Note 10

Mi Community لهستان عکس جدیدی را به عنوان بخشی از مسابقه‌ای با مضمون هالووین ارسال کرده است که با قدردانی از جزئیات موجود در تصویر با وضوح بالا، نگاهی به داده های EXIF نشان داد که توسط Mi Note 10 Pro گرفته شده است. این تلفن به عنوان نسخه‌ای حتی برتر از Mi CC9 Pro مورد استفاده قرار گرفته و در بازارهای غیر چینی قرار دارد. و خب فردا عرضه می‌شود. 

Xiaomi Mi Note 10، شامل برخی از ویژگی‌هایی است که فقط می‌توان آن‌ها را “جذاب” توصیف کرد. اول، دوربین: سنسور 108 مگاپیکسلی در این دوربین شیائومی ! بله درست شنیدید! 108 مگاپیکسلی که نه تنها بیشتر از دوربین‌های پیشرو گوگل، اپل، سامسونگ و هوآوی است، بلکه بیشتر از آن است که در هر کانن یا نیکون DSLR پیدا می‌کنید.

اما خب، تعداد زیاد مگاپیکسل‌ها می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند: مگاپیکسل بیشتر در یک سنسور کوچک باعث ایجاد سر و صدای زیادی می‌شود، به خصوص هنگام عکسبرداری با ISO بالاتر. اما شیائومی سعی کرده است این مشکل را طوری حل کند، مثلا با طراحی “tetracell” که می‌تواند چهار پیکسل را در قالب یک پیکسل ترکیب کند، تا در هنگام عکسبرداری در نور کم، عکس‌های 27 مگاپیکسلی تولید شود.

کاهش صدای دوربین؟!

خب باید بگویم که من نسبت به کاهش سروصدای دوربین شکاک هستم. برای سنسور 1/1.33 اینچی Mi Note 10 حتی 27 مگاپیکسل بسیار زیاد است و تلفن‌های هوشمند 12 مگاپیکسلی (یعنی آخرین آیفون‌های اپل) هنوز هم با سر و صدا مبارزه می‌کنند. 

همچنین این سوال وجود دارد که آیا یک دوربین 108 مگاپیکسلی معقول است؟ آیا عکاسان دیگر به این همه مگاپیکسل زیادی احتیاج دارند؟ مطمئناً، مگاپیکسل‌های بیشتر برای چاپ بزرگ یا محصولات بزرگ مناسب هستند، اما به نظر می‌رسد 108 مگاپیکسل برای چنین فناوری مبتنی بر مصرف کننده بیش از حد باشد.

Mi Note 10 Pro

سنسور 108 مگاپیکسلی دوربین شیائومی

Mi Note 10 Pro مدتی شایعه شده و حتی در سایت صدور گواهینامه NBTC تایلند که دارای شماره مدل M1910F4S است، ظاهر شده است. طبق گمانه زنی‌ها، این گوشی ظاهر و طراحی مشابه  Mi Note 10/CC9 Pro دارد اما با چیپست پرچمدار Snapdragon 855+ به بازار عرضه می‌شود. هیچ اطلاعات دیگری در این مرحله وجود ندارد اما ممکن است به زودی با رویداد راه اندازی آینده تغییر کند. 

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.