قهرمانان المپیک زمستانی 2018 ، تعریف جدیدی از سن ارائه کرده اند.

سن تنها یک عدد در المیپک زمستانی 2018 است. ورزشکاران المپیک زمستانی پیونگ چانگ 2018، در سن های مختلف و در کنار هم ترکیبی از بهترین ها را رقم زده اند.المپیک زمستانی یک رویداد چند ورزشی برای ورزش های زمستانی مانند انواع اسکی، اسکیت، اسنوبرد و هاکی روی یخ و .. است. المپیک زمستانی امسال در پیونگ چانگ کره جنوبی در حال برگزاری است. اما موضوع مهم این مقاله سن ورزشکاران شرکت کننده در این رویداد ورزشی است.

مسن ترین ورزشکار المپیک زمستانی 2018، 51 سال سن دارد.

جوان ترین ورزشکار المپیک نیز 15 سال دارد.

” Aksel Lund Svindal ” کسی است که پنج شنبه گذشته تاریخ ساز شد و به عنوان مسن ترین برنده مدال طلا اسکی آلپاین در سن 35 سالگی شناخته شد.

اگر سویندل (Svindal)  در دهه چهارم زندگی اش و به احتمال زیاد برای آخرین بار در دوره ورزشی خود موفق به کسب این مدال می شود، ورزشکاران دیگری مانند ” Wu Meng ” اسکی باز آزاد در سن 15 سالگی در ابتدای این مسیر و رقیب سرسخت و تازه نفسی برای سایر ورزشکاران در المپیک پیونگ چانگ و المپیک های آینده است.


در ادامه تماشا کنید :تصاویری بسیار زیبا از المپیک زمستانی پیونگ چانگ


ورزشکاران دیگری مانند  ” Chloe Kim ” نیز به عنوان جوانترین و اولین زن برنده مدال طلا در سن 17 سالگی در المپیک زمستانی 2018 درخشیده اند، دختران و پسران جوانی که حتی زیر سن قانونی رای دادن هستند.

سن تنها یک عدد در المیپک زمستانی 2018 برای قهرمانان است.
Chloe Kim در المپیک زمستانی 2018

 

چگونه با افزایش سن، عملکردتان را بالا ببرید

با گفته ” Craig Duncan ” دانشمند ورزشی که با تیم ملی فوتبال استرالیا کار می کند، کلید موفقیت ورزشکاران برای جبران پیامدهای فیزیکی بالا رفتن سن، کار و تمرکز بر روی مهارت و چابکی ذهنی شان است. بسیاری از ورزشکاران با افزایش “سرعت فکر” و به کمک تجربه ای که در آن موقعیت دارند، موقعیت شان را بخصوص در ورزش های تیمی بالا می برند و بر محدودیت های فیزیکی در سرعت که ناشی از افزایش سن است، غلبه می کنند.

بنا به گفته آقای دانکن ورزش هایی مانند ژیمناستیک برای افراد جوان مناسب تر است، زیرا انعطاف پذیری از کلیدی ترین ویژگی های آن است که با افزایش سن کاهش می یابد. اما ورزشکاران مسن تر می توانند بدن خود را با شرایط لازم ورزش حرفه ای تطبیق داده و عملکرد خود را در سطح مناسب و به کمک تمرین های صحیح و رژیم غذایی حفظ کنند. نتیجه این تلاش، موفقیت این ورزشکاران در مقامی مشابه ورزشکاران جوان تر است.

 

مشکلات ورزشکاران جوان

درحالیکه ورزشکاران جوان از مزیت مکانیکی حمل وزن کمتر خود و انعطاف پذیری بیشتر سود می برند، ممکن است نسبت به همتایان مسن تر، فشار روانی بیشتری را نیز تجربه کنند.

سن تنها یک عدد در المیپک زمستانی 2018 برای قهرمانان است.
Chloe Kim در المپیک زمستانی 2018

چهار سال پیش، خانم ” Chloe Kim ” ورزشکار شرکت کننده در بخش اسنوبرد، به دلیل محدودیت سنی بازی ها موفق به شرکت در مسابقات نشد. هرچند او این روزها در بازی های المپیک 2018  با 17 سال سن و بردن مدال طلا، علت و درستی این محدودیت ها را در قوانین می داند. او در صحبت هایش از ناراحتی و ناامیدی که در آن روزها احساس کرده است و تجربه کمرنگ شدن تلاشش در بازی ها می گوید. اما خوشحال است که قوانین اجازه تجربه این مقدار زیاد استرس را در سن 13 سالگی به او نداده است. او می گوید شاید در آن زمان نمی توانست به خوبی از عهده شرایط بربیاید، ولی تجربه روند تایید صلاحیت مسابقات در سن 13 سالگی برای او شانس بزرگی بوده است تا از آن در مسابقات المپیک 2018 استفاده کند و قهرمانی را تجربه کند.

چگونه المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ را تماشا کنیم ؟

سن برای قهرمانان ورزشی تنها یک عدد است، تلاش و آمادگی جسمانی – روانی ورزشکاران عامل اصلی تبدیل آنها از یک شرکت کننده به یک قهرمان ملی است.

در ادامه  تصویر سازی های مرتبط با المپیک زمستانی 2018 را ببنید

سن تنها یک عدد در المیپک زمستانی 2018 برای قهرمانان استسن تنها یک عدد در المیپک زمستانی 2018 برای قهرمانان استسن تنها یک عدد در المیپک زمستانی 2018 برای قهرمانان استسن تنها یک عدد در المیپک زمستانی 2018 برای قهرمانان استسن تنها یک عدد در المیپک زمستانی 2018 برای قهرمانان استسن تنها یک عدد در المیپک زمستانی 2018 برای قهرمانان است