انسان در ماه می ماند! آنهم برای روز های طولانی!!!

سکونت انسان در ماه از تازه ترین خبر های منتشر شده ی ناسا است!! با سکونت انسان در ماه بسیاری از مشکلات محیط زیستی زمین حل خواهد شد!!! اما آیا واقعا امکان سکونت انسان در ماه وجود دارد؟؟؟ با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانیم!!!


خطر برخورد شهاب سنگ؛ ناسا شهاب سنگی به قطر 4 کیلومتر کشف کرده!!! پایان تمدن انسان ها در راه است؟؟؟

ماموریت جدید ناسا به اورانوس! از پروژه های اکتشافی ناسا چه میدانید؟


پروژه ی آرتمیس ناسا قرار است انسان ها را به ماه بر گرداند!

هدف سکونت انسان در ماه است! با این روش ماموریت های اکتشافی و تحقیقاتی بهتر انجام می شود! حتی ماموریت های پیشرفته ای مانند سفر به مریخ هم قرار است از این پس از مقصد ماه باشد!!! اما چگونه؟؟؟

آژانس هوا فضای آمریکا چطور برنامه ریزی می کند تا محققان بتوانند زمان طولانی تری را برای تحقیقات در ماه سر کنند؟؟؟ ناسا جزییات این برنامه ریزی را منتشر کرده است! زیر ساخت های لازم برای سکونت طولانی مدت بر روی ماه هم بیان شده است!!!

تا انتها با ما باشید تا در این مورد بیشتر بدانیم!!

در واقع برنامه ریزی ناسا شامل سه فاکتور اساسی است! این سه فاکتور اساسی ماندن انسان در ماه آنهم برای ماموریت های طولانی را تضمین می کند!

فاکتور اول یک سطح نورد است!

با این وسیله اعضای تیم تحقیقاتی می توانند به راحتی روی ماه جا به جا شوند! درست مانند راندن یک وسیله ی نقلیه روی زمین می ماند!!! این سطح نورد یک ربات نیست!

ناگفته نماند که فضانوردان از این سطح نورد تنها ربای سفر های کوتاه روی ماه استفاده خواهند کرد!!! در ضمن این وسیله مانند یک سفینه نیست که فضانوردان در آن از تغییرات محیطی در امان باشند! پس حتی در درون این سطح نورد هم فضانورد باید لباس کامل مخصوص فضا را بپوشد!!!

فاکتور دوم اقامت گاهی است که برای ماندن طولانی مدت اعضای تیم تحقیقاتی مناسب باشد!

این اقامت گاه ظرفیت پذیرش 4 فضانورد را خواهد داشت! به جز سطح نورد اشاره شده در فاکتور اول ، وسیله ی نقلیه بزرگتری هم هست! این وسیله درست مانند یک سفینه بوده و برای ماموریت های طولانی مدت اکتشافی بر روی ماه درست مانند یک اقامت گاه سیار عمل میکند!

در این وسیله نیازی به پوشش کامل فضایی نیست! در طول ماموریت ماه ، ایستگاه فضایی موجود در مدار ماه مرکز کنترل فضانوردان بوده! و تمام ماموریت ها با هماهنگی این ایستگاه انجام می شود!

این ایستگاه هر چند وقت یک بار برای ماموریت های تازه بروز رسانی می شود! تا در بهترین شرایط ممکن برای پذیرایی از مهمانان زمینی اش باشد! این ایستگاه نقش بسیار مهم و کلیدی دارد!

چرا که هم نقطه ی ارتباطی بین ماه و زمین است ! و هم ایستگاهی برای ماموریت های خارج ماه؛ مانند مریخ!!!

فاکتور سوم؛ ناسا اعلام کرده سطح نورد ها در ماموریت ها نقش کاوش گر را هم بازی میکنند!

درست مانند یک کاوش گر سطح سیاره ی ماه ومواد تشکیل دهنده را بررسی می کنند! با این روش مواد مورد نیاز برای اقامت طولانی مدت فضانوردان هم بهتر شناسایی می شوند! برای مثال آب، سوخت و البته اکسیژن!!!

ناسا اطلاعات لازم در مورد سفر به مریخ را هم منتشر کرده! مثلا اینکه 4 فضانورد از ایستگاه فضایی به سمت این سیاره فرستاده می شوند!!! البته پیش از آن مدتی را در ایستگاه اقامت می کنند تا اطلاعات لازم در زمینه مسافرتشان به مریخ را به دست آورند!!!

این سفر طولانی ترین اقامت انسان خارج از زمین خواهد بود! همه چیز از قبل برنامه ریزی شده! اما فضا میزبان خوبی برای انسان نیست!! هر اتفاقی ممکن است بیفتد ! و ما باید برای هر اتفاقی آمادگی کامل داشته باشیم!!!

برنامه ی کامل ناسا برای این مسافرت طولانی در این لینک قرار داده شده است! آرتمیس و برنامه ی زمانی اش از شر کرونا در امان نیستند!!! امیدواریم هدف های اصلی این ماموریت تحت تاثیر  موقعیت اورژانسی سیاره ی ما قرار نگیرد و همه چیر به خوبی پیش برود!!!