همه افراد می توانند نقش خود را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا جدید  انجام دهند. اما در چنین شرایطی ، اشتباه کردن آسان است.بزرگترین اشتباه این است که شما می توانید باعث شیوع این ویروس به بقیه به خصوص کسانیکه سیستم ایمنی ضعیف تری دارند ، شوید.

اما برخی از اشتباهات و شایعات در این دوره شنیده می شود ، که به راحتی می تواند در یدتر شدن شیوع این ویروس نقش داشته باشد با یکدیگر با 5 تا از این اشتباهات آشنا می شویم :

1-اگر بیمار هستید ،نباید قرنطینه شوید!

 این یکی از بزرگترین اشتباهات است که متاسفانه برخی از مردم آن را انجام می دهند.اگر مبتلا به COVID-19 هستید یا مشکوک به این بیماری هستید ،و علائم خفیفی از جمله تب خفیف ، سرفه یا گلو درد دارید ، باید خودتان را قرنطینه کنید .کسانی که علائم جدی تری دارند ، مانند تب بالا ، ضعف ، بی حالی یا تنگی نفس ، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشند.همان طور که می دانید میزان شیوع این بیماری بسیار بالاست.

به همین دلیل CDC توصیه می کند که این بیماران چه در بیمارستان و چه در خانه (بسته به میزان بیماری بودن) باید قرنطینه شوند.حتی اگر شما شاغل هستید باید بدانید که حتما در خانه بمانید و بیرون رفتن شما باعث انتقال این ویروس به دیگران و شیوع بیش تر آن می شود.


همچنین بخوانید :


2-اعتقاد به تئوری های توطئه و نه متخصصان بهداشت !

به گزارش روزنامه واشنگتن پست ، رسانه های اجتماعی و حتی برخی از سایت های خبری با نظریه های توطئه و اطلاعات غلط روبرو هستند.اگر مردم این تئوری ها را باور کنند – برای مثال ،  این ویروس یک شوخی و بازی سیاسی است و تهدیدی جدی برای سلامتی به حساب نمی آید .ممکن است برخی از افراد این شایعات را باور کنند و در صورتیکه خود ناقل هستند باعث شیوع بیش تر این بیماری شوند.

3-دنبال درمان های جایگزین بودن

 اگر مردم بیمار هستند ، اما به جای اینکه خودشان را درمان کنند یا به دنبال مراقبت های علمی با پشتوانه علمی نباشند ، به اصطلاح درمان های جایگزین یا روش های درمانی طبیعی را دنبال می کنند ، می توانند “خطر دیگری برای خود ایجاد کنند”.طبق  گفتهCDC ، در حال حاضر هیچ واکسنی برای COVID-19 وجود ندارد.بنابراین ، طبق ادعای FactCheck.org ، یک پروژه در مرکز سیاست های عمومی آننبرگ در دانشگاه پنسیلوانیا ، از ادعاهای مربوط به درمان ، از جمله خوردن سیر ، دمنوش های گیاهی ، نوشیدن ویتامین C و نوشیدن سفیدکننده های صنعتی ، بر حذر باشید.

4- عدم رعایت بهداشت 

این ممکن است کاملاً واضح به نظر برسد ، اما تمرین بهداشتی خوب می تواند یک کار جدی باشد ، بنابراین ما آن را در اینجا تکرار خواهیم کرد. توصیه های CDC شامل موارد زیر است:

  • جلوگیری از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند.
  •  عدم دست زدن به چشم ، بینی و دهان 
  • اگر بیمار هستید در خانه بمانید.
  •  استفاده از دستمال هنگام سرفه  یا عطسه سپس آن دستمال را در سطل زباله بریزید.
  • تمیز کردن و ضد عفونی کردن اشیاء و سطحی که بیش تر مورد استفاده اند با استفاده از اسپری های تمیز کننده خانگی یا دستمال مرطوب 
  • اگر علائم COVID-19 را نشان داده اید ، یا اگر در  بخش مراقبت های بهداشتی هستید، یا مراقب شخصی که مریض است ،از ماسک صورت استفاده کنید.
  • دستان خود را حداقل با 20 ثانیه با صابون و آب بشویید. یا استفاده از یک ضدعفونی کننده دست الکل که حداقل 60٪ الکل داشته باشد.

5-ذخیره و انبار کردن ماسک

متاسفانه ماسک به یک معضل تبدیل شده است و اکثر داروخانه ها با عدم موجودی آن روبرو هستند .یا اگر داشته باشند آن را با قیمت گزاف می فروشند .که واقعا چنین انسان هایی ، انسانیت را از بین برده اند.زیرا بحث دیگر سود نیست ، جان انسان هاست که به راحتی کنار گذاشته می شود.

البته باید بگوییم که زدن ماسک های جراحی از ابتلا به ویروس کرونا محافظت نمی کند.دلیل این امر این است که این ماسک ها فقط در قسمت دهان و بینی کاملاً مناسب هستند (از چشم محافظت نمی کنند) و ذرات ریز ویروسی از جمله SARS-CoV-2 را مسدود نمی کنند.تنها ماسک هایی N 95 می توانند از ابتلا به کرونا جلوگیری کنند که دارندگان این ماسک ها نباید آن ها را مخفی کنند.