دانستن عادات انسان های ثروتمند و موفق به ما کمک می کند راز موفقیت آنها درک کنیم. در اینجا منظور ما از انسان های ثروتمند انسان های موفقی است که با تلاش خود در شغل شان به موفقیت رسیده اند و ثروتمند شده اند.

حتما تفاوتی بین افرادی که هر روز در شغلشان موفق تر و ثروتمند تر می شوند با افراد فقیر وجود دارد. این تفاوت در عادات  افراد ثروتمند نهفته است. در ادامه ما 7 مورد از عادات انسان های ثروتمند که افراد فقیر آنها را انجام نمی دهند را برایتان شرح خواهیم داد با ما همراه باشید.

1. افراد ثروتمند کتاب می خوانند، اما افراد فقیر تلویزیون می بینند!

زمانی که در حال تماشای تلویزیون هستید مغز شما فعالیت بسیاری کمی دارد، اما در زمان خواندن کتاب فعالیت مغزی بسیار بیشتری خواهید داشت. از طرفی اکثر برنامه های تلویزیونی در حال تحریف واقعیات و ترغیب انسانها به سوی توجه به موضوعات بی اهمیت هستند.

احتمال اینکه از تماشای تلویزیون چیز مهمی دست گیرتان شود بسیار کم خواهد بود و وقت زیادی را هم از شما خواهد گرفت. اما کتاب گنج است، شما مطالب بسیار زیادی از آن یادخواهید گرفت، واقعیات بسیاری در آن نهفته است، مغز شما را به فکر سازنده وا می دارد و در هر موقعیتی می توانید آن را بخوانید.


همچنین بخوانید:

چطور باهوش تر به نظر برسم؟ 

توصیه های مدیران شرکت های مشهور جهان برای فتح قله موفقیت


2. افراد ثروتمند بر اساس نتایج دستمزد می گیرند، اما افراد فقیر بر اساس زمان!

افراد ثروتمند اهمیت زمان را درک کرده اند از طرفی ارزش کاری که انجام می دهند و نتیجه ای که کار آنها به بار می آورد را می دانند. آنها بر اساس هر نتیجه ی مطلوبی که به بار می آورند دستمزد دریافت می کنند.

اما افراد فقیر اهمیتی به زمان و دستاوردهایی که به دست می آورند نمی دهند. آنها ممکن است در طول یک ماه دستاوردها و نتایج مطلوبی را کسب کنند، اما بازهم سرماه حقوق ثابت ماهیانه شان را خواهند گرفت. در نتیجه تلاش زیادی برای کسب نتایج مطلوب نمی کنند و سطح عملکردشان را در حد قابل قبول نگه می دارند. به هر حال آنها سرماه حقوق ثابتی خواهند رفت، چرا باید به خود زحمت بدهند؟

3. افراد ثروتمند خودشان را و افراد فقیر دیگران را مسئول شکست هایشان می دانند!

افراد ثروتمند مسئولیت اشتباهات و شکست هایشان را به گردن می گیرند و برای رفع آنها تلاش می کنند. آنها سعی می کنند اشتباهاتشان را اصلاح کنند زیرا خود را مسئول شکست شان می دانند. اما افراد فقیر در زمان شکست مسئولیت آن را به گردن دیگران و یا شرایط می اندازند. در نتیجه تلاشی برای اصلاح اشتباهات شان نمی کنند و بارها و بارها همان اشتباهات را تکرار می کنند. زیرا مشکل را در دیگران و شرایط می بینند و نه خودشان.


همچنین بخوانید:۵ روش هوشمندانه برای یادگیری سریعتر و موفقیت در کسب و کار


4. افراد ثروتمند پیوسته در حال یادگیری هستند، در حالیکه افراد فقیر همه چیز را می دانند!

همه ی ما این جمله را شنیده ایم که نادان ترین انسان کسی است که ادعا کند همه چیز را می داند. علم ثابت نیست و پویاست و انسانی که همواره در حال یادگیری باشد قادر خواهد بود با مشکلات و مسائل به نحو بهتری برخورد نماید. افراد ثروتمند همواره در حال یادگیری هستند و هرگز این روند را قطع نمی کنند. آنها از هر کسی که سر راه آنها قرار بگیرد چیزی یادخواهند گرفت.

اما افراد فقیر از خود و سطح علم، شعور و مهارتی که دارند راضی هستند. در نتیجه در همان سطح خواهند ماند و پیشرفتی در کارشان حاصل نخواهد شد.

 

5. افراد ثروتمند به تلاش و افراد فقیر به شانس متکی هستند!

افراد ثروتمند به تلاش و کوشش خود متکی هستند و موفقیت خود را گرو آن می دانند. آنها می دانند که در صورت تلاش کافی شان موفق خواهند شد و هیچ کمک غیبی به داد آنها نخواهد رسید. اما افراد فقیر بدون انجام تلاش کافی به شانس متکی هستند. آنهابه دعا، شانس و … متکی هستند و به امید کمک های غیبی به دنبال موفقیت هستند.

در ادامه بخوانید: