عادت هایی که باعث آلزایمر می شوند ! با رشد جامعه سالمندان در جهان و ایران ،به نظر می رسد بیماری هایی مانند آلزایمر در حال افزایش است.بیماری آلزایمر ،جزو بیماری هایی هستند که عوامل بیرونی بر روی آن ها تاثیر گذار هستند.یکی از عوامل تاثیر گذار در بیماری آلزایمر آلومنیوم موجود در آب های آشامیدنی است.علاوه بر آن عادت هایی در زندگی روزمره وجود دارند که سبب بیماری آلزایمر می گردند اما این عادت ها کدامند ؟

عادت هایی که باعث آلزایمر می شوند

متاسفانه جامعه سالمند در کشورمان در حال افزایش است.و پیش بینی می شود که این جامعه در سال های آینده افزایش بیش تری داشته باشد.رشد جامعه سالمندی در کشور دارای پیامدهای زیادی است که یکی از این پیامدها بیماری های مرتبط با سالمندی است.بر طبق اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، 50 میلیون نفر مبتلا به زوال عقل  در سراسر جهان وجود دارد.

عواملی مانند آلودگی هوا و آلومونیوم موجود در آب آشامیدنی باعث آلزایمر می شود .همچنین پزشکان اعتقاد دارند که عوامل محیطی در بیماری آلزایمر تاثیر گذارترند تا عوامل ژنتیکی !

عادت هایی که باعث آلزایمر می شوند  !

آلومونیوم موجود در آب آشامیدنی باعث بیماری آلزایمر می گردد

عادت هایی که باعث آلزایمر می شوند

آلومینیوم که به شیوه های مختلفی در بدن جذب می شود باعث آلزایمر می شود.دو ساختار پروتئینی وجود دارد که آلزایمر را تشکیل می دهند.تصور می شود که آلومینیوم وارد شده به  بدن در شکل گیری این ساختارهای پروتئینی می تواند تاثیر بگذارد.اگر چه مکانیزم این ساختار به طور کامل درک نشده است، که آیا اثر آلومینیوم در تشکیل این ساختارهای پروتئینی تاثیر گذار است و یا خیر ؟ ما همیشه فکر می کنیم این بیماری ها ژنتیکی هستند؟ اما تاثیر ژنتیک در این بیماری بسیار پایین است.عوامل محیطی تاثیر بیش تری بر بیماری آلزایمر دارند.


همچنین بخوانید :


تحقیقاتی برای تاثیر آلمینیوم بر بیماری آلزایمر صورت گرفته است.در این بررسی، تمام تحلیل هایی از تمامی عوامل محیطی که به علت زوال عقل گزارش شده اند، تاکنون جمع آوری شده اند و میزان اطمینان نتایج مورد بررسی قرار گرفته است.بر اساس نتایج حاصل از 60 مطالعات گردآوری شده، به این نتیجه رسیدند که عوامل محیطی تاثیر بسیاری در بیماری آلزایمر را بر عهده دارند.

یکی از این فاکتورها آلومینیوم است .به خصوص ثابت شده است که آلومینیوم می تواند محتوای سمی در مغز ایجاد کند و باعث آلزایمر شود. “علاوه بر آلومونیوم سیلیس موجود در آب آشامیدنی نیز تا حدود زیادی سبب بیماری آلزایمر می گردد.مهمترین راه مشاهده این است که در بررسی آب مصرفی ما به مقدار آلومینیوم و سیلیس نگاه کنیم.مطالعه 4000 سالمند بزرگسالان در جنوب غرب فرانسه نشان داد که مقدار آلومینیوم در آب آشامیدنی بیش از 0.1 میلی گرم در روز باشد ،خطر ابتلا به زوال عقل دو برابر شده و خطر ابتلا به زوال عقل، به خصوص نوع آلزایمر، سه برابر می گردد.

از آفتاب نترسید !

ویتامین D دارای اهمیت بسیاری است و کمبود آن در بدن باعث ایجاد بیماری های زیادی می گردد.کمبود ویتامین D همچنان باعث ایجاد بیماری آلزایمر می گردد.خوشبختانه ما کشوری هستیم که در آن نور خورشید وجود دارد.سعی کنید در سال حداقل یک بار میزان ویتامین D بدن خود را بررسی کنید.و در صورت کمبود آن از مکمل های آن استفاده کنید.

یکی دیگر از عوامل موثر بر بیماری، میدان الکترومغناطیسی است.خطر ابتلا به زوال عقل، به خصوص در افرادی که در نزدیکی آنتن های الکترومغناطیسی، خطوط ولتاژ بالا و ایستگاه های پایه زندگی می کنند، تاسف آور است.دوزهای پایین تر از این شامل چیزهایی مانندوای فای، تلفن های همراه است. اینها نیز کم است، اما بیشتر از ما در معرض آن هستیم. تمام این موارد ثابت شده است.

از خوردن شیرینی جات خودداری کنید!

 یکی از عادت هایی که باعث آلزایمر می شوند ،  خوردن شیرینی جات است .آلزایمر به عنوان یک نوع بیماری دیابت در جهان پزشکی دیده می شود.”دو نوع دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 وجود دارد.”بیماری آلزایمر در حال حاضر به نام دیابت نوع 3 است.منظورم این است، مثل نوع سوم دیابت است.از آنجا که در مغز، مقاومت به انسولین مزمن، کمبود انسولین، افزایش گلوکز و مهارت های شناختی از دست رفته است.بنابراین تنظیم قند مغز رو به وخامت است.افراد مبتلا به دیابت نوع 3 احتمالا چاقی و دیابت نوع 2 را نیز دارند.

افراد باید حداقل 150 دقیقه در هفته ورزش کنند، توجه به تغذیه و وزن طبیعی خود را حفظ کنند.به این ترتیب، از هر دو نوع دیابت نوع 2 و دیابت نوع 3 که باعث آلزیمر می شود، محافظت می شوند.غذاهایی که دارای مقادیر زیادی قند هستند انرژی زیادی به دست می آورند و به سرعت از بین می روند و باعث گرسنگی می شوندبسیار مهم است که غذاهای طبیعی و بیش از حد بدون فرآورده و کم گلیسمی مانند تخم مرغ، گندم، کوینو، چین، گردو، فندق، بادام، دانه کدو تنبل و هر رنگ سبزی و میوه را مصرف کنید

به دئودرانت ها و داروهای معده  دقت کنید!

دئودرانت ها حاوی مقادیر زیادی آلومونیوم است.از این رو سعی کنید دئودرانت هایی را تهیه کنید که در آن ها آلومونیوم وجود نداشته باشد.همچنین برخی از داروهای معده حاوی آلومونیوم هستند از این رو حتما اطلاعات کافی در مورد داروها داشته باشید و از پزشک خود بخواهید آن ها را جایگزین کند.