عجایب هفتگانه جهان ! همان طور که در تیتر اول اشاره کردیم ، دنیای ما شامل زیبایی ها و شگفتی های مختلفی است.در واقع این زیبایی ها و شگفتی ها تنها به عدد 7 محدود نمی شود.به نظر ما شاید صدها و یا حتی هزاران شگفتی فوق العاده در جهان وجود داشته باشد.اما 7 شگفتی زیبا در جهان وجود دارد که به عنوان عجایب هفتگانهجهان شناخته می شوند و ما آن ها را برای شما جمع آوری کرده ایم :


1-هرم بزرگ جیزه

عجایب هفتگانه جهان

نام دیگر این هرم ، هرم خوفو یا هرم خئوپس است و یکی از عجایب هفتگانه جهان در مصر است و قدمت آن 2600 قبل از میلاد باز می گردد.هرم جیزه یکی از سه اهرام گیزا است.این هرم آرامگاه فرعون خوفواز دودمان چهارم بوده‌است. از اینرو به این هرم، هرم خوفو هم گفته می‌شود.البته باید اشاره کنیم که این هرم تنها اثر باقی مانده از عجایب هفتگانه جهان است.


2-باغ های معلق بابل

عجایب هفتگانه جهان

در این ساختار فوق العاده که شباهت زیادی به یک باغ چند طبقه دارد ،گیاهان عجیب و غریب ،جریان آب و درختان قرار دارد.اگر چه امروزه دیگر اثری از این باغ های عجیب وجود ندارد اما باغ های معلق بابل جزو عجایب هفتگانه جهان هستند.با توجه به متن های گذشته هنوز دقیقا کسی دلیل ساخت این بنا را نمی داند و در این مورد اظهار نظرهای مختلفی وجود دارد.اما این موضوع واقعیت فوق العاده بودن این ساختار را تغییر نمی دهد.


3-مجسمه زئوس در المپیا

عجایب هفتگانه جهان

این مجسمه بزرگ با ارتفاع 12 متر برای خدای یونان ، زئوس ساخته شده است و قدمت آن به 456 سال قبل از میلاد باز می گردد.در ساخت این مجسمه فوق العاده از طلا ،قطعات فلزی استفاده شده است که باعث می شود این مجسمه ظاهری زیبا داشته باشد.این مجسمه که بر اثر یک آتش سوزی بزرگ از بین رفته است یکی از عجایب هفتگانه جهان است.


4-کولوس رودس

عجایب هفتگانه جهان

این مجسمه با ارتفاع 32 متر و 12 سال زمان ساخت حق دارد تا در میان عجایب هفتگانه جهان باشد.مجسمه ای که به نام خدای خورشید هلیوس ساخته شده بود ، توسط زلزله دچار آسیب شد و به دلیل عدم تعمیر دچار ویرانی گشت.


همچنین بخوانید :

۱۰ مورد از خطرناک ترین مکان های گردشگری در جهان !

نکاتی برای داشتن سفرهایی ارزان تر که حتما باید بدانید

خوشمزه ترین فستیوال های جهان

۵ واقعیت اشتباه در مورد هندوستان


5-فانوس اسکندریه

عجایب هفتگانه جهان

این  فانوس دریایی که  به عنوان بزرگترین فانوس دریایی در جهان شناخته می شود در مصر قرار داشته است .این فانوس دریایی از فاصله 50 کیلومتری دیده می شود.  این فانوس  متعلق به قرن 15 ام برای ناوبری و تجارت استفاده می شده است.قدمت این فانوس دریایی به 290 سال قبل از میلاد باز می گردد.


6-آرامگاه هالیکارناسوس

عجایب هفتگانه جهان

این آرامگاه در 350 سال قبل از میلاد به دستور خواهر و همسر  شاه مونسولوس هالیکارناسوس به عنوان آرامگاه وی ساخته شد.ویرانه های این آرامگاه در شهر بودروم قرار دارد.رتفاع این بنا ۴۵ متر بوده‌است و قسمت پایینی بنا به شکل مکعب بوده‌است و روی هر کدام از چهار دیوار اصلی تندیس‌هایی به شکل خدایان و فرشته‌های یونانی به چشم می‌خورده‌است.روی قسمت مکعبی شکل در پایین بنا یک هرم مرمری و سفید رنگ همراه با مردی که سوار بر اسب است(احتمالاً موسول) وجود داشته‌است.


7-معبد آرتمیس

عجایب هفتگانه جهان

این معبد که به طور کامل از سنگ مرمر ساخته شده است حدود 120 سال زمان ساخت آن طول کشیده است.این ساختمان با ارتفاع 27 متری یکی از عجایب هفتگانه جهان است.ساختمان  که هم  به عنوان یک نهاد مذهبی و به عنوان یک فضای تجاری مورد استفاده قرار می گرفت .و توسط فردی که دوست داشت نامش در تاریخ زنده بماند تخریب شد.همچنین هنگامی که اسکندر  در شب سوختگی معبد متولد شد، زمانی که متوجه شد که خانه ای که در شب  تولد او سوخته بود، پیشنهاد کرد که در تعمیر کمک کند اما پیشنهاداو پذیرفته نشد،  او سعی کرد آن را تا زمان مرگش اصلاح کند.اما به دلیل آتش سوزی 262  سال بعد از میلاد مسیح تمام قسمت های آن ویران گشت.