عصبانیت از کسی که دوستش داریم باعث می شود مواد شیمیایی سمی در مغز و بدنمان آزاد شود. ضربان قلب مان سرعت می گیرد و به لحاظ روانشناختی وارد حالت دگرگون کننده ای می شویم.

اگر به خودتان اجازه دهید که وارد این حالت شوید، توانایی تان برای دیدن چیزها به وضوح محدود خواهد شد و تمام آنچه از دستتان بر می آید احساس تنش است. اگر کنترل تان را از دست بدهید و خشم تان را روی پارتنرتان تخلیه کنید به طور لحظه ای احساس خوبی خواهید داشت، اما آسیب زیادی به پارتنر و رابطه تان و همچنین خودتان وارد می کنید.



اگر تا این حد عصبانی شده اید، باید یک قدم به عقب بروید و سعی کنید به وضوح فکر کنید، باید برای آرام شدن تان کمی وقت بگذارید. تعیین مدت این وقت بسیار دشوار است و  برای هرکس از 20 دقیقه تا 24 ساعت متفاوت است. زمانی که توانستید دیدگاه روشنی به مسائل داشته باشد، وقت آن رسیده است که به مسئله ای که در وهله ی اول باعث ایجاد مشکل شده برگردید.

عصبانیت از کسی که دوستش داریم

همچنین اگر برای آرام کردن خودتان فعالیت خاصی مثل ورزش کردن، قدم زدن ساده، خواندن، تماشای تلویزیون یا حتی چرت زدن را انجام دهید، برایتان مفید خواهد بود. انجام هرفعالیتی که نیاز به فکر کردن ندارد، باعث می شود مغزتان در وضعیت موج آلفا قرار بگیرد که در آن بدن و ذهن شما می توانند آرام شوند.

یکی از روشهای مخرب برای نشان دادن خشم در عصبانیت از کسی که دوستش داریم، استفاده از قلدری است. تهدید و یا تهدید فیزیکی کسی که می گویید عاشقش هستید غیرمنصفانه و غیرقابل توجیه است و همچنین نوعی سوء استفاده محسوب می شود. روابطی که در آن این نوع رفتار معمول است نیاز به درمان دارند، هرچه زودتر بهتر، زیرا به احتمال زیاد خشونت می تواند تنها استدلال باشد.



ابراز خشم لزوما به معنی فریاد زدن نیست. بسیاری از افراد خشم شان را به طور محرمانه پردازش می کنند. به این معنی که به شریک عشقی شان بی محلی می کنند و یا زمانی که شریک شان به لحاظ هیجانی و عاطفی به آنها احتیاج دارد حمایت شان را دریغ می کنند.

این بی محلی ها منجر به عکس العمل های ناراحت کننده ای می شوند زیرا این رفتارها مضر هستند. برای کسی که شما را دوست دارد واقعا رنج آور است که حس کند برایتان مهم نیست و نادیده گرفته می شود.

این رفتارهای منفعل پرخاشگر در سطح عمیق به دیگران آسیب می زند و اصلا برای روابط عاشقانه مناسب نیست. اگر به حرف بیاید و بیان کنید که چه چیزی شما را ناراحت کرده است راحت تر و سریع تر می توانید مشکل را حل کنید تا اینکه آن را درون خود نگه دارید و محرمانه سعی کنید شریک عشقی تان را آزار دهید.



یکی دیگر از رفتارهای مضر در عصبانیت از کسی که دوستش داریم که باعث بهم خوردن رابطه می شود، امتیاز جمع کردن است. زوج ها با اینکار باعث می شوند که خصومت و دشمنی در رابطه شان ریشه بدواند. یکی حرفی را می گوید و یا تیکه ای را می اندازد و دیگری را ناراحت می کند و اینگونه این چرخه ی معیوب شروع می شود. به یاد داشته باشید که انتقام و عشق نمی توانند در یک خانه زندگی کنند. 

اگر شریک عشقی تان چیزی می گوید که تا سرحد مرگ شما را عصبانی می کند می توانید به او بگویید: عزیزم این حرف تو واقعا من را ناراحت می کند، خواهش می کنم دیگه حرفهایی مثل این را نزن. 

اگر نمی توانید خشم خود را کنترل کنید، من به شدت توصیه می کنم از روانشناس کمک بگیرید یا حداقل کتابی در مورد مدیریت خشم بخوانید. درک خسارتهایی که خشم میتواند باعث شود و یادگیری راهکارهای مناسب مقابله با آن می تواند روزهای ناراحتی را با سالهای لذت جایگزین کند.

در ادامه بخوانید: چطور معذرت خواهی کنم؟ 8 ترفند برای پذیرفته شدن عذرخواهی تان