علت و درمان آکنه در بزرگسالی ! با درک اینکه چه عواملی باعث ایجاد آکنه در بزرگسالان می شود و روش های درمان آن ها ، می توانید ظاهر لکه های خود را کاهش داده و به پوستی صاف و نرم تر دست پیدا کنید.هر چیزی که باید در مورد آکنه در بزرگسالان بدانید …..

علت و درمان آکنه در بزرگسالی چیست ؟

دلایل بیشماری برای آکنه در بزرگسالان وجود دارد ، مانند نوسانات سطح هورمون ، استرس ، ارث خانوادگی ، محصولات مراقبت از مو و پوست و حتی عوارض جانبی برخی از داروها.بعضی از بزرگسالان تا دهه 30 ، 40 یا حتی 50 سالگی دچار آکنه هستند.طبق آمار ، زنان معمولاً بیشتر از مردان دچار آکنه در بزرگسالی می شوند.


همچنین بخوانید :


آکنه کیستیک چیست؟

آکنه کیستیک به دلیل تجمع چربی و سلول های مرده در فولیکول های مو ظاهر می شود.در نتیجه ، به جای ظاهر طبیعی آکنه که باعث قرمزی ، تورم و درد می شود ، آکنه در زیر سطح پوست باقی می ماند.آکنه کیستیک در درجه اول به دلیل وجود تستوسترون و عدم تعادل هورمونی به وجود می آید. برخی شرایط پزشکی ، ژنتیک و استرس  نیز می تواند باعث ایجاد آکنه کیستیک شود.

درمان آکنه در بزرگسالی

1-عدم استفاده از محصولات جوش زا

یکی از بهترین راه های دوری از آکنه در بزرگسالان ، استفاده از محصولات غیر جوش زا است.بسیاری از محصولات آرایش ، پوست و محصولات مو حاوی روغن و سایر مواد تشکیل دهنده  هستند که می تواند باعث آکنه شود.استفاده از محصولات دارای برچسب “غیر جوش زا” ، یعنی محصولاتی که منافذ پوست را مسدود نمی کنند ، برای سلامتی پوست شما بسیار مهم است.

2. محصولات حاوی اسید سالیسیلیک را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید

از آنجا که آکنه هنگامی رخ می دهد که پوست شما توسط  چربی بیش از حد و سلول های مرده پوست مسدود شود ، استفاده از محصولاتی برای جلوگیری از انسداد منافذ بسیار مهم است.محصولات تهیه شده با اسید سالیسیلیک می توانند شگفتی هایی در جلوگیری از  مسدود شدن منافذ  ایجاد کنند که به شما در مدیریت آکنه  در بزرگسالی کمک می کند.

3.به پوستتان زمان دهید

می دانیم که می خواهید هر چه سریعتر از شر آکنه های خود خلاص شوید.با این حال ، محصولاتی که شما استفاده می کنید یک شبه کار نمی کنند.نکته اصلی مدیریت آکنه در بزرگسالان این است که با روال مراقبت از پوستتان سازگار باشید و زمان لازم را برای تأثیر محصولات خود فراهم کنید.شما باید 6 تا 8 هفته محصولات خود را استفاده کنید تا ببینید آیا در ظاهر آکنه پیشرفت خاصی وجود دارد یا خیر.به طور معمول ، برای از بین رفتن کامل آکنه ها ممکن است سه تا چهار ماه طول بکشد. بنابراین سازگار باشید و اندکی صبر کنید تا نتایج را مشاهده کنید.

4.به آکنه ها دست نزنید

ما می دانیم که توصیه ای که بیشتر می شنویم این است که با آکنه های خود بازی نمی کنید! اما این یک توصیه درست است. فشار دادن جوش ، مشکل آکنه شما  را می تواند  بدتر کند زیرا می توانید باکتری ها را به عمق پوست خود فشار دهید.