عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها! یکی از شایع ترین عوارض آنتی بیوتیک ها اسهال و تهوع است.و تقریبا همه از طریق پزشک و یا تجربه خودشان از موضوع اطلاع دارند.اما دانشمندان آمریکایی کشف کرده اند که عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها در 20 درصد افراد متفاوت است .اما این عوارض جانبی کدامند ؟

عفونت قارچی

آنتی بیوتیک ها محل تجمع باکتری ها را تغییر می دهد.به همین دلیل مردم در مقابل بیماری های قارچی آسیب پذیر هستند.این عفونت ها ممکن است در زیر پا ،رگ ها و بدن به وجود آید.اگر تحت درمان هستید می توانید از داروهای ضد قارچ همراه با آنتی بیوتیک استفاده کنید.

تغییر رنگ دندان

آنتی بیوتیک تتراسیکلین در کودکان زیر 8 سال باعث تغییر رنگ دندان می شود و اگر در دوران بارداری این دارو را مصرف کنید ،ممکن است کودک شما در آینده دچار مشکلات دندان گردد.دانشمندان در سال های اخیر آنتی بیوتیک هایی را تولید کرده اند که ، باعث تغییر رنگ دندان نمی شود.


در ادامه بخوانید :آیا می دانستید پوسیدگی دندان سبب بیماری روماتیسم می شود؟!!


 

تب

دمای بالا بدن به غیر از مصرف آنتی بیوتیک می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.اما اگر بلافاصله بعد از مصرف آنتی بیوتیک دچار تب می شوید ،باید از مصرف آنتی بیوتیک مصرفی خودداری کنید.

عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها

واکنش های آلرژیک

خطرناکترین عارضه جانبی آنتی بیوتیک، مشکلات پوستی ناشی از آلرژی است.در این حالت  فرد دچار تورم پلک، خارش پوست و خارش لب ها، زبان و حتی خارش گلو می گردد.به یاد داشته باشید، واکنش آلرژیک به آنتی بیوتیک به این معنا نیست که شما نمی توانید هر گونه آنتی بیوتیکی مصرف کنید.اگر چنین چیزی را تجربه کردید، باید با پزشک خود مشورت کنید و گروه دیگری از آنتی بیوتیک ها را انتخاب کنید.

در ادامه بخوانید :خارش چشم چگونه درمان می شود ؟

بارداری ناخواسته

اگر قرص های ضد بارداری و آنتی بیوتیک ریفامایسین را با یکدیگر مصرف کنید ،ممکن است باعث کاهش اثرات داروی ضد بارداری گردد.و در نتیجه باعث بارداری شود.این تاثیر در دیگر آنتی بیوتیک ها دیده نشده است.

عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها

سردرد و سرگیجه

هنگامی که مردم آنتی بیوتیک  مصرف می کنند، اغلب با مشکلاتی مانند سرگیجه یا سردرد مواجه می شوند.اما وقتی که مصرف دارو را قطع کنید، این مشکل ناپدید می شود.اگر سردرد شما بیش از حد قوی باشد، می توانید یک مسکن مصرف کنید.اگر درد شما واقعا غیر قابل تحمل باشد، باید به دکتر مراجعه کنید.احتمالا باید دارو مصرفی خود را تغییر دهید.

مشکلات قلبی

این مشکل بسیار نادر است.با این حال، آنتی بیوتیک ها می توانند منجر به مشکلات قلبی شوند.معمولا باعث اختلالات ریتم قلب و فشار خون پایین می گردد.اگر در این زمینه دچار مشکل شدید حتما به پزشک مراجعه کنید.

همچنین بخوانید :

مراقب داروهای مورد استفاده در سرما خوردگی و آنفولانزا باشید !

موثرترین راهها برای جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا

۱۰ بیماری که ممکن است در پاییز به آن دچار شوید