عوامل منفی بر سلامت پوست !اگر شما هر روزه مراقبت از پوست تان را به طور کامل انجام دهید و همه نکات را رعایت کنید ، باز هم عواملی هستند که به طور مخفیانه بر روی پوست شما تاثیر می گذارند.اما این عوامل کدامند ؟

عوامل منفی بر سلامت پوست

1-آلودگی هوا

افزایش آلودگی هوا می تواند بر پوست شما تاثیر بسزایی داشته باشد.به خصوص اگر در شهرهای بزرگ زندگی می کنید ….اشعه ماورابنفش ،دود سیگار ،دود اگزوز اتومبیل ها همه از عواملی هستند که سلامت پوست تان را تحت تاثیر قرار می دهند.

همچنین بخوانید :۷ نکته برای جلوگیری از آلودگی پوست


2-مصرف شکر

همه ما می دانیم مصرف شکر تا چه اندازه برای سلامت ما مضر است.مصرف شکر تاثیر منفی نیز در سلامت پوست دارد و باعث چین و چروک و از بین رفتن شادابی پوست می گردد.

عوامل منفی بر سلامت پوست

3-روکش بالش

آیا می دانستید که پوست هنگام خواب به ترمیم و بازسازی خود می پردازد ؟ اگر خود را تجدید می کند پس سلول های مرده پوست کجا هستند ؟ روکش بالش تان محل تجمع سلول های مرده پوست است.برای کاهش تجمع باکتری بر روی پوست صورت روکش بالش تان حداقل هفته ای یک بار تعویض کنید.

عوامل منفی بر سلامت پوست

4-صفحه تلفن همراه

تلفن همراه ،صفحه کامپیوتر و تلویزیون می تواند بر سلامت پوست شما تاثیر بگذارد.همچنین حرکت صفحه روشن می تواند سبب ایجاد چین و چروک گردد.

عوامل منفی بر سلامت پوست

5-صفحه کلید

چطور صفحه کلید خود را پاک می کنید؟ هر چقدر که در روز دست خود را به سمت صورتتان ببرید باکتری های بیشتری به پوست شما انتقال می یابد.بر اساس تحقیقات جدید مشخص شده است که صفحه کلید 20.000 برابر دستشویی کثیف است ! و باعث عفونت های پوستی می گردد.

عوامل منفی بر سلامت پوست

در ادامه بخوانید :

۱۰ ماده غذایی برای مراقبت از پوست شما در زمستان !

روش تهیه ۲ ماسک برای داشتن پوستی صاف وشفاف

کلاژن چیست و چه فایده ای برای بدن دارد ؟

فواید ویتامین C برای پوست چیست ؟