به محیط زیست خود توجه کنیم !

عکس های سیاه و سفید از دنیای زیر آب اثر Anuar Patjane Floriuk، چشم اندازهای عجیب و بسیار دیدنی را از دنیای زیر آب به تصویر می کشد! عکس های او در چند سال اخیر برنده جوایز بین المللی بسیاری شده است. تصاویر زیبای او که همانند نقاشی های مونوکروم هستند، پرسپکتیو تازه ای را از جهان زیر آب به نمایش می گذارند بصورتی که با دیدن آنها حس تعجب هیجان انگیزی در شما بیدار می شود!

در سال 2015، Floriuk برنده یکی از بزرگترین مسابقات عکاسی در جهان/ National Geographic Travel of the Year شد. او این جایزه را با یک عکس عجیب و غریب به نام Whale Whispers بدست آورد. تصویری که در سواحل جزیره Roca Partida در مکزیک گرفته شده بود و یک نهنگ گوژپشت را همراه با نوزاد تازه به دنیا آمده اش نشان میداد!. همان تصویر برنده جایزه رقابت جهانی عکس پرسپکتیو 2016 شد.

عکس های سیاه و سفید از دنیای زیر آب
Whale Whispers

عکس بالا Whale Whispers در مجموعه جدید او با نام “Underwater Realm” قرار گرفته است. هدف این پروژه جلب توجه مردم به سمت اقیانوس ها و نحوه حفاظت از آنها است.

در ادامه بخوانید : Skyscraper مجسمه نهنگ ساخته شده از ۵ تن زباله پلاستیکی !!!

بفلوریک می گوید؛ با مجموعه عکس های زیر آّب من سعی کردم تا جهان را با زیبایی وصف ناپذیر اقیانوس ها آشنا کنم و توجه آنها را با این موضوع جلب کنم که ما بیش از حد این دنیای آبی زیبا را نابود کرده ایم و به این کار همچنان ادامه می دهیم! ماهیگیری بیش از حد، رها کردن زباله های پلاستیکی، آزاد سازی زباله های شیمیایی بوسیله کارخانجات صنعتی و … باعث شده تا این جهان شگفت انگیز رو به نابودی باشد. ما به نگهداری از جنگل ها اهمیت می دهیم برای اینکه آنها جلوی چشمان هستند اما بدلیل اینکه دنیای زیر آب را نمی بینیم متوجه آسیبی که می زنیم نمی شویم. در نتیجه من قصد دارم تا بوسیله عکاسی و نمایش زیبایی های زیر آب مردم را آگاه کنم.

در ادامه مجموعه بسیار زیبای “Underwater Realm” را تماشا کنید برای بزرگ شدن عکس ها بر روی آنها کلیک کنید.

همچنین بخوانید