در این مطلب شما را با غذاهای مفید برای رشد مو آشنا می کنیم، با ما همراه باشید. جالب است بدانید که موهای ما در حدود 1.25 سانتی متر در هر ماه و 15 سانتی متر در سال رشد می کند. سرعت رشد موها به عواملی مانند سن، سلامتی، ژنتیک و رژیم غذایی بستگی دارد.



اگرچه نمی توانید عواملی مانند سن و ژنتیک را تغییر دهید، رژیم غذایی چیزی است که بر آن کنترل دارید. در حقیقت، مصرف رژیم غذایی فاقد مواد مغذی مناسب می تواند منجر به ریزش مو شود. از طرف دیگر، مصرف یک رژیم غذایی متعادل با مواد مغذی مناسب می تواند به رشد مو کمک کند، به خصوص اگر به دلیل تغذیه ضعیف دچار ریزش مو هستید.

غذاهای مفید برای رشد مو

1. تخم مرغ

تخم مرغ منبع عالی پروتئین و بیوتین است که برای سلامتی و رشد مو اهمیت دارند. کمبود هر یک از این مواد مغذی با ریزش مو ارتباط دارد. (1)

2. انواع توت ها

انواع توت ها سرشار از ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی که می تواند رشد مو را تقویت کند، هستند. به عنوان مثال توت فرنگی سرشار از ویتامین C است که به تولید کلاژن و جذب آهن کمک می کند، دو عامل که می تواند باعث رشد مو شود. (2)

3. اسفناج

اسفناج مملو از فولیک اسید، آهن و ویتامین های A و C است که باعث رشد مو می شود. کمبود این مواد مغذی ممکن است به ریزش مو منجر شود. (3)

4. ماهی چرب

ماهی های چرب مانند سالمون، شاه ماهی و خال مخالی منابع عالی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که با بهبود رشد و تراکم مو ارتباط دارند. (4)

5. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین دارای ویتامین A است که به تولید سبوم از غدد چربی پوست کمک می کند. علاوه بر این، سیب زمینی شیرین از راه های مختلف دیگر هم به سرعت بخشیدن به رشد مو کمک کند.

6. آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین E است، آنتی اکسیدانی که می تواند رشد مو را تقویت کند. علاوه بر این، آووکادو منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری است، که به نظر می رسد برای رشد مو بسیار مهم هستند. (5)

7. آجیل

آجیل ها پر از مواد مغذی مانند ویتامین E، ویتامین های گروه B، اسیدهای چرب و اساسی هستند که همگی باعث رشد مو می شوند و با بسیاری از مزایای سلامتی مرتبط هستند. (6)

8- دانه ها 

مانند آجیل، دانه ها سرشار از ویتامین E و سایر مواد مغذی هستند که می توانند باعث رشد مو شوند. برخی از دانه ها همچنین حاوی امگا 3 هستند که با رشد مو ارتباط دارند.

9. فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای منبع غنی از ویتامین های A و C است، دو ماده مغذی که به سالم ماندن مو کمک می کنند و می تواند به رشد مو کمک کند.

10. صدف

صدف یکی از بهترین منابع روی یا زینک در رژیم غذایی است. این ماده معدنی به حمایت از چرخه رشد و ترمیم مو کمک می کند. (7)

11. میگو

میگو منبع عالی پروتئین، ویتامین های گروه B، روی، آهن و ویتامین D است که می تواند به رشد مو کمک کند. همچنین مقدار کمی اسیدهای چرب امگا 3 سالم را تأمین می کند. (8)

12. لوبیا

لوبیا منبع عالی پروتئین، آهن، روی و بیوتین است که همگی برای سلامتی بهینه موها ضروری هستند. و با هم، می توانند به رشد مو کمک کنند.

13. سویا

سویا یکی از بهترین منابع اسپرمیدین است، ترکیبی که می تواند فاز فعال رشد مو را طولانی تر کند. (9)

14. گوشت

گوشت منبع عالی پروتئین است که برای داشتن موهای سالم و قوی بسیار مهم است. به ویژه گوشت قرمز سرشار از آهن است که می تواند به رشد مو کمک کند.