غذاهای مقوی برای رابطه جنسی می تواند زندگی جنسی و رابطه زناشویی تان را تقویت کند. داشتن یک رابطه جنسی سالم با احساس سلامت جسمی و عاطفی مرتبط است. بنابراین جای تعجب نیست که مواد غذایی می توانند در تقویت رابطه جنسی نقش داشته باشند.

اگر در رختخواب دچار افت شدید عملکرد شده اید، ممکن است زمان آن باشد که نگاهی دقیق تر به رژیم غذایی تان بیندازید. این شش غذا پر از مواد مغذی هستند که می توانند میل جنسی تان را بالا ببرند و سلامت کلی تان را نیز بهبود بخشد.



غذاهای مقوی برای رابطه جنسی

1. گوشت

برای بهبود زندگی جنسی تان انواع گوشت را در رژیم غذایی خود بگنجانید. گوشت گاو و مرغ حاوی کارنیتین، ال آرژنین و روی است. کارنیتین و ال آرژنین اسیدهای آمینه ای هستند که جریان خون را بهبود می بخشند. گردش خون بدون وقفه برای پاسخ جنسی در مردان و زنان بسیار مهم است. طبق گفته مرکز پزشکی NYU Langone، این دو ماده مغذی می توانند به طور موثری اختلال نعوظ را در برخی از مردان درمان کنند.

برخی از پروتئین های حیوانی (در حد اعتدال، برای جلوگیری از افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی) را برای کمک به سالم نگه داشتن همه سیستم ها در اتاق خواب، سرو کنید. گیاهخواران می توانند غلات سبوس دار، آجیل و لبنیات را امتحان کنند.

2. صدف

حتما در مورد خواص مفید صدف برای رابطه جنسی شنیده اید. تحقیقات انجام شده در کنفرانس انجمن شیمی آمریکا نشان داد که صدف، خرچنگ و حلزون حاوی ترکیباتی هستند که سطح تستوسترون و استروژن را بالا می برند. هرچند که در فرهنگ ما خوردن صدف یا حلزون چندان مرسوم نیست. 

افزایش تولید هورمون در بسیاری از موارد به افزایش میل جنسی می انحامد. صدف همچنین منبع عالی روی است که به جریان خون در اندامهای جنسی در هر دو جنس کمک می کند. 

3. سالمون

ماهی سالمون به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3 مفید برای سلامت قلبی بسیار مشهور است. همچنین ماهی تن و هالیبوت می توانند کلید تقویت زندگی جنسی باشند. امگا 3 به جلوگیری از ایجاد پلاک در شریانهای خون کمک می کند، بنابراین جریان خون را در بدن بهبود می بخشد.

رژیم غذایی حاوی ماهی های چرب ممکن است انتخاب خوبی برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات درجه یک هستند، نباشد. مطالعات منتشر شده در ژورنال اپیدمیولوژی آمریکا نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3 می توانند خطر ابتلا به یک شکل تهاجمی بیماری را افزایش دهند. درجه پایین و سرعت آهسته سرطان پروستات تحت تأثیر خوردن غذاهای سرشار از امگا 3 قرار نمی گیرد.

4. آجیل و دانه ها

شکلات خوردن با معشوق تان شاید به نظر جذاب برسد، اما شیرینی لزوما میل جنسی تان را تقویت نخواهد کرد. به جای آن یک مشت آجیل و دانه به صورت میان وعده بخورید. بادام هندی و بادام زمینی پر از روی هستند، در حالی که بسیاری از میان وعده های سالم حاوی L-arginine هستند تا جریان خون تان را بهبود ببخشند. موارد زیر را امتحان کنید:

  • گردو
  • تخم کدو
  • تخم آفتابگردان
  • گردوی آمریکایی
  • فندق
  • بادام زمینی

گردو به طور مضاعف برای رابطه جنسی بسیار مفید است، زیرا سرشار از امگا 3 نیز هست.

5. سیب

خوردن سیب به طور روزانه می تواند شما را از دکتر رفتن بی نیاز کند و زندگی جنسی تان را تقویت کند. سیب به همراه انواع توت ها، گیلاس ها، پیازها و انگورهای تیره رنگ سرشار از کوئرستین هستند. سیب آنتی اکسیدانی است که حاوی نوعی فلاونوئید است، که می تواند فواید سلامتی زیادی را به شما ارائه دهد. 

کوئرستین در کنترل علائم پروستاتیت و (IC) نقش دارد و باعث گردش خون می شود. پروستاتیت التهاب غده پروستات است که بعضی اوقات با انزال باعث ناراحتی و درد بیضه می شود. IC یا سندرم مثانه دردناک می تواند رابطه جنسی را برای آقایان و خانمها دشوار کند. علائم مربوط به رابطه جنسی با IC شامل درد دستگاه تناسلی، اختلال در نعوظ، مقاربت دردناک و کم میل است.

6. سیر

ممکن است ااین یک قانون نانوشته باشد که قبل از رابطه جنسی سیر نخورید، چون دهان تان بوی بدی می گیرد. می توانید این قانون را کاملا نادیده بگیرید. این گیاه تند و تیز یک رقیق کننده طبیعی خون است که اغلب برای جلوگیری از فشار خون، کلسترول بالا و بیماری های قلبی مورد استفاده قرار می گیرد.خاصیت ضد انعقادی آن کمک می کند جریان زیادی از خون به مناطق تناسلی تان منتقل شود. شما و شریک زندگی تان می توانید قبل از یک عصر دوست داشتنی از دوز سالم سیر بهره مند شوید. اگر هر دو سیر بخورید، کسی از بوی بد آن ناراحت نمی شود. 

در ادامه بخوانید: