در ادامه قراره نگاهی داشته باشیم به فاز چهار دنیای سینمایی مارول و اشتباهات احتمالی این کمپانی که ممکنه به ضررش تموم بشن.

Avengers: Endgame یا همون انتقامجویان: پایان بازی نقطه اوج دنیای سینمایی مارول و برنامه ریزی های ده ساله ای بود که بعد بیشتر از بیست فیلم مختلف به نتیجه رضایت بخشی رسید. اما حالا سوال اینه که مارول بدون قهرمانان درجه یک و محبوبش قراره چیکار کنه.

همونطور که اگه اخبار رو دنبال کرده باشید میدونید، قهرمانان ریز و درشت و اکثرا ناشناخته بین سینمادوستان، همینطور دارن به دنیای سینمایی مارول اضافه میشن، از شانگ چی گرفته تا گروه اترنالز. درباره این شخصیت های جدید، هم میشه گفت که به خاطر ناشناخته بودنشون کار سختی دارن، و هم میشه گفت به خاطر اینکه پشتشوت مهر برند دیزنی و مارول خورده کارشون به نسبت فیلم های دیگه راحت تره! همونطور که کاپیتان مارول اگه یک فیلم خارج از دنیای سینمایی مارول و یک فیلم عادی بود با کله سوط میکرد، ولی برند مارول اون رو نجات داد و حتی کاری کرد که رکوردشکنی کنه!


بهترین فیلم های ابرقهرمانی که باید ببینید ؛ ژانر محبوب این روزهای هالیوود!

بهترین سریال های ابرقهرمانی که باید حتما آنها را ببینید!

نگاهی به بهترین نقش آفرینی های جوکر ؛ ویدیو اختصاصی وارونه 

بهترین والپیپر های دنیای سینمایی مارول برای اندروید و آیفون ؛ دنیایی به بزرگی بینهایت!


موفقیت های عظیم دنیای سینمایی مارول و تبدیل این اسم به برندی که باهاش بتونن مردم رو برای دیدن فیلم از ابرقهرمانان ناشناخته تر هم مشتاق کنن نیازمند مدیریت صحیح، برنامه ریزی و انتخاب های درست بود که توی فاز های یک تا چهار دنیای سینمایی مارول نتیجه دادن، اما درباره فاز چهارم هم میشه همین رو گفت؟ در ادامه چند مورد از اشتباهات مارول در فاز چهارم رو مرور میکنیم.

انتخاب نکردن باکی به عنوان کاپیتان آمریکای بعدی

فاز چهار دنیای سینمایی مارول

هر دو کارگردان انتقامجویان: پایان بازی توضیحات قانع کننده ای برای انتخاب نشدن باکی به عنوان جانشین استیو راجرز دادن. توضیحاتی مثل اینکه باکی گذشته تاریکی داره و این گذشته به درد امید جهان شدن نمیخوره و از این دست صحبت ها. ولی اگه در گذشته کمی تصمیمات متفاوتی میگرفتن باکی نمیتونست به عنوان کاپیتان امریکا کارش رو ادامه بده؟

دیدن فردی آمریکایی آفریقایی در نقش کاپیتان آمریکا هم به اندازه خودش هیجان انگیز هست، ولی اون چیزی که طرفداران کمیک و حتی دنیای سینمایی مارول انتظار داشتن نیست. رابطه عمیق استیو و باکی و البته مهارت های اون، باکی رو به انتخاب ایده آلی برای این نقش تبدیل میکنه.

فعلا تنها کاری که میشه کرد اینه که منتظر پخش سریال Falcon and The Winter Soldier (فالکون و سرباز زمستان) از دیزنی پلاس باشیم ببینیم اونجا چه اتفاقی قراره بیوفته.

فیلم Black Widow (بیوه سیاه) بهتر بود به صورت دیجیتالی منتشر بشه

فاز چهار دنیای سینمایی مارول

اگه ویروس کرونا مثل خروس بی محل نپریده بود وسط دنیا و این همه دردسر درست نمیکرد الان فیلم بلک ویدو اکران شده بود (که البته بازهم ما نمیتونستیم ببینیمش!). توی همین حال و احوال بد مردم جهان، انتشار دیجیتالی بلک ویدو میتونست یک انتخاب سودمند برای مردم باشه. این رو قبول داریم که مارول در راه رضای خدا فیلم نمیسازه و احتمالا انتشار فیلمی با این بودجه روی پلتفرم های دیجیتالی، سود آنچنانی نداره، ولی مارول با هوشمندی میتونست همین کار رو تبدیل کنه به یک اسلحه سودمند برای جذب مخاطبان خیلی بیشتری در بین سینما دوستان جهان.


تریلر نهایی فیلم Black Widow ؛ فیلم به نظر متفاوت مارول! 


البته این رو هم در نظر داشته باشید که انتشار دیجیتالی فیلم ضرر خالص نیست! سازندگان انیمیشن Trolls World Tour و کمپانی یونیورسال بعد از اینکه دیدن با عقب افتادن تاریخ اکران فقط به فیلمشون ضربه بیشتری وارد میکنن، تصمیم گرفتن فیلمشون رو در پلتفرم های دیجیتالی منتشر کنن که حتی باعث عصبانیت سینماها و شروع دعوای اون ها با کمپانی یونیورسال شد (خبرش اینجاست). پس میشه نتیجه گرفت دیزنی هم میتونست با استراتژی درست هم دل مردم رو توی قرنطینه به دست بیاره و هم به سود خودش برسه، البته باید به سود خیلی کمتری نسبت به سینماها رضایت میداد!

انتقامجویان کجاست؟

فاز چهار دنیای سینمایی مارول

البته به این مورد میشه به دید یک ریسک هم نگاه کرد. اگه به برنامه دنیای سینمایی مارول تا سال 2023 نگاه کنین میبینید که هیچ خبری از انتقامجویان نیست. اینجا دیگه انتقامجویان به معنای حضور اعضایی مثل مرد آهنی یا کاپیتان آمریکا نیست؛ انتقامجویان حکم کراس اور بین فیلم های دنیای سینمایی مارول رو داره.

یعنی ما حداقل تا سه سال دیگه کراس اوری بین فیلم ها نخواهیم دید و تمرکز کاملا روی معرفی شخصیت های جدیده. همونطور که گفتیم بهش میشه به عنوان یک ریسک هم نگاه کرد که اشتباه بودن یا نبودنش رو زمان مشخص میکنه. اگه فیلم های شخصیت محورمون خوب عمل کنن، قطعا کراس اور جذابی هم خواهند داشت، ولی اگر این اتفاق نیوفته کراس اورمون آش دهن سوزی نخواهد بود.

بازگشت دوباره لوکی

فاز چهار دنیای سینمایی مارول

میگن عزرائیل شب ها کابوس لوکی رو میبینه!

لوکی قطعا یکی از جذاب ترین شخصیت های ماروله و دیدنش توی سریال اختصاصی خودش حتما لذت بخشه، ولی بهتر بود مارول این تصمیم رو نمیگرفت.

یکی از انتقادهایی که به کمیک ها (چه مارول چه دی سی) میشه هم همینه، مرگ بی معنا! هر کس هرجا و به هر شکل که بمیره قطعا راهی برای برگردوندنش پیدا میشه، برای لوکی هم همین اتفاق افتاد. وقتی کلی زحمت میکشید و یک مرگ تاثیر گذار توی جنگ بی نهایت برای لوکی درست میکنید که همه هم ازش راضین، چرا اصرار دارید که تاثیر مرگ رو توی دنیای خودتون خراب کنید؟ مقایسه کنید با روزی که بگن قراره تونی استارک از مرگ برگرده، احتمالا به خاطر دیدن دوباره رابرت داونی جونیور خوشحال میشیم، ولی تونی استارکمون دیگه اون تاثیر گذاری سابق رو نداره. مرگش هم به یک صحنه دست چندم و الکی تبدیل میشه، همون اتفاقی که در حال حاضر برای لوکی افتاده.

زیاده روی با دیزنی پلاس؟!

فاز چهار دنیای سینمایی مارول

یکی از بزرگترین و موردانتظار ترین بخش های دیزنی پلاس، محصولات مارولی هستن که قراره منتشر بشن. سریال هایی مثل وانداویژن، فالکون و سرباز زمستان، لوکی، «?What If»، هاکای و کلی محصول دیگه. طبق گفته های مارول، این سریال ها تاثیر مستقیم بر آینده دنیای سینمایی مارول و داستان های اون میزارن. ولی آیا این حرکت درسته؟ اصلا بهتر نبود اول دوتا سریال آزمایشی پخش بشه و با توجه به بازخوردها شروع کنن به برنامه ریزی؟ برای ما که اینجا منتظر لینک های دانلود هستیم مشکلی نیست و همشو میبینیم، ولی دوستان خارجیمون که مجبورن در کنار اکانت نتفلیکسشون کلی اکانت دیگه بگیرن چی! اصلا حاضر میشن این کار رو انجام بدن؟!

هنوز هیچ اطلاعاتی درباره چهار شگفت انگیز و مردان ایکس منتشر نشده!

فاز چهار دنیای سینمایی مارول

واقعا الان چند وقت از برگشتن شخصیت های محبوب ایکس من و چهار شگفت انگیز به مارول گذشته؟ اگه همون موقع یک برنامه برای استفاده ازشون توی MCU نشونمون میدادن خیلی هیجانمون بیشتر بود تا الان که فقط به خاطر آنجلینا جولی منتظر اترنالز و ادامه فاز چهار دنیای سینمایی مارول هستیم. یک راه خوب برای هیجان زده نگه داستن طرفداران و مجبور کردنشون به اینکه هنوز هم فیلم هات رو دنبال کنن اینه که بهشون قول بدی به چیزی که میخوان میرسن؛ نه فقط توی حرف بلکه در عمل!

در عمل معنیش این نیست که همین فردا با یک فیلم چهارشگفت انگیز طرف باشیم یا ببینیم که ولوورین داره چنگال های خودشو روی سپر کاپیتان آمریکا امتحان میکنه. واقعا طرفدارا چیزی زیادی نمیخوان؛ همین که یک برنامه بهشون نشون بدی براشون کافیه.

گذشته را ول کن مارول جان؛ یا حداقل یک گذشته مفید تعریف کن

فاز چهار دنیای سینمایی مارول

فاز چهارم دنیای سینمایی مارول با فیلم Spider-Man: Far From Home (که بررسیش اینجاست) شروع شد. ولی فیلم بعدی قراره ما رو از دنیایی که توی اون بشکن تانوس اتفاق افتاده، برگردونه به زمان بین جنگ داخلی و جنگ بینهایت. حالا کی قراره اینکار رو انجام بده؟ مرحومه بلک ویدو.

این کار ارزشمندیه که به درخواست طرفداراها عمل کنید؛ طرفدارها هم یک فیلم اختصاصی درباره بلک ویدو میخواستن. ولی خب مشکل اینه که مارول فکر کرده هر فیلمی بسازه خوبه! ناتاشا رومانوف گذشته تاریکی داره که پتانسیل بالایی برای نشون دادن داره، از اومدن به شیلد تا آشناییش با کلینت بارتون. ولی فیلم فعلی بلک ویدو بنظر نمیاد که درباره این موضوعات باشه.

فیلم اترنالز هم قسمت زیادیش قراره توی گذشته جریان داشته باشه ولی خب مشخصه که تاثیر زیادی روی آینده MCU داره پس مشکلی باهاش نداریم؛ ولی بلک ویدو دقیقا توی نقطه مقابلش قرار میگیره. احتمالا حتی اگه فیلم خوب هم از آب در بیاد قرار نیست اون چیزی باشه که طرفداران میخواستن.

بازگشت ماندارین

فاز چهار دنیای سینمایی مارول

در اصل این اشتباه مربوط به فازهای قبلی میشه ولی خب قراره نتیجش رو توی فاز چهار ببینیم. اولین آشنایی تقریبی ما با ماندارین برمیگرده به فیلم مرد آهنی 3 که البته چه عرض کنم، اصلا خوب نبود و دربارش حرف نزنیم بهتره. ولی بعدا توی یک ویدیو جداگانه افشا شد که ماندارین فیلم ماندارین واقعی نبوده و یکی دیگه اون بیرون منتظر قهرمانامونه. خلاصه که که گند زده شد به اون فیلم و یکی از پتانسیل دار ترین ویلن های مارول.

در حال حاضر برنامه اینه که ماندارین به عنوان ویلن فیلم شانگ چی حاضر باشه. اما نکته اینه که ماندارین با اینکه گذشته نسبتا غنی ای با شانگ چی داره، ولی دشمن اصلی تونی استارک محسوب میشه و طرفداران ممکنه با این حرکت حال نکنن. باید منتظر بمونیم ببینیم افتضاح مرد آهنی سه چه تاثیری روی شانگ چی و ماندارین میزاره.

بلید رو معرفی کنید و بعد…ولش کنید!

فاز چهار دنیای سینمایی مارول

یکی از غافلگیرکننده ترین اخبار سال گذشته، معرفی رسمی ماهرشا علی، بازیگر اسکار دار، به عنوان بلید دنیای سینمایی مارول بود. به نظرتون بعدش مارول چی گفت؟ اگه منطقی بخوایم حساب کنیم بعد از معرفی یک شخصیت و بازیگرش باید اطلاعات جدیدی هم دربارش بهمون بدین. ولی مارول اومد و گفت که توی فاز چهار منتظر بلید نباشید! واقعا یعنی چی، فقط میخوای طرفداران رو عذاب بدی مارول جان؟

چهارشگفت انگیز و ایکس من حداقل میتونیم بگیم هیچی ازشون مشخص نیست، ولی بلید حتی بازیگرش هم انتخاب شده! واقعا بی معنیه که شخصیتی رو معرفی کنی و حتی بازیگرش رو هم انتخاب کرده باشی، ولی تا پنج سال دیگه برنامه ای براش نداشته باشی. خب آخه ملت قراره با این خبرت چیکار کنن عزیز من!

 برگردوندن غیرحرفه ای Gemma Chan به دنیای سینمایی مارول

فاز چهار دنیای سینمایی مارول

اگر گما چان رو نمیشناسید باید خدمتتون بگم ایشون نقش همون خانمی که عکس رو بالا میبینید توی فیلم کاپیتان مارول بازی کرد. همه میایم و قبول میکنیم که ایشون بازیگر کار درستیه و اصلا توی کاپیتان مارول تلف شد. خب بعدش؟! باید با یک نقش دیگه دوباره بیاریدش توی کار؟

اگه برگردوندن بلا چان در نقش سرسی توی فیلم اترنالز توجیه داستانی نداشته باشه و فقط مارول از بازیگر تکراری استفاده کرده باشه (که احتمالش نود و نه ممیز نه نه نه… درصده) قطعا کاری غیرحرفه ای برای مارول محسوب میشه که اگرچه تاثیر آنچنانی ای روی فروش فیلم نداره، ولی بیاید قبول کنیم که کار قشنگی نیست.


این هم ده مورد از اشتباهات فاز چهار دنیای سینمایی مارول که ممکنه به ضررش تموم بشن. اگه مورد دیگه ای داشتید حتما توی کامنت ها بهمون بگید.