اهمیت فرش در دکوراسیون منزل !

فرش از دیرباز در میان ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته است و پس از گذشت سال ها نیز از محبوبیت آن کاسته نشده است.یکی از سخت ترین قسمت های دکوراسیون منزل انتخاب فرش مناسب است.در واقع دلیل آن بسیار واضح است: ما انتظار داریم فرش انتخابی ما با تمام عناصر موجود در منزل هماهنگی داشته باشد.اما در انتخاب فرش مناسب با دکوراسیون منزل باید به چه نکاتی توجه کنیم که صحیح ترین انتخاب را داشته باشیم؟


همچنین بخوانید :روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون منزل ! کدام رنگ ها باید در دکوراسیون منزل استفاده شود ؟


1-انواع فرش

همان طور که همه می دانیم فرش ها به دو دسته ماشینی و دستباف تقسیم می شوند.عوامل متعددی برای تعیین ارزش فرش دستباف وجود دارد، درحالیکه فرش های ماشینی فقط از لحاظ کیفیت طبقه بندی می شوند.مواد خام، سن، تعداد شانه، مبدا تولید همه وهمه اطلاعاتی هستند که ما قبل از خرید باید در مورد آن ها تحقیق کنیم.

فرش مناسب با دکوراسیون منزل

2-کدام نوع فرش را باید انتخاب کنیم ؟

باید فرش را مطابق فضا و کار آیی آن انتخاب کنیم.به عنوان مثال، اگر شما بچه کوچک در منزل دارید باید فرش هایی را انتخاب کنید که خاک و گرد وغبار را به خود نگیرد و همچنین به راحتی تمیز شود.یک فرش ماشینی با جنس نرم می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.اگر می خواهید یک تغییر موثر در خانه خود ایجاد کنید و مبل های مدرن و چوبی دارید با استفاده از یک فرش قدیمی رنگی روشن، می توانید یک دید کاملا متفاوت از در محل ایجاد کنید.

فرش مناسب با دکوراسیون منزل

3-فرش های ترند

به نظر می رسد سبک اسکاندیناوی (سبکی بی آلایش، ساده وبی تکلف در دکوراسیون منزل) تمام دنیای دکوراسیون را تحت تاثیر خود قرار داده است.فرش هایی با الگوهای هندسی و بافت طبیعی و رنگ های روشن باعث گرما بخشیدن به محیط می شوند.فرش های وینتیج که در بازار نامگذاری شده اند در واقع فرش هایی هستند که دوباره تراشیده و رنگ می شوند و بسیار ترند می باشند.به خصوص رنگ های قرمز، زرشکی، فیروزه ای رنگ هایی هستند که به شما توصیه می کنیم حتما از آن ها در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

فرش مناسب با دکوراسیون منزل

4- با آزمایش تصمیم بگیرید.

حالا زمان انتخاب فرش ها با قانون آزمایش آن ها است.از فروشنده بخواهید در صورت امکان فرش های مورد علاقه شما را به منزل آورده و در آن صورت انتخاب خود را انجام دهید. اگر چنین گزینه ای امکان نداشته باشد از مبلمان و فضای انتخابی برای فرش عکس بگیرید و با توجه به فرش ها، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

فرش مناسب با دکوراسیون منزل

 

در ادامه بخوانید :