فشار دادن آکنه وجوش!ممکن است از بین بردن جوش های صورت وسوسه انگیز باشد ، اما انجام این کار می تواند عواقب  بسیار جدی داشته باشد.مثلث خطر که از از نوک بینی آغاز و در اطراف لب ها به پایان می رسد ، به مثلث مرگ نیز شهرت دارد.و به گفته کارشناسان پزشکی ، فشردن آکنه و جوش در این منطقه خطرناک می تواند تأثیرات جدی بر سلامت کلی شما بگذارد.

فشار دادن آکنه وجوش

قبل از لمس کردن جوش و آکنه در این منطقه حتما دو بار فکر کنید.متخصصین پوست ، ناحیه بین بینی ، دهان و چشم را “مثلث مرگ” می نامند.کارشناسان می گویند که آکنه می تواند باعث کوری ، منژیت و حتی فلج در این منطقه شود و با بیان اینکه مواردی وجود دارد که باعث مرگ می شود نیز هشدار می دهند.


همچنین بخوانید :


فشار دادن آکنه وجوش دارای عواقب بسیار زیادی برای سلامتی ما است. هنگامی که آکنه ها را فشار می دهیم ، خاک و باکتری های موجود در دستانمان زخم های باز را آلوده می کند و باعث ایجاد عفونت های جدی می شود.فشار دادن آکنه ها در این ناحیه  باعث عفونت هایی می شوند که بر مغز فشار وارد می کنند و باعث فلج جزئی یا کامل و در بعضی موارد منجر به مرگ می شوند.

فشار دادن آکنه وجوش

عفونت های ایجاد شده به دلیل فشردن جوش ها در منطقه توسط پرزهای داخل بینی به سمت سینوس ها می رود و باعث عفونت در این ناحیه می شود.در صورت عدم درمان ، عفونت حفره سینوس نیز می تواند باعث از بین رفتن بینایی ، آبسه مغزی و مننژیت شود.

فشار دادن آکنه وجوش

حتی کندن مو در بینی شما به دلیل وجود مقدار کمی از نشت خون می تواند باعث عفونت شود.کارشناسان می گویند بهترین کار  ، استفاده ازکمپرس گرم برای کاهش تورم ، آکنه و جوش است.و آنها پیشنهاد می کنند قبل از اینکه اتفاقات جدی رخ دهد ،  حتما با یک متخصص مشورت کنید.