لیست فیلم های سه گانه ی تکمیل نشده…

فیلم های سه گانه ی تکمیل نشده را می شناسید ؟؟؟ بهترین فیلم های سه گانه ی تکمیل نشده در تاریخ سینما چه فیلم هایی هستند !جالب است ! ما در وارونه لیستی از فیلم های سه گانه ی تکمیل نشده داریم ! خواندنش خالی از لطف نیست ! با ما همراه باشید !

یک چیز خیلی خاص در مورد فیلم های بزرگ سه گانه وجود دارد !  سه گانه های حماسی تاریخ سینما را در نظر بگیرید ! مثلا ، ارباب حلقه ها ، دارک نایت ، استار وارز، ایول دِد !

همه ی این فیلم ها سه گانه های هستند که داستان را با ساختار سه قسمتی بیان میکنند ! یعنی ماجرا در طول سه قسمت فیلم به بیننده نمایش داده می شود !


بهترین فیلم های علمی تخیلی ماجراجویی دهه ی 1970 

بهترین فیلم های 2020 تا کنون ، که حتما باید آن ها را ببینید!


 حس خاص بیننده در این فیلم ها …

 در نهایت ، وقتی قسمت آخر اکران شد، بیننده حس میکند با داستانی رو به رو شده که از این بهتر نمی شد ! تولید کنندگان هالیوودی  هم به دنبال راز این موفقیت در فیلم های سه گانه هستند !

اما این را هم بگویم که همه ی فیلم های سه گانه به خوبی فیلم های بالا نیستند ! خیلی از فیلم های سه گانه هرگز تکمیل نشدند !

در هر حال تمام کردن یک فیلم موفق خیلی سخت است ، چه برسد به 3 تایش! شاید برایتان جای تعجب باشد ! اما کلی فیلم سه گانه هست که هرگز تکمیل نشده! یا باکس آفیس به آن رحم نکرده ، یا منتقدان لهش کردند ،یا تبدیل به درامای پشت صحنه شده!

به هر دلیل که بوده، این فیلم ها هرگز پایان تولید سومین قسمت شان را ندیدند و نخواهد دید ! با ما همراه باشید تا لیست بلند بالای این فیلم ها را ببینید !

نه به پسر جهنمی !!!

تولید فیلم از روی کتاب های کمیک در سال 2000   شروع شد ! خدای داستان های علمی تخیلی ، گیلمورو دل تورو ، هم همین کار را کرد ! او از روی کتاب کمیک نوشته ی مایک میگنولا پسر جهنمی را ساخت !

گیلمورو ثابت کرد که در انتخاب شخصیت پسر جهنمی کارش حرف ندارد ! به همین دلیل بود که ران پرلمن ، شخصیت محبوب همیشه سیگاری داستان را انتخاب کرد ! منتقدان هم تا جایی با او همراه بودند !

فروش 99 میلیون دلاری اش در سراسر دنیا غوغا به پا کرد ! آنهم با بودجه ای به اندازه 66 میلیون دلار !

همین هم موجب شد یونیورسال امتیاز پسر جهنمی را از او بخرد !

بودجه ی قسمت بعدی فیلم که با نام ارتش طلایی شناخته می شود چیزی در حدود 85 میلیون دلار بود ! این بار هم گل کاشتند ! 168 میلیون دلار کاسبی از یک فیلم یعنی انقلابی در فروش !

 اما این آمار تنها به هفته ی اول فروش بر میگردد ! از بد روزگار در هفته ی دوم اکران، فیلم دارک نایت هم اکران شد ! و فروش پسر جهنمی به اندازه 70 % افت پیدا کرد ! راحت تر بگویم! با کله سقوط کردند !

 پس در حالیکه گیلمورو انتظار داشت بودجه 120 میلیون دلاری برای سه گانه اش را جور کند ، همه چیر خراب شد ! نهایتا در سال 2017 توییت کرد که سه گانه ی پسر جهنمی هرگز کامل نمی شود !

 البته لاینس گیت در سال 2019 سری جدید فیلم را به کارگردانی نیل مارش و بازیگری دیوید هاربر شروع کرد !

 اما مخاطبان پذیرای شخص دیگری به عنوان پسر جهنمی نبودند ! این فیلم با بودجه ی 50 دلاری ساخته شد و تنها 44 میلیون دلار فروش داشت !

اسپایدر من ؛ بدتر از چیزی که انتظارش را داشتیم !

فیلم های سه گانه ی تکمیل نشده

اسپایدر من واقعا پر طرفدار بود ! دو بار رکورد فروش را شکست ! حتی با وجود اکران اونجرز ! اولین فیلم اسپایدر من در سال 2002 و از کمیک بوک ساخته شد ! در هفته ی اول رکورد فروش فیلم های ساخته شده در سال را زد ! آنهم با فروش 100 میلیون دلاری ! اسپایدر من 2 هم به خوبی اولی بود !

اسپایدر من سه هم در به پایان رساندن سری اول به خوبی بقیه بود ! 2.5 بیلیون دلار سود کردند ! در حالیکه بودجه ی تولید تنها 597 میلیون دلار بود !

هشت سال بعد سونی سری جدید اسپایدر من را کلید زد ! این بار اندرو گارفیلد و مراک وب از اعضای اصلی فیلم بودند ! نتایج فوق العاده بود !

 با بودجه ای در حدود 220 میلین دلار ، 757 میلیون دلار فروش داشتند ! بر همین اساس سونی اعلام کرد که قسمت سوم و چهارمی هم در کار است !

اسپیایدر من 2 در سال 2014 باز به روی پرده های سینما رفت ! اینبار بودجه ی تولید 200 میلیون دلار بود و فروش 708 میلیون دلار ! اما نگاه مخاطبان و منتقدان نشان می دادکه وای ….. اسپایدار احتمالا روز های پایانیش را در سینماها تجربه میکند !

 دیزنی امتیازش را خرید و باز هم اسپایدر من را زنده کرد ! سونی هم با ونوم کلی پول پارو کرد ! در حالیکه هنوز هم اسپایدر من جای خودش را در دلها دارد ، راهی برای تکمیل سه گانه ی این فیلم در سینماها نیست !!!

افسانه ی ترون یک شکست مالی بود !

فیلم های سه گانه ی تکمیل نشده

ترون همیشه برای تولید کنندگانش پول ساز بود ! اولین بار در سال 1982 اکران شد و 26 میلیون دلار فروش داشت ! آنهم با بودجه ای در حدود 17 میلیون دلار !

 بر همین اساس دیزنی تصمیم گرفت بودجه ای سه برابر بودجه ای اولیه در اختیار تولید کنندگانش بگذارد ! یعنی 200 میلیون دلار! تا ین فیلم در روز های رقابتی کریسمس اکران شود !

 نتایج پخش این فیلم 30 سال پس از اکران اولیه افتضاح است ! این فیلم تنها 40 میلیون دلار فروش داشت ! با در نظر گرفتن بودجه ی فضایی این فیلم فروششان خیلی هم کم بود !

 در نهایت دیزنی به این نتیجه رسید که باید این بودجه را صرف فیلم های بهتری میکرد !

مردان دیزنی اینقدر از موفقتشان مطمئن بودند که قبل از اکران ترون جدید نقشه های ترون سوم را هم ریختند ! اما پس از مشخص شدن نتایج دیزنی، تصمیم گرفت پولش را پای لایو اکشن های مشهور تر از این بریزند !

در نهایت دیزنی در سال 2015 به صورت رسمی اعلام کرد که ترون 3 ای در کار نخواهد بود ! شایعاتی هم بود مبنی بر اینکه دیزنی پلاس سری جدید ترون را می سازد اما همه ی صدا ها با آمدن نتایج ترون 2 خاموش شد !

4 شگفت انگیز به اندازه کافی شگفتی آفرین نبودند !

چهار شگفت انگیز در همان روز های ابتدایی اکرانش در سال 1994 روز های سختی را در باکس آفیس داشته! در هر حال و بین امید و ناامیدی ، چهار شگفت انگیز هم چنان به حیاتش ادامه داد !

تابستان سالی که قسمت سوم استار وارز اکران شد ، چهار شگفت انگیز جدید هم رونمایی شد! با بودجه ای در حدود 87 میلیون ، گل کاشتند و 333 میلیون دلار کاسبی کردند !

اما در قدم بعدی باز هم منتقدان را ناامید کردند ! با بودجه ی 120 میلیون دلاری ، چهار شگفت انگیز : ظهور سیلور سرفر ، تنها 131 میلیون دلار فروش داشت !

قرار بر این بود که هر 5 بازیگر خودشان را برای سه گانه ی بعدی آماده کنند ! اما13% سقوط در باکس آفیس، با وجود افزایش 25 % بودجه ، کمپانی فاکس را منصرف کرد !

کریس ایوانز که بعد ها کاپتان آمریکای مشهور آمریکایی ها شد ، در نهایت اعلام کرد که با نهایت تاسف و تاثر ، چهار شگفت انگیز بعدی در کار نخواهد بود !

با این وجود سری جدید در سال 2015 کلید خورد و این بار افتضاح ترین نتایج تاریخ باکس افیس را به نام خود ثبت کرد !

 آنها با بودجه ی 120 میلیون دلاری در سراسر جهان تنها 167 میلون دلار فروش داشتند ! هنور مبلغ وعده داده شده با بازیگران داده نشده ! در نظر گرفتن دامنه های این افتضاح غیر ممکن است !

درها به روی فیلم فضایی ها بسته است !!!

«فضایی ها» یک سری کلاسیک از فیلم های فضایی است که به اندازه کافی جذاب بود که تبدیل به سه گانه شود ! در سال 1979 رایدرلی اسکات یکی از جذاب ترین فیلم های علمی تخیلی ترسناک دنیا را ساخت !

 پس از آن جیمز کامرون راهش را ادامه داد و در سال 1986 فضایی ها را ساخت ! قرار شد فضایی های سه هم تولید شود ! بر همین اساس و پس از 33 سال باز هم رایدرلی اسکات به گروه این فیلم اضافه شد !

 اما فضایی های 2012 سال چنان پر درآمدی برای رایدرلی نبود ! او از بودجه ی 125 میلیون دلاری اش توانست 402 میلیون دلار پول در بیاورد ! پذیرش گرم تماشاچان موجب شد رایدرلی به فکر قسمت بعدش هم بیافتد !

 این بار با بودجه ی 97 میلیون دلاری شروع کردند و در نهایت 238 میلیون دلار پول درآورندند ! اما این میزان درآمد نسبت به سری قبل فضایی ها 41 % سقوط داشت ! این یعنی فاجعه!

رایدرلی و تیمش هنوز به فکر ساخت سه گانه شان بودند که دیزنی پروژه را از فاکس خرید! آنهم به مبلغ 71 میلیون دلار! صد در صد دیزنی از اینکارش هدفی داشته اما مطمئنا قسمت بعدی فضایی ها هرگز تولید نخواهد شد !

سه گانه ی «هزاره» به قتل رسید !

 نویسنده و روزنامه نگار اسبق سوئدی ، استیگ لارسون ، قبل از مرگش موفق شد تنها 3 قسمت از سری میلیونیوم را بنویسد ! رمان های این نویسنده که در سن 50 سالگی بر اثر سکته قلبی فوت کرد ، پس زا مرگش تبدیل به پر فروش ترین رمان های قرن شدند !

پس از او دیوید لاگرکرانتز سه رمان دیگر را ادامه داد! اما رمان های استیگ که در مورد ماجراجویی های میخاییل بلومویست و هکر لیزبث است، تجربه ای متفاوت و تکرار نشدنی از سری میلیونیوم است !

سونی ، بوی پول را در سری این داستان هاحس کرد ! و به همین دلیل بود که تصمیم گرفت کلی ستاره را برای گروه بازیگری و کارگردانی این سری دور هم جمع کند !

 دیوید فینچر ، کارگردانی که فیلم هایی مثل فایت کلاب و سون را در کارنامه دارد برای کارگردانی مناسب بود ! دنیل کریگ و رونی مارا هم نقش اول های این فیلم را بازی کردند !

 این فیلم که در نهایت با نام « دختری با نشان اژدها » وارد بازار شد نظر منتقدین را به خود جلب کرد ! این فیلم با بودجه ی 90 میلیون دلاری در سال 2011 موفق به کسب 232 میلیون دلار درآمد شد !

سونی می خواست بودجه را برای قسمت بعد کاهش دهد ! اما کریگ که به تازگی فیلم « اسکای فای » را تمام کرده بود و 1 بیلیون دلار درآمد از آن کسب کرده بود ، می خواست بودجه زیاد تر از این هم بشود !

در نتیجه همه چیز به هم ریخت! و همه ی امید ها برای ساخت سه گانه از بین رفت ! هفت سال بعد سونی تصمیم گرفت قسمت جدید را با گروهی کاملا جدید بسازد !

این فیلم با نام « دختری در تار عنکبوت» اکران شد ! بودجه ی این فیلم تنها 43 میلیون بود ! اینار حتی بودجه ی کم هم نتوانست سونی را از فاجعه نجات دهد !

درآمد این تیم از اکران فیلم تازه شان تنها 35 میلیون دلار بود! سه کانه ی میلیونیوم هم هرگز به اتمام نرسید !

 

سه گانه های سینمایی که نیمه کاره رها شدند (بخش دوم) / از جک ریچر تا جان کارتر !