مایکروسافت با جاه طلبی‌های خود برای ادغام تجربه تلفن‌های هوشمند و ویندوز 10 پیش‌قدم شده است. این جاه طلبی قابلیت تماس تلفنی است که در ابتدا منحصر به سامسونگ Galaxy Note 10 سامسونگ به دیگر گوشی‌های Android بود. مایکروسافت روز سه شنبه هفته گذشته آخرین نسخه پیش نمایش ویندوز ده 20H1 را منتشر کرد و از قابلیت تماس تلفنی با آپدیت ویندوز 10 رونمایی کرد که در رویداد هفته گذشته Surface نمایش داده شد. 


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید »


قابلیت تماس تلفنی با آپدیت ویندوز 10

 تماس تلفنی با آپدیت windows 10

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که تماس‌های خود را از تلفن اندرویدی‌شان در سیستم جواب بدهند و از میکروفن، اسپیکرها و صفحه نمایش برای برقراری تماس استفاده کنند. علاوه بر پاسخگویی به تماس‌های دریافتی از طریق رایانه، کاربران می‌توانند از سیستم تماس برقرار کنند، تماس‌های تلفنی از طریق سیستم را با متن دلخواه رد کنند، به سابقه تماس‌های اخیر دسترسی پیدا کنند و مکالمات را از رایانه به تلفن Android انتقال دهند.

 

قابلیت تماس‌ها در واقع برای همه نسخه‌های ویندوز ده 19H1، نسخه 1903 یا جدیدتر در دسترس است. در حالی که تلفن اندرویدی باید در نسخه 7.0 Nougat یا بالاتر باشد. همچنین به روزرسانی سه شنبه 10 سپتامبر به Patch نیاز دارد. علاوه بر این، کامپیوتر نیاز به رادیو بلوتوث دارد. همچنین به حداقل build ویندوز ده 18362.356 احتیاج دارد.

یکی از مشکلاتی که این قابلیت دارد این است که شما نیاز دارید که گوشی‌تان را به سیستم pair و unpair کنید. البته پیش از این نیز تماس تلفنی بخشی از پلتفرم ویندوز بوده است. منظورم تماس از طریق اسکایپ است.

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید و ما را همراهی کنید.