در انیمه‌ها قسمت‌های فیلر Filler به چه معناست؟ سوالی ساده، اما جالب در باره قسمت‌های پرکننده انیمه‌ها!

درود بر تمامی دوستان انیمه‌باز و غیر انیمه‌باز. با مطلبی دیگر از بخش انیمه مجله اینترنتی وارونه، در خدمت شما عزیزان هستیم. امروز قراره به تعریف ساده‌ای از قسمت‌های فیلر انیمه‌ها Anime Filler بپردازیم. پاسخ به این جزو دسته مطالب دانستنی‌های انیمه‌ای مانگایی است. ما در بخش دانستنی‌های انیمه‌ای مانگایی ما سعی کردیم تمام سوالات شما را در دنیای انیمه پاسخ دهیم. پس اگر سوالی دارید یا دوست دارید به موضوعی خاص پرداخته شود، حتما آن را در قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

حتماً بسیاری از شما در سطح اینترنت با عنوان قسمت‌های فیلر انیمه‌ها روبه‌رو شده‌اید. قسمت‌هایی که برای داشتن بهترین لذت از انیمه‌های خاص، بهتره تعریف‌شون رو بدونید. چون گاهی لازمه قسمت‌های فیلر انیمه‌ها رو تماشا کرد. اما گاهی اصلأ نیازی به تماشای فیلر یک انیمه نیست. که برای دانستن این موارد و پاسخ به سوال فیلر Filler چیست؟ با مجله اینترنتی وارونه همراه باشید.


مطلب پیشنهادی: انیمه با زیرنویس فارسی یا انگلیسی کدام یک بهتر است؟ مقایسه‌ای عادلانه 


قسمت‌های فیلر انیمه‌ها

آیا حتما باید قسمت‌های فیلر Filler انیمه ها را ببینیم؟


قسمت‌های فیلر انیمه‌ها Anime Filler Episode چیست؟

قسمت‌های فیلر انیمه‌ها

قسمت‌های فیلر عمدتاً توسط انیمه‌ها و سایر نمایش‌های تلویزیونی استفاده می‌شود. این قسمت‌ها که با عنوان فارسی پرکننده هم شناخته می‌شوند. برای پرکردن فضای داستانی، بین آرک‌های داستانی اصلی یا وسط یک آرک داستانی اصلی وجود دارند. این بدین معناست که در قسمت‌های فیلر تقریباً چیزی برای تاثیر در آرک اصلی داستان وجود ندارد. اما گاهی می‌تواند سبب پرداخت بیشتر به یک موضوع از داستان اصلی شود!

به طور دقیق‌تر در قسمت‌های پرکننده، محتوایی که به جلو بردن آرک اصلی داستان کمک کند، وجود ندارد. مثلاً در آن‌ها رشد شخصیتی، شخصیت‌های جدید، ماجراجویی اصلی یا هدف داستانی اصلی وجود ندارد. یا تا حدی وجود دارد. اما با این حال ممکن است به صورت ماجراجویی‌های کوتاه و طولانی یا یک داستان کمدی با پرداخت بیشتر به موضوعات داستانی ظاهر شوند. که امکان دارد ارزش دیدن را داشته، یا نداشته باشند.


هدف از قسمت‌های فیلر یک انیمه چیست؟

قسمت‌های فیلر انیمه‌ها

هدف اصلی از ساخت قسمت‌های فیلر، جلوگیری از برخورد یا به عبارتی جلو زدن انیمه از منبع اصلی است. مثلاً فرض کنید انیمه ناروتو Naruto که بر اساس مانگاست، شروع به پخش کرده باشد. با توجه به اینکه هر هفته یک چپتر Chapter از مانگا پخش می‌شود. همزمان انیمه نیز در هر قسمت هفتگی خود، چند قسمت از مانگا را پوشش می‌دهد. در نهایت داستان انیمه از مانگا جلو می‌زند.

برای جلوگیری از این امر، راهکارهای بسیاری وجود دارد. مثلاً توقف پخش انیمه برای مدت کوتاهی، استراحت دادن به انیمه! یا تبدیل کردن انیمه به یک اثر فصل بندی شده! اما یکی دیگر از این روش‌ها که باعث حفظ وضعیت پخش مداوم و وجود تعداد قسمت‌های بیشتر برای فروش می‌شود، فیلر کردن انیمه است. که عمدتاً با استفاده از عناصر داستان اصلی شکل می‌گیرد. لازم به ذکر است که سینمایی‌های یک انیمه هم گاهی یا در بیشتر موارد قسمت فیلر به حساب می‌آیند.


قسمت‌های فیلر Filler انیمه‌ها خوب هستند یا بد؟ اصلا قابل تماشا هستند؟

قسمت های Filler انیمه ها

هیچ جواب قطعی برای این سوال وجود ندارد. چراکه با وجود فاصله گرفتن از آرک اصلی داستانی! ممکن است داستانی که در قسمت‌های فیلر شکل می‌گیرد، یک داستان کمدی جذاب یا ماجرایی بس جالب و نفس‌گیر باشد. یا چیزی که مخاطب انتظارش را می‌کشد، در آن باشد. حتی اگر به آرک اصلی داستان ربط داشته باشد، یا نداشته باشد. ممکن است موضوعی که در داستان اصلی به آن اندکی اشاره شده بود. در قسمت پرکننده، به طور دقیق‌تر به آن پرداخته شود!

اما همیشه قسمت‌های فیلر به دل مخاطب نمی‌شیند. مثلاً گاهی به علت فاصله گرفتن بسیار از داستان اصلی سبب کلافه شدن مخاطب از عدم پرداخت به داستان اصلی می‌شود. حتی گاهی ممکن است چیزی به تصویر کشیده شود، که به آرک اصلی داستان ضربه می‌زند. به شخص هم شاهد مواردی در فیلرها بوده‌ام، که کیفیت داستانی از داستان اصلی به شدت کم‌تر به تصویر کشیده شده است.


آیا حتماً باید قسمت‌های پرکننده انیمه‌ها را تماشا کرد؟

جواب این سوال نیز بر اساس خوب یا بد بودن فیلرها به طور کامل مشخص نیست. چراکه در مورد انیمه‌هایی مثل گینتاما Gintama که جزو بهترین انیمه های کمدی است، می‌توان گفت که نصف جذابیت آن در قسمت‌های فیلرش خوابیده است. حتی شوخی‌های جالبی با وضعیت مالی استودیو، مبحث قسمت‌های فیلر و گاهی پیام‌های اخلاقی در آن‌ها وجود دارد. اما از آن طرف انیمه‌ ناروتو Naruto را در لیست داریم، که از نظر تعداد قسمت‌های فیلر به پادشاه فیلرها هم معروف هستش.

مرتبط: بدترین و بهترین فیلرهای ناروتو 

اما می‌توان گفت، انیمه ناروتو Naruto شامل قسمت‌های فیلر خوب و بد زیادی هست. که گاهی در آن‌ها شوخی‌های جالب و داستان جالبی شکل می‌گیرد. اما گاهی مثل اواسط قسمت ۱۴۲ تا قسمت ۲۱۶ فیلرهای بس طولانی که ترکیبی از بد و خوب هستند. به مخاطب نشان داده می‌شود. به علت طولانی بودن این قسمت‌ها و میانگین کیفیت پایین داستان، ممکن است حتی داستان و کیفیت اصلی آن از یادتان برود. که واقعا بد است!

بدون شک فهمیدن خوب یا بد بودن قسمت‌های فیلر یک اثر کار مشکلی است. بهترین راه برای فهمیدن این موضوع، مشورت گرفتن از کسانی است که اثر مربوطه را تماشا کرده باشند. حال اگر تمام‌ش با در نظر گرفتن قسمت‌های فیلر را تماشا کرده باشند، بهتر است. این‌گونه حتی اگر موضوع جالبی در قسمت‌های فیلر باشد. می‌توان مطمئن شد که آن را از دست نمی‌دهیم. گرچه شاید نتوان چنین کسی را یافت کرد!

در صورت تمایل می توانید کانال نماشا، یوتوب و اینستاگرام انیمه مجله وارونه را دنبال کنید.


پس از معرفی قسمت‌های پرکننده Filler انیمه‌ها و کیفیت آن ها مطالب زیر می‌چسبد!


امیدواریم که توانسته باشیم قسمت‌های فیلر انیمه‌ها را به خوبی به شما معرفی کره باشیم. بهترین فیلرهای انیمه ای که تماشا کرده اید متعلق به کدام انیمه بوده است؟ به نظر شما کدام فیلر ها ارزش تماشا ندارند؟