آیا قوانین جدید ویکی پدیا میتواند جلوی ویراستارانی که به اشتباه ویرایشات خود را در صفحات اعمال می‌کنند را بگیرد؟ ویکی پدیا یک پلتفرم دانستی درباره هرچیزی است و قطعا هرگاه پرسشی درباره چیزی داشته باشید، به سراغ آن خواهید رفت. یکی از معایب این پلتفرم تحت شبکه، قابلیت ویراستاری آن توسط هر فردیست. یعنی اگر به صفحه ویکی پدیا چیزی مراجعه کنید و مشاهده نمایید اطلاعاتی اشتباه درج شده، می توانید به ویرایش آن بپردازید.

این موضوع موجب شده تا بسیاری از کارشناسانی که به نوشتن اطلاعات موضوعی در این پلتفرم می پردازند، به دلیل تغییراتی که توسط دیگر افراد ناشی به عنوان ویراستار انجام می گیرد، باری دیگر به صفحه رفته و مشکل را برطرف نمایند. حال ویکی مدیا میزبان سایت ویکی پدیا قصد دارد با وضع قوانین جدید از این مسئله جلوگیری کند.

مسئله ای که موجب شده برخی افراد حتی اطلاعاتی اشتباه را بارگذاری کنند. برای مثال فردی درباره یک کشور به دنبال اطلاعاتی در ویکی پدیاست و یک ویراستار به طور اشتباه اطلاعاتی اشتباه از کشور موردنظر را وارد می کند. عمده اطلاعات ویکی پدیا توسط افرادی با دانش کافی ارائه می‌شوند و وقتی فردی ناشی به ویراستاری پرداخته و تغییراتی ایجاد می کند، این موضوع خللی را به وجود آورده و موجب می گردد تا فرد نخست باری دیگر به رفع مشکل بپردازد.


چین از ایالات متحده توقف تحریم ها برعلیه هوآوی را درخواست کرد

احتمال دستگیری ایلان ماسک برای سرپیچی از قوانین کرونا !!!


انتظار داریم در اواخر سال 2020 این قوانین نهایی شود و دیگر هر فردی قادر نیست به ویراستاری مطالب عمومی و علمی ویکی پدیا بپردازد. موضوعی که قطعا عمل درستی بوده و پیش از این باید شاهد برخورد ویکی پدیا با چنین افرادی می بودیم.

قوانین جدید ویکی پدیا

Katherine Maher مدیرعامل ویکی پدیا در گفتگویی بیان داشت:“ما باید با هم کار کنیم تا یک فرهنگ ایمن و فراگیر ایجاد کنیم ، جایی که همه احساس استقبال کنند ، از اینکه سهم آنها ارزش دارد ، و دیدگاه آنها اهمیت دارد.”

با این حساب بزودی ویکی پدیا با وضع قوانین جدید موجب خواهد شد تا دیگر سرقت اطلاعاتی صورت نگرفته و ویرایشی هم بدون اجازه فرد نخست انجام نگیرد. همانطور گفته شد تا اواخر امسال قرار نیست این تغییر را شاهد باشیم و ویکی مدیا درصدد است تا قوانین جدید را اعمال کرده و موجب برطرف شدن ناراضیتی افراد در کار با ویکی پدیا شود.

درباره ویکی پدیا نیز باید بیان داشت که اگر به دنبال این هستید که بدانید ویکی پدیا چیست، به احتمال زیاد این عبارت را در گوگل جستجو کرده اید و اگر دقت کنید یکی از پاسخ هایی که گوگل به شما داده است از طریق دانشنامه آزاد ویکی پدیاست! بله حتی برای این سوال نیز می توانید به ویکی پدیا مراجعه کنید. ویکی پدیا دانشنامه ای آزاد است که طیف گسترده ای از نوشته ها، اطلاعات و مقالات را بدون محدودیت موضوع پوشش می دهد.


 

هشدار مایکروسافت درباره به‌روزرسانی ماه مه ویندوز 10

تعداد کاربران تلگرام به 400 میلیون نفر رسید! تلگرام همچنان پیشتاز است !


پس مهم نیست که به دنبال مطلبی علمی هستید یا تاریخی، می توانید به این دانشنامه آزاد مراجعه نمایید. این دانشنامه همگانی مطالب مختلف را توضیح می دهد و مطالب مرتبط دیگر را نیز به شما معرفی می نماید. بیشتر صفحات ویکی پدیا دارای عکس بوده و مطالب را با ذکر منبع به شما ارائه می نمایند. تمامی مطالب که توضیحی در خصوص موضوعات مختلف باشند یا مساله ای را شفاف نمایند می توانند در این دانشنامه ارائه شوند. محتوای ویکی پدیا نباید مشابه مطالب ارائه شده در فرهنگ های لغت باشند، چرا که ماهیت آن دانشنامه است.

 

در حال حاضر ویکی پدیا بزرگترین و رایج ترین دانشنامه آزاد در سطح جهان است. تمامی مطالب ارائه شده در این دانشنامه رایگان است. تمامی نویسندگان و ویراستاران نیز به صورت داوطلبانه با آن همکاری می کنند. ولیکن دقت نمایید از لحاظ جامعه علمی دنیا ویکی پدیا معتبر نیست و اعتباری ندارد.