اگر به دنبال محافظت از اطلاعات شخصی در gmail تان هستید، این مطلب برای شماست. ما 3 روش محفاظت از اطلاعات gmail را برایتان شرح می‌دهیم.

هیچکس دوست ندارند که افراد دیگر به اطلاعات شخصی‌اش دسترسی پیدا کنند یا به حریم شخصی‌اش نفوذ کنند. امروزه تکنولوژی و نرم‌افزارهای درون آن نیز نوعی حریم شخصی برای فرد محسوب می‌شود و سعی در محافظت از این حریم را دارد. همچنین سرویس ایمیل گوگل نیز که به gmail مشهور است یکی از مهمترین اپلیکیشن‌های تلفن همراه است که باید به خوبی از آن حفاظت شود. از این رو ما در این مطلب قصد داریم، 3 روش محفاظت از اطلاعات gmail را برای شما شرح دهیم. همراه ما باشید!


بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره تماس ویدیویی گوگل میت بدانید!


بازیابی جیمیل

بسیاری از ما، صورتحساب‌های بانکی، اطلاعات شخصی، نامه‌های محرمانه و تصاویر خصوصی خود را از طریق gmail برای یکدیگر ارسال می‌کنیم، از این رو حفاظت و نگهداری مناسب از این اطلاعات نکته بسیار ارزشمندی است. بسیاری از افراد ترس هک شدن توسط هکرها را دارند و می‌ترسند که نکند اطلاعاتشان لو برود، اما بجای ترسیدن کافیست چند دقیقه وقت بگذارید و این مطلب را مطالعه کنید. در ادامه 3 نکته مهم درباره محفاظت از اطلاعات gmail را مطالعه خواهید نمود.

1. رمز عبور قوی انتخاب کنید.

انسان‌ها میل بسیاری به آسان‌ترین چیزها دارند، از این رو اکثریت آنها، گذرواژه‌ها و کلمات عبور بسیار ساده و ضعیفی انتخاب می‌کنند. بسیاری از یک کلمه عبور یکسان در چندین سایت مختلف استفاده می‌کنند و انتظار دارند اطلاعات حساب کاربریشان لو نرود. سعی تمامی هکرها به دست‌آوردن گذرواژه شماست پس سعی کنید قوی‌ترین گذرواژه را انتخاب کنید.

همین حالا دست به کار شوید و گذرواژه تمامی حساب‌های آنلاین خود را تغییر داده و برای هرکدام گذرواژه‌ای منحصر به فرد تشکیل شده از: اعداد، حروف بزرگ، حروف کوچک و علائم نگارشی همچون ! ، . * استفاده کنید. این کار باعث می‌شود هیچ هکری امکان دسترسی به حساب‌های شما را از طریق رمز عبور پیدا نکند.

برای تغییر رمز عبور حساب گوگل خود، وارد حساب‌کاربری خود شوید و وارد بخش امنیت شوید و گذرواژه‌ای جدید انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید: شش ویژگی پنهان اندروید که میتوانید از آن‌ها استفاده خوبی داشته باشید!


حفاظت از اطلاعات جیمیل

2.تایید دو مرحله ای را فعال کنید.

اگر حساب کاربری شما تایید دو مرحله که به آن احراز هویت دو عاملی نیز گفته می‌شود، نداشته باشد، هکر ها تنها با به دست آوردن گذرواژه حساب شما که کار بسیار ساده ای است، به اطلاعات حساب شما دسترسی پیدا می‌کنند و می‌توانند از طریق فیشینگ حساب های شما، کلاهبرداری کنند.

با فعال کردن احراز هویت دو عاملی، هکر ها اگر به گذرواژه شما نیز دسترسی داشته باشند، باز هم با وجود سوالات امنیتی که در احراز هویت دو عاملی پرسیده می‌شود، نمی‌توانند وارد حساب کاربری شما شوند.

Gmail حفاظت از جیمیل

برای فعالسازی تایید دو مرحله ای حساب کاربری خود در گوگل کافیست وارد حساب شده و از قسمت امنیت گزینه تایید دو مرحله ای را انتخاب نمایید. حال سه راه در پیش رو دارید می‌توانید از قابلیت ارسال هشدار استفاده کنید که حالت آن به گونه ای است که هرگاه شخصی سعی کند با یک دستگاه دیگر وارد حساب کاربری گوگل شما شود، برای جیمیل شما پیامک می‌آید که فردی قصد دارد وارد حساب شود، اگر شما آن ورود را تایید کنید، فرد می‌تواند به حساب شما دسترسی داشته باشد، در غیر این صورت و رد درخواست آن فرد هرگز نمی‌تواند با آن دستگاه وارد حساب گوگل شما شود. البته برای استفاده از این روش شما باید در اکثر اوقات شبانه روز به یک شبکه اینترنت WIFI متصل باشید، تا هشدار ها آنی برای شما ارسال شود و هکر نتواند سوءاستفاده کند.

راه دیگر این است که از پین کد استفاده کنید، یعنی اگر شخصی قصد ورود به حساب کاربری شما را داشت، پس از وارد کردن رمز عبور، در دومین مرحله احراز هویت از او پین کدی درخواست می‎شود که شما وارد نموده اید. برای فعالسازی این قابلیت نیز می‌توانید وارد بخش امنیت حساب گوگل خود شوید. برای یادآوری رمزعبور هایتان پیشنهاد می‎شود، از نرم افزار های مدیریت پسورد استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: پیدا کردن موبایل و حفاظت از اطلاعات شخصی با گوگل ؛ نگران گم شدن موبایل خود نباشید!


راه سوم شما، استفاده از نرم افزار Google Authenicator است، که به شما اجازه می‌دهد، هرگاه قصد ورود به حساب کاربری گوگل خود را دارید، از یک پین کد که برنامه به شما می‎‌دهد، استفاده کنید، این روش چندان محبوبیتی ندارد، اما بسیاری از وبسایت‌ها به غیر از گوگل از این برنامه استفاده می‎کنند. برای استفاده از این برنامه کافیست از گوگل پلی آن را دریافت کنید.


بیشتر بخوانید: راهی برای یافتن تصاویر با گوگل ؛ دیگر نگران گم شدن عکس های خود نباشید!


3.نشست‌های فعال را بررسی کنید.

یکی از مزایای اغلب شبکه‌های اجتماعی از جمله جیمیل این است که به کاربران اجازه می‌دهند، فعالیت های حساب کاربریشان از جمله ورود‌های به حساب کاربری و نشست‌های فعال و موبایل‌های درحال استفاده از اکانت را مشاهده کنند. این روش به شما کمک می‌کنند، متوجه شوید که آیا فردی ه غیر از خودتان از حساب کاربریتان استفاده می‌کنند و به اطلاعات خصوصی و پیام های شما دسترسی دارد یا خیر. برای این کار کافیست وارد تنظیمات حساب کاربری گوگل خود شوید و وارد بخش امنیت شده و نشست های فعال یا Active Sessions را بررسی کنید. پس از ورود به این بخش، گوگل به شما نشست‌های فعال را به همراه لوکیشن و شماره تلفن و آی‌پی به شما نمایش می‌دهد.

همیشه سعی کنید از روش‌هایی که موجب افزایش امنیت حساب کاربریتان می‌شود، استفاده کنید و بهره لازم را از آن ها ببرید.

امیدواریم این مطلب برایتان سودمند بوده باشد، شاد و پیروز باشید!