چگونه با آلوئه ورا از پوست خود مراقبت کنیم ؟ آلوئه ورا گیاهی است که اخیرا به راحتی در منزل قابل رشد است.همان طور که می دانید آلوئه ورا دارای خواص بیشماری در زیبایی و سلامت است. در مطالب قبل فواید آلوئه ورا برای موها را بیان کرده ایم که شما می توانید با خواندن این مطلب نحوه تهیه ۵ ماسک مو با آلوئه ورا برای تقویت موهای شما ! با آن آشنا شوید. اما چگونه با آلوئه ورا از پوست خود مراقبت کنیم ؟

چگونه با آلوئه ورا از پوست خود مراقبت کنیم

فواید گیاه آلوئه ورا برای پوست بی شمار است.اما چگونه می توانیم در زیبایی پوست از آن استفاده کنیم ؟ ما در این مطلب پاسخ این پرسش را برایتان جمع آوری کرده ایم با ما همراه باشید :


در ادامه بخوانید :

مراقبت از پوست در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی چگونه باید باشد ؟

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست که همواره مرتکب آن ها می شویم !

ماسک های طبیعی برای پوست های خسته از آرایش !


آلوئه ورا چه گیاهی است؟

ریشه گیاه آلوئه ورا در آفریقا قرار دارد که به آن زنبق بیابانی و یا صحرایی نیز گفته می شود.آلوئه ورا گیاهی است که با کاکتوس پیوند خورده است.در گیاه آلوئه ورا مقادیر زیادی مینرال ،آنزیم و آمینو اسید وجود دارد.به همین دلیل سالیان سال است که در علم پزشکی از آن استفاده می شود.

10 پیشنهاد مراقبت از پوست با استفاده از آلوئه ورا

  • می توانید ژل آلوئه ورا را خارج کرده و داخل کرم صورت و یا ماسک خود بریزید و مخلوط کنید.
  • می توانید قبل از آرایش کردن ژل آلوئه ورا را به تمام صورت خود بمالید.
  • اگر دستان شما لطافت خود را از دست داده است می توانید با استفاده از ژل آلوئه ورا رطوبت را به دستان خود هدیه دهید.علاوه بر آن اگر ناخن های شما ضعیف و شکننده است با استفاده از ژل آلوئه ورا می توانید آن ها را تقویت کنید.
  • برای از بین بردن ترک های ناشی از اضافه وزن و یا زایمان کافی است ژل آلوئه ورا را به نواحی مربوطه بمالید و این کار را در روز چند بار تکرار کنید.
  • اگر دچار آفتاب سوختگی شده اید ،آلوئه ورا یک گزینه فوق العاده برای درمان است.
  • آلوئه ورا دارای تاثیر مثبت بر روی آکنه و جوش است و باعث از بین رفتن آن ها می شود .بدین منظور کافی است ژل آلوئه ورا را به تمامی صورت خود بمالید و یا می توانید فقط آن را بر روی نواحی دارای جوش و آکنه بزنید.
  • برای از بین بردن قرمزی ،خارش و هر گونه تحریک پوستی آلوئه ورا یک گزینه عالی است.
  • برای از بین بردن ترک لب می توانید ژل آلوئه ورا را بر روی لبانتان بمالید و نتایج فوق العاده آن را مشاهده کنید.
  • برای آبرسانی پوست می توانید زمانیکه از حمام خارج شدید از آلوئه ورا به عنوان یک آبرسان فوق العاده استفاده کنید.
  • با استفاده از ژل آلوئه ورا می توانید از شر سلولیت های خود رها شوید .البته ورزش و تغذیه مناسب را نیز فراموش نکنید.

برای جلوگیری از خراب شدن ژل آلوئه ورا می توانید آن را پس از خارج شدن درون یک ظرف دربسته و در یخچال به مدت چند روز نگهداری کنید.