مزایای رابطه ی جنسی برای سلامتی به ما توضیح می دهند که چرا رابطه ی جنسی کلیدی برای داشتن زندگی سالم و طولانی است. بعضی از مزایایی که رابطه ی جنسی برای سلامتی دارد ممکن است شما را شگفت زده کند، با ما همراه باشید!

1. کمک می کند راحت تر نفس بکشید!

رابطه ی جنسی به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی شناخته شده است، که به مبارزه با تب و علائم آسم کمک می کند.

2. جوان تر به نظر می رسید!

براساس مطالعه ای که بر روی 3500 نفر بین 18 تا 102 سال، توسط بیمارستان سلطنتی ادینبورگ در اسکاتلند انجام شده، یکی از مزایای رابطه جنسی جوان تر به نظر رسیدن است. 

محققان جوان تر به نظر رسیدن را به کاهش استرس، رضایت بیشتر و خواب بهتر مرتبط می کنند، که همه ی آنها نیز با فعالیت جنسی مرتبط هستند. علاوه بر این مطالعات نشان می دهد که رابطه جنسی می تواند به شما کمک کند که زندگی طولانی تری داشته باشید.


همچنین بخوانید:رابطه ی جنسی در صبح یا شب ؟ ۶ راهکار برای حل این کشمکش در زوج ها


3. به بدن تان در مبارزه با بیماری کمک می کند!

انجام رابطه جنسی یک یا دو بار در هفته  میزان تولید ایمنوگلوبولین A را 30 درصد بیشتر می کند، که باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود.

 دانشمندان همچنین دریافتند که داشتن یک زندگی جنسی فعال حتی ممکن است خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد. از همه مهمتر، یکی از مزایای رابطه ی جنسی این است که درمانی برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا محسوب می شود.

4. کالری سوز است!

مانند هر فعالیت دیگری، فعالیت جنسی هم چربی و کالری را می سوزاند. حدود 96 کالری در 20 دقیقه برای کسی که 65 تا 70 کیلو است.

5. درد را کاهش می دهد!

مطالعات نشان می دهد که تحریک واژن باعث افزایش تحمل درد می شود و حتی تحریک لذت بخش توسط خود فرد نیز اثر ضد درد دارد. محققان گزارش دادند که این نوع تحریک می تواند درد ناشی از گرفتگی عضلات قاعدگی، آرتروز، میگرن و سایر بیماری ها را کاهش دهد.


همچنین بخوانید:علت احساس درد در رابطه ی جنسی برای خانم ها چیست؟؟؟


6. اگر به اندازه ی کافی رابطه ی جنسی داشته باشید زندگی طولانی تری خواهید داشت!

در مطالعه طولی که در ولز انگلستان انجام شد، رابطه بین مرگ و میر و فراوانی فعالیت جنسی مورد بررسی قرار گرفت.  این مطالعه نشان داد خطر و احتمال مرگ برای مردانی که یک یا دو بار در هفته رابطه ی جنسی داشتند، نسبت به کسانی که کمتر از یکبار در ماه رابطه ی جنسی داشتند، 50 درصد در هر یکسال کاهش پیدا می کند.

حتی با در نظر گرفتن عواملی مانند سن، طبقه اجتماعی و وضعیت سیگار کشیدن، این مطالعه نشان داد که تاثیر  رابطه ی جنسی بیشتر، بهتر است.

7. باعث ایجاد آرامش روحی و ذهنی میشود!

مطالعه ای که بر روی بیش از 1800 نفر انجام شده بود نشان داد که اکسی توسین و اندورفین ها (که اثری آرام بخش دارند) در نتیجه ارگاسم به طور فزاینده ای آزاد می شوند و همین اتفاق توضیح می دهد که چرا فرد بعد از رابطه ی جنسی احساس خواب آلودگی می کند.

در ادامه بخوانید: