مسابقات عکاسی بین المللی Siena  با این که فقط از سال 2015 کار خود را آغاز کرده، اما با این حال تبدیل به یکی از بهترین مسابقات عکاسی سالانه جهان شده است. امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست، و بهترین عکس های مسابقات عکاسی بین المللی Siena 2018 که به تازگی معرفی شده اند این موضوع را تایید می کنند. تصاویری زیبا که بازه وسیعی از معماری تا محیط زیست را به تصویر می کشند.

همانند سایر مسابقات عکاسی ، مسابقات عکاسی Siena شامل دسته های معمول نظیر » طبیعت، حیوانات، معماری و سفر است.با این حال، این رقابت ها هر ساله دارای یک موضوع و تم خاص است. تم امسال نیز “Splash of Colors” بود، که به دنبال ترکیبات استثنایی رنگی بود.

برنده بخش کلی / overall امسال به عکاس بنگلادشی K M Asad رسید با عکسی خیره کننده با عنوان ” قربانی جنگ” 

این عکس ناراحت کننده و به شدت تاثیر گذار نوجوان پناهجو روهینگیا را در اردوگاه پناهجویان بنگلادشی به تصویر می کشد و این عکس بلافاصله پس از ورود این نوجوان به اردوگاه ثبت شده است.

اسد شش سال گذشته را صرف ثبت تصاویر و وقایع وضعیت تاسف بار مردم روهینگیا در میانمار کرده است و این تصویر فراموش نشدنی به طور کامل تراژدی انسانی در حال رخ دادن را نمایش میدهد. در ادامه حتما تماشا کنید : 

تبدیل تصاویر دلخراش از جنگ به تصاویری خوشحال کننده توسط هنرمند بنگلادشی!

مسابقات عکاسی بین المللی Siena 2018

عکس خیره کننده بعدی مربوط به دسته عکاسی حیوانات می شود. عکسی به شدت زیبا با زمان بندی مناسب و عنوان مواجهه با واقعیت / Facing Reality از Amos Nachoum برنده این بخش شد. عکسی شگفت انگیز از فک پلنگی در حال شکار پنگوئن !


همچنین بخوانید »

سفر به سراسر کیهان ؛ نگاهی به عکس های برگزیده مسابقه عکاسی نجومی ۲۰۱۸

نگاهی به آثار برگزیده مسابقه عکاسی Nikon Small World ۲۰۱۸

نگاهی به عکس های برگزیده مسابقه عکاسی ۲۰۱۸ EyeEm


سایر عکس های برگزیده شامل عکس فوق العاده Francisco Negroni از برخورد رعد و برق به آتشفشان کلاوچو در منطقه لاگوس شیلی، و عکس خیره کننده Lorraine Turci با عنوان موج / The wave برخورد موج های قدرتمند با عرشه یک کشتی در نزدیکی قطب جنوب را به تصویر کشیده است.

برخی از آثار برگزیده در سایر مسابقات عکاسی امسال نیز شرکت کرده بودند و برنده آن رقابت ها نیز شده بودند. از این رو می توان مسابقات عکاسی بین المللی Siena 2018 را مجموعه ای از بهترین تصاویر سال 2018 دانست. 

در ادامه از شما دعوت می کنم عکسهای برگزیده مسابقات عکاسی بین المللی Siena 2018 (را تماشا کنید.