انتقام شیرین استیپه میوچیچ !

سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و مسابقات یو اف سی با بررسی مسابقات یو اف سی 241 در خدمت شما هستم. مسابقات UFC 241 به شدت جذاب و مهم بودن و خیلی ها مثل من مدت ها منتظر این کارت یو اف سی بودن ! مبارزه مجدد کورمیر با میوچیچ ، بازگشت نیت دیاز بعد از 3 سال و در نهایت بازی یوئل رومرو و پائولو کاستا که هر سه هم مهم بودن و هم به شدت جذاااااب !

بازی مین ایونت که مهمترین بازی شب و یکی از مهمترین بازی های سال هم بود، بین استیپه میوچیچ و دنیل کورمیر برگزار شد که میوچیچ موفق شد در راند 4 کورمیر رو با TKO شکست بده و کمربند قهرمانیش رو پس بگیره !

بازی مین ایونت هم بین دو هیولای دسته میان وزن یعنی پائولو کاستا و یوئل رومرو برگزار شد و بعد 3 راند نفس گیر و به شدت نزدیک پائولو کاستا با رای داورا برنده بازی شد!

بازی سوم این کارد هم بین نیت دیاز و آنتونی پتیس برگزار شد ! بازی که خیلی ها منتظرش بودن و نیت دیاز بعد 3 سال دوری موفق شد با یک پرفورمنس عالی پتیس رو بعد از 3 راند شکست بده!

بازی چهارم بین صدیق یوسف و گابریل بنیتز برگزار شد، بازی از دسته پروزن بود و صدیق یوسف موفق شد در 3 بازی خودش در یو اف سی بنیتز رو در راند اول و با KO/TKO شکست بده!

بازی اول یا آخر این کارت هم در دسته میان وزن بین یان هاینیش (رنک 10) و درک برانسون (رنک 8) برگزار شد که بازی بعد از 3 راند به نفع برانسون تموم شد.

خب سه بازی اصلی رو در ادامه یه بررسی میکنیم ، سایر مبارزات رو هم فقط به ذکر نتیجه بسنده میکنم ! ویدیو کامل هر سه بازی اصلی مسابقات یو اف سی 241 رو مثل همیشه و بصورت اختصاصی از مجله وارونه میتونید تماشا کنید.

در ادامه بررسی بازی های هفته های گذشته رو یه نگاهی بندازید


در ادامه با مسابقات یو اف سی 241 همراه من باشید

Main Card

بالا یه اشاره ای به نتایج هر 5 بازی مین کارت UFC 241 کردم در ادامه سه بازی اصلی این کارت رو بررسی میکنم .

Daniel Cormier vs Stipe Miocic

Daniel Cormier vs Stipe Miocic 2 / یو اف سی 241

استیپه میوچیچ بعد از باخت پارسالش به کورمیر به دنبال ریمچ بود، اما همونطور که میدونید سیاست های یو اف سی اینجوری عمل نمیکنه و دی سی روابط گرم و صمیمی با یو اف سی و USADA داره در نتیجه حسابی هواش رو دارن ! بگذریم

دی سی بعد باخت به جان جونز و اون اتفاقات عجیب و غریب درباره دوپینگ مشکوک جان جونز که بعد هم مشخص شد دوپینگ نکرده ! اومد یه دسته وزنی بالاتر ، میوچیچ رو در یه بازی خیلی عجیب در راند 2 ناک داون کرد و تبدیل به دابل چمپ شد ! بعد برد میوچیچ یک بار هم جلوی درک لوئیس از کمربند قهرمانی دفاع کرد! و سرانجام قبول کرد که با استیپه بازی دوم رو انجام بده!

بازی که برای هر دو طرف خیلی مهم بود ! استیپه به دنبال انتقام و دی سی به دنبال اثبات خودش به عنوان بهترین فایتر پاند فور پاند سنگین وزن !

و اما بازی 

به غیر از راند 4 که استیپه واقعا ترکوند. راند 1 تا 3 رو کورمیر رنده کرده بود! آقا من یه چیزی اینجا باید بگم ! دنیل کورمیر واقعا فایتر خیلی خیلی خیلی خوبیه و من به این موضوع اعتراف میکنم تا قبل این بازی علاقه زیادی به کورمیر نداشتم و بیشتر به این دلیل موفق میدیدمش چون فایتر خوبیه و یو اف سی هواش رو داره !!!

اما این دید من اشتباه بود ! دی سی تو بازی دوم با میوچیچ خیلی خوب عمل کرد و شاید یکی از بهترین بازی های عمرش رو در 40 سالگی به نمایش گذاشت ! دنیل کورمیر چاقه، خیلی هم هیکل بد فرمی داره اما گول هیکل رو هیچ وقت نخورین ! این آدم به شدت زورش زیاده ! به شدت کشتی گیر قهاری هستش ! به شدت روی زمین و گرند گیم و جوجیتسو مسلطه ! تازه دست های خیلی سریع و قدرتی هم داره ! واقعا به طرز مضحکی سریع هستش ! لگد های پایین رو هم خیلی سریع و قوی میزنه ! با اون هیکل لگد بالا هم میزنه حتی ! خوبم میزنه !

اما خوب دقیقا همه این خصوصیات برای میوچیچ هم صدق میکنه تازه میوچیچ فیزیک خیلی بهتری داره! با این حال دی سی موفق شد مشت های سنگینی رو لند کنه و حتی موفق شد در راند اول استیپه رو خاک کنه و ضربات سنگینی رو هم اونجا لند کنه! با همه این اوصاف استیپه با گیم پلن هوشمندانه اومده بود سراغ دی سی !!! استیپه وارد کشتی و کلینچ نمیشد و 3 راند اول رو اجازه داد تا دی سی همه انرژی و توانش رو بسوزونه ! که البته تو این راه محبور شد ضربات وحشتناکی رو هم تحمل کنه ! بعد، از راند چهارم شروع کرد با هوک چپ دنده ها و شکم دی سی رو هدف قرار دادن همین باعث کند شدن دی سی و سنگین شدنش شد و در ادامه میوچیچ کارش رو یک سره کرد !

با این برد میوچیچ ثابت کرد بهترین فایتر پاند فور پاند هیوی ویت هست !

به احتمال زیاد مبارزه بعدی برای میوچیچ یا بازی با جان جونز هست یا بازی دوم با فرانسیس انگانو !

دی سی هم به احتمال زیاد یا خداحافظی میکنه یا شاید بره سراغ بازی سوم با جان جونز !

در ادامه مبارزه رو به صورت کامل تماشا کنید.

 


Nate Diaz vs Anthony Pettis

Nate Diaz vs Anthony Pettis / یو اف سی 241

اصلا مگه میشه از نیت دیاز صرف نظر کرد ! نیت دیاز یکی از بهترین فایترهای ولترویت هست که زیر رادار بوده و کمتر دیده شده ! خیلی ها نیت رو فقط برای دو بازی با کانر میشناسن و فک میکنن بهترین بازیهای نیت همون دوتا بوده اما نه اینطور نیست نیت دیاز یکی از بهترین فایترهای حال حاضر دنیا هست که خیلی باهوشه و خیلی هم تکنیکی و تاکتیکی ! تازه دائما هم در حال پیشرفته!

نکته جالب راجع به نیت دیاز و برادرش نیک اینه که این داداشارو نه میشه با پول خرید نه میشه با قدرت خرید ! نه هیچ چیز دیگه ای !!! این دوتا حال کنن فایت میکنن نخوان نمیکنن هیچ کسی هم نمیتونه مجبورشون کنه و زمانی هم که فایت میکنن تنها با اونی که ارزشش رو داره فایت میکنن !!!!

نیت بعد دو بازی خفن با کانر هیچ مبارزه ای نداشت و این مبارزه با پتیس اولین مبارزه ش بعد سه سال بود! پتیس هم که بعد باخت به تونی فرگوسن اومد یه دسته بالاتر تو ولترویت و با ناک اوت کردن واندربوی تامسون خیلی سروصدا هم به پا کرد و رنک 7 رو هم به خودش اختصاص داد!

و اما بازی

بازی حرف نداشت ! هر جفتشون فوق العاده بودن ! هر جفتشون هم استند آپ خوبن هم روی زمین ! نکته ای که هست اینه همه فکر میکنن دیاز فایتر استرایکر هست نه گرپلر که این اشتباهه نیت دیاز کمربند مشکی BJJ از مکتب گریسی هست و خیلی از گنده ها میگن نیت دیاز در BJJ خیلی های لول هستش !!!!

با این حال پتیس هم رو زمین عالیه و اون هم کمربند سیاه داره هر جفتشون رو زمین خوب رول میکردن ! اما تو استندآپ نیت ضربات بیشتر و قوی تری رو لند کرد و بازی بعد 3 راند با برتری نیت دیاز تموم شد!

نیت دیاز تو مصاحبه بعد بازی ماسویدال رو برای مبارزه صدا کرد انتخابی به شدت عالی برای دیاز و حتی ماسویدال! بازی که اگه جور شه تماشاچی فوق العاده داره و برای هر دو طرف پول و شهرت خوبی میاره !

در ادامه مبارزه رو به صورت کامل تماشا کنید.

 


Yoel Romero vs Paulo Costa

Yoel Romero vs Paulo Costa / یو اف سی 241

خب این فایت درواقع مبارزه گودزیلا بود با کینگ کونگ بود !!!!

این دوتا فریک های ژنتیکی هستن و به شدت فیزیک عجیب و غریب خوش فرم و قدرتمنی دارن ! یکی از برزیل یکی از کوبا !!!

این مهمترین و جدی ترین مبارزه پائولو کاستا 28 ساله بود کسی که تا قبل این بازی 4 بازی تو یو اف سی داشته که همه رو برده 8 تا هم خارج یو اف سی داشته که اونارم همه ش رو برده !!! که 7 تاش با ناک اوت بوده یه دونه باساب میشن !!!

یوئل رومرو 42 ساله !!!! هم دوبار برای کمربند با رابرت ویتاکر مسابقه داد که خیلی ها از جمله خود من بر این باور هستیم که برنده بازی دوم یوئل بود نه ویتاکر!!!!

و اما بازی

مبارزه این دوتا هیولا خیلی نزدیک و جذاب بود ! بازی اکثرا سرپا دنبال شد و فقط یوئل دوبار زیرگیری کرد که هر دوبار هم موفق بود !

سرپا اما یکبار کاستا یوئل رو ناک داون کرد و یکبار هم یوئل کاستارو ! هردو ضربات وحشتناکی رو هم لند کردن و بازی به شدت نزدیک بود ! مجددا خیلی ها بر این باور هستن که یوئل برنده بازی بود ولی در عین ناباوری بازی بعد 3 راند به نفع کاستا تموم شد !

شاید کاستا ضربات بیشتری رو پرتاب کرد اما ضربات کاستا اکثرا یا بلاک میشدن یا قدرت لازم رو نداشتن این درحالی بود که یوئل ضربات خیلی سنگین تری رو لند کرد! دوبار حریفش رو خاک کرد و آسیب بیشتری رو به حریفش وارد کرد!!!

بعد این مبارزه احتمالا کاستا با برنده بازی ویتاکر و آدسانیا بازی میکنه و یوئل هم احتمالا منتظر وای میسته تا ببینه داستان از چه قراره یوئل همچنان شانس قهرمانی و شرکت در تایتل شات رو داره !!!

در ادامه مبارزه رو به صورت کامل تماشا کنید.


Prelims / Early Prelims

نتایج مسابقات پریلیمز / ارلی پریلیمز

خب امیدوارم از بررسیمسابقات یو اف سی 241 خوشتون اومده باشه لطفا شما هم نظراتتون راجع به این کارت و سایر بازی های یو اف سی در سال 2019 با ما به اشتراک بگذارید.