مراقبت از پوست در بهار

چیزی دیگه تا رسیدن فصل بهار باقی نمونده و همه در حال آمادگی برای سال نو و عید نوروز هستند.خانم های خانه چند روز که مشغول خانه تکونی و زدودن خانه از گرد و غبار برای خوشامدگویی سال جدیدن.اما بهار با تمام زیبایی هاش ممکنه سبب ایجاد مشکلات پوستی بشه که حتما باید بهشون توجه کنیم.مشکلات پوستی در بهار ممکنه به دلیل نوع تعذیه در عید نوروز ،تغییرات آب و هوایی به دلیل مسافرت و آلرژی های فصلی رخ بده.قصد دارم تو این مطلب نحوه مراقبت پوست و مشکلات پوستی در بهار برای شما بازگو کنم .

 مشکلات پوستی در بهار

پوست گرانبهاترین پوشش ماست.و اکثر ما فکر می کنیم که مشکلات پوستی فقط مختص فصل زمستونه ! در فصل قشنگ بهار پوست شما ممکنه با مشکلات جدی روبرو بشه .مشکلاتی از قبیل قرمزی، خشکی، بثورات همراه با پوسته پوسته شدن، آکنه و لکه ها همه از مواردی هستند که ممکنه در فصل بهار بر روی پوستتون ظاهر بشن.این مشکلات فقط مختص خانم ها نیست بلکه ممکنه واسه آقایون نیز پیش بیاد.اما نگران نباشید ،تمام این مشکلات راه حل دارند.شما می تونین از همین امروز پوست خودتون را برای بهار آماده کنین تا به چنین مشکلاتی دچار نشید.

توجه به واکنش های پوستی در اسفند و فروردین !

با آمدن فصل بهار مانند طبیعت در بدن ما نیز تغییراتی رخ میده، تغییراتی مثل افزایش سوخت و ساز بدن، افزایش گردش خون و تغییرات هورمونی. در بهار واکنش های پوستی به دلیل آلرژی و گرد های موجود در هوا افزایش پیدا می کنه.مهم ترین کاری که باید در این ماهها انجام بدین پاکسازی پوست با میوه هاست که هزینه زیادی هم نداره.چون این کار باعث براق شدن و کوچیک شدن منافذ پوست می شه.اگر براتون میسره می تونید به یک مرکز پزشکی برای پاکسازی پوستتون برین. اما یادتون نره که این کار رو باید به طور مرتب انجام بدین تا با نتایج خوبی روبرو بشین.

نحوه آماده کردن پوست برای بهار

شما می تونین با استفاده از ماسک های طبیعی و مرطوب کننده و تغذیه صحیح پوست تون را برای بهار آماده کنین.سعی کنین که از خوردن آجیل و غذاهای چرب در عید نوروز خودداری کنین یا حداقل میزان کمتری مصرف کنین. همچنین سعی کنین در عید نوروز ورزش را فراموش نکنین.

می تونین برای این منظور این مطلب را 12راهکار زیرکانه برای حفظ تناسب اندام در تعطیلات نوروزی ! نیز مطالعه کنید. ساده ترین کاری که می تونین برای سلامت بدن و زیبایی خودتون انجام بدین پیاده روی است که نه هزینه زیادی می خواد و نه شرایط خاصی .پس حتما این مطلب را نیزبا فواید پیاده روی هنگام صبح در روزهای بهاری آشنا شوید ! بخونید.

علاوه بر نکات بالا می تونید از ماسک های طبیعی نیز استفاده کنین که دو مورد از این ماسک ها رو براتون توضیح می دم. تنها چیزی که لازم دارین :

1 قاشق چای خوری چای سبز

1 قاشق چای خوری آبلیمو

3 قاشق چای خوری عسل

1 قاشق چای خوری جوش شیرین

تمام مواد با هم قاطی کنین به صورت و گردتون بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم بشورید.می تونین از این ماسک هفته ای یه بار استفاده کنین .بعد از اولین استفاده متوجه می شین که پوستتون خیلی براق و نرم شده.

دومین ماسکی که برای مشکلات پوستی در بهار خیلی مفیده و در ادامه خدمت تون معرفی خواهم کرد، علاوه بر مرطوب کردن پوست خاصیت لیفتینگ هم داره .

مواد لازم:

 پودر هسته انگور

روغن زیتون

روغن نارگیل

2 قاشق غذاخوری پودر هسته انگور با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و نارگیل رو به خوبی مخلوط کنین تا حالتی مثل کرم پیدا کنن. سپس مخلوط را درون ظرف در بسته بریزید و هر 2 روز یک بار تکون بدین بعد از 15 روز دو قطره روغن هسته انار به مخلوط اضافه کنید و 4 روز دیگه صبر کنید.حالا ماسک و کرم شما آماده است شما می تونید از این مخلوط هم به عنوان ماسک و هم به عنوان کرم مرطوب کننده استفاده کنین.

در ادامه بخوانید :

با ۱۰ باور اشتباه در مورد تغذیه و بدنسازی آشنا شوید !!!

عادات غذایی نامناسب که باعث از بین رفتن کبد می شود !