مصرف بیش از اندازه قند سبب بیماری، افسردگی و مشکلات پوستی می شود !

تاثیرات منفی قند بر روی بدن ! بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف بیش از اندازه قند سبب بیماری ها ,افسردگی ,مشکلات پوستی و….می شود و ریسک ابتلا به بیماری های مختلف را افزایش می دهد.از این رو کاهش مصرف قند در سلامت ما نقش مهمی را ایفا می کند.اما باید از کجا بفهمیم که بیش از اندازه قند مصرف می کنیم؟

تاثیرات منفی قند بر روی بدن

تاثیرات منفی قند بر روی بدن

1-کمبود انرژی

اگرسریع خسته و بی حال می شوید این یکی از نشانه های مصرف بیش از اندازه قند است .پس از مصرف قند احساس انرژی به شما دست می دهد ولی باید بدانید این یک حس کاذب است.مصرف بیش از اندازه قند سبب می شود که بدن پروتِین و ویتامین موردنیاز خود راجذب نکندو به این ترتیب احساس خستگی وکمبود انرژِی در انسان افزایش پیدا می کند.

2- میل به شیرینی جات ومواد قندی

یکی دیگر از نشانه های مصرف بیش از اندازه قند میل به مصرف شیرینی جات ومواد قندی در طول روز است .سعی کنید در طول روز از قندهای طبیعی مانند خرما ، عسل ، موز و… استفاده کنید تا بتوانید بدین ترتیب میل به خوردن شیرینی جات را کنترل کنید.

3-افسردگی 

بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف قند با افسردگی رابطه ی مستقیمی دارد شاید شما نیز متوجه شده باشید که بعد از مصرف شیرینی و مواد قندی در مرحله اول باعث شادی وسپس تقویت احساس ناراحتی می شود زیرا شیرینی جات و مواد قندی باعث التهاب در بدن می شود و التهاب رابطه ی مستقیمی با افسردگی دارد.اگر احساس افسردگی و عصبانی بودن دارید وقت آن رسیده تا به قند مصرفی خود در طول روز دقت کنید.

4-چاق شدن و اضافه وزن

مصرف بیش از اندازه قند سبب افزایش وزن و چاقی می شود زیرا باعث کاهش جذب ویتامین وپروتین می شود .

5-سرما خوردگی های مکرر یا آنفولانزا

مصرف بیش از اندازه قند  سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن می گرددزیرا میکروب وباکتری ها از مواد قندی تغذیه می کنند.به خصوص در دوران کرونا مصرف قند و شیرینی جات را تا حد ممکن کاهش دهید.

6-مشکلات پوستی

مصرف شیرینی جات باعث آکنه و پیری زود رس پوست می شود.با مصرف قند انسولین خون افزایش پیدا می کندو همین امر سبب التهاب می گردد والتهاب باعث اگزما,آکنه ومشکلات پوستی می شود.اگر می خواهید از مشکلات پوستی رها شوید شیرینی جات و مواد قندی را از برنامه ی غذایی خود حذف کنید.

7-پوسیده شدن دندانها

شیرینی جات و مواد قندی سبب پوسیدگی دندان ها می شود پس اگر می خواهید دندان هایی سالم داشته باشید علاوه بر بهداشت دهان مصرف مواد قندی را به حداقل برسانید.


در ادامه بخوانید :