مصرف پروتئین و تخریب کلیه ها !مصرف رژیم غذایی حاوی پروتئین زیاد و مصرف پودرهای پروتئین باعث تخریب کلیه می شود.از این رو باید در مصرف پروتئین دقت کنیم .

مصرف پروتئین و تخریب کلیه ها  شکل دادن به بدن، افزایش توده عضلانی و یا کاهش وزن، اغلب برای رژیم های حاوی پروتئین بالا مورد استفاده قرار می گیرد ، به خصوص در رژیم های دارای پروتئین بالا،  برای افرادی که می خواهند به سرعت وزن کم کنند یا توده عضلانی خود را افزایش دهند، اعمال می شود.

در ادامه بخوانید » غذاهایی برای عملکرد بهتر کلیه ها 

بر اساس مطالعات انجام شده مشخص شده است که  فقدان فعالیت های بدنی هنوز یک مشکل مهم است.به خصوص در شهرهای بزرگ اکثر افراد برای انجام فعالیت های ورزشی به باشگاه های ورزشی مراجعه می کنند. و برای دست یابی سریع به توده عضلانی رژیم های حاوی پروتئین بالا مصرف می کنند حتی در اکثر موارد به رژیم غذایی حاوی پروتئین خود پودر پروتئین را اضافه می کنند.

احتیاج پروتئین در افراد متفاوت است

بیماران کلیوی ،بیماران مبتلا به فشار خون بالا و دیابت ،نقرس و سنگ کلیه نباید از رژیم غذایی حاوی پروتئین استفاده کنند.همچنین نیاز بدن به پروتئین بر اساس سن، جنس، فعالیت، بارداری یا در صورت وجود بیماری های موجود متفاوت است.بنابراین باید بر اساس نوع تمرینات رژیم های غذایی متفاوت در دسترس افراد قرار گیرد.حتی اگر تمرینات مشابه انجام شود، برای همه مناسب نیست که از مواد غذایی مشابه  یا پروتئین استفاده کنند.

قبل از شروع چنین رژیم های غذایی باید فرد اطلاع پیدا کند که مبتلا به بیماری های کلیوی ، فشار خون بالا ، دیابت ،نقرس و سنگ کلیه نیست.

مصرف بیش از حد پروتئین باعث افزایش توده عضلانی نمی شود.

همچنین بخوانید :

مصرف پروتئین و تخریب کلیه ها

مصرف هر 2 گرم پروتئین در هر یک کیلو گرم باعث افزایش مشکلات کلیوی و عفونت های کلیه و عدم افزایش توده عضلانی بیش از یک مقدار ثابت می گردد.برخی افراد تصور می کنند که هر چه پروتئین بیش تری مصرف کنند حجم توده عضلانی آن ها بیش تر افزایش پیدا می کند ،اما این باور درست نیست و شما فقط در حال آسیب زدن به کلیه های خود هستید.

به عنوان یک ورزشکار حرفه ای، ورزشکاران فعال ، کسانی که تمرینات مقاومتی سنگین را انجام می دهند با مصرف  1.2-1.6 گرم  پروئین در هر کیلوگرم با نیاز انرژی برای تمرین سنگین باید در هفته 3-5 بار آن را مصرف کنند.افزایش مصرف پروتئین ممکن است باعث اختلالات کلیوی ناشی از فیلتراسیون بیش از حد و نشت وعده های بعدی پروتئین شود.

نه زیاد ، نه کم

مصرف مکمل های پروتئینی همراه با رژیم غذایی حاوی پروتئین در طولانی مدت باعث آسیب رساندن به کلیه ها می گردد.قبل از استفاده از این رژیم ها و مکمل های پروتئین، با تماس با یک پزشک باید اطلاعاتی در مورد  برخی از بیماری های زمینه ای یاد بگیرید.فقط باید پروتئین کافی برای تمرین مصرف شود.نه زیاد و نه کم .این نکته را فراموش نکنید که همچنین عدم مصرف پروتئین کافی نیز باعث ضعف سیستم ایمنی بدن و کاهش توده عضلانی می شود.

در ادامه بخوانید »