مضرات تلفن همراه ! استفاده از تلفن های هوشمند روز به روز در حال افزایش است. شما می توانید برای بیدار شدن هنگام صبح تلفن تان را نزدیک خود نگه دارید و یا حتی کیفیت خواب خود را از برنامه های  سلامتی موجود در تلفن های همراه بررسی  کنید.با این حال ، تلفن همراه ابزاری مناسب برای خواب نیست! آیا می دانید تلفن شما بیش از آنچه در طول روز متوجه هستید به شما آسیب می رساند؟در این مقاله 5 تا از مضرات تلفن همراه را برای شما بازگو خواهیم کرد :

با تلفن همراه خوابیدن

با تلفن همراه خوابیدن

یک تلفن همراه در اصل فرستنده و گیرنده الکترومغناطیسی است.بنابراین امواج الکترو مغناطیسی پخش می کند.اگرچه هنوز اثبات نشده است ، تحقیقات همچنان نشان می دهد که این امواج در  طولانی مدت تأثیر منفی بر مغز می گذارد.در هنگام خواب ، می تواند شما را از خواب بیدار کند و شما را بی خواب کند. در این مرحله ، بهتر است تلفن همراه خود را در اتاق دیگری نگه دارید یا آن را کاملاً خاموش  کنید.اگر نمی توانید این کارها را انجام دهید ، مطمئن شوید که با قرار دادن تلفن خود در حالت هواپیما می خوابید.


همچنین بخوانید :


قرار گرفتن در معرض نور آبی برای مدت طولانی

مضرات تلفن همراه

نور آبی باعث بروز سردرد ، چشم و مشکلات بینایی می شود.هورمون ملاتونین ، هورمون خواب ، نوعی هورمون است که بخصوص در تاریکی ترشح می شود.با این وجود ، نوری که از صفحه نمایش می آید تا حد زیادی بر ترشح ملاتونین تأثیر می گذارد و الگوهای خواب شما را مختل می کند.اگر قصد استفاده از تلفن در شب را دارید ، با تنظیم مجدد میزان نور در تلفن خود ، از آن استفاده کنید.

استفاده از سیگنال کم

موبایل

وضعیت ضعیف سیگنال به این معنی است که تلفن شما سیگنال قوی تری می دهد و انرژی بیشتری را به عنوان فرستنده تأمین می کند.این بدان معنی است که استفاده از تلفن سیگنال کم برای سلامتی شما مضر است.شما باید تلفنهای دارای سیگنال کم را تا حد ممکن از خود دور نگه دارید.همچنین ، این باعث می شود تلفن شما به سرعت گرم شود ، که می تواند خطر بزرگی را ایجاد کند.

تماس با پوست تان

تماس یا پوست

هر وقت تلفن خود را نزدیک بدن خود نگه دارید ، پوست شما شروع به جذب گرما به راحتی در قطعات کوچک می کند.بنابراین اشعه به راحتی وارد بدن شما می شود.استفاده از هدفون یا بلندگوها را فراموش نکنید ، مخصوصاً هنگام صحبت با تلفن همراه.

نگاه کردن با یک حالت غلط به تلفن همراه

گردن درد

این یک واقعیت شناخته شده است که استفاده از تلفن های همراه باعث آسیب دیدگی انگشت شست مانند می شود.یکی دیگر از بیماری های تلفن همراه به نام سندرم “گردن خم” وجود دارد.همانطور که از نام این محصول پیداست ، وقتی گردن را به جلو خم می کنید تا صفحه را نگاه کنید ، استرس در گردن شما به تدریج افزایش می یابد و وزنی که گردن شما به مرور زمان احساس می کند ممکن است 5 برابر بیشتر از وزن واقعی سر شما باشد.این باعث درد گردن و ناهنجاری های وضعیتی می شود. تلفن خود را در سطح چشم نگه دارید و گردنت را تا حد ممکن صاف نگه دارید.