مضرات زندگی بدون تحرک !بی حرکتی و عدم فعالیت یکی از مشکلات عصر ما است که ممکن است سبب بسیاری از بیماری های از قبیل سرطان و فشار خون گردد.به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند که در هفته حداقل 150 دقیقه را باید صرف فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری ،پیاده روی سریع ،شنا ، پیلاتس ،یوگا ، بدنسازی و فعالیت های ورزشی کنید.

مضرات زندگی بدون تحرک

“روز فعالیت برای سلامتی ” که توسط سازمان بهداشت جهانی تعیین شده است ،پیشگیری از بیماری های غیر قابل پیشگیری،آگاهی جامعه در مورد مزایای فعالیت بدنی ،برای جلب توجه به شیوه های خوب و ترویج فعالیت های بدنی هر ساله در روز 10 می جشن گرفته می شود.از این رو می خواهیم با مضرات زندگی بدون تحرک آشنا شویم :


همچنین بخوانید :


زندگی بدون فعالیت خطرناک تر از کشیدن سیگار است !

این واقعیت که افراد بزرگسال و جوان حداقل 10 ساعت در روز به صورت نشسته پشت کامپیوتر در محل کار و یا خانه هستند باعث شده است که کارشناسان به این نتیجه برسند که عدم فعالیت می تواند خطرناک تر از کشیدن سیگار باشد !عدم فعالیت و نشستن طولانی مدت ممکن است سبب بسیاری از بیماری ها از جمله فشار خون بالا گردد.فشار خون بالا، ، باعث نارسایی قلب، سکته مغزی، بیماری های کلیوی و نارسایی قلبی می شود.افراد مبتلا به فشار خون بالا  باید تحت کنترل منظم پزشک باشند، استفاده منظم و پیگیری داروهایی که توسط پزشک انجام می شود حیاتی است.

فعالیت فشار خون بالا را تحت کنترل نگه می دارد!

 فشار خون بالا یکی از مضرات زندگی بدون تحرک است .افراد بالای 65 سال ،کسانیکه نمک زیاد مصرف می کنند ،افرادی که میوه و سبزیجات مصرف نمی کنند ،افرادی که بیش از حد قهوه و الکل مصرف می کنند ،افراد سیگاری ،افرادی که کم می خوابند (کم تر از 6 ساعت ) ،افرادی که فعالیت های ورزشی را انجام نمی دهند ، دارای ریسک بیشتری برای ابتلا به فشار خون هستند.

تمرینات پیاده روی، شنا و تمرینات وزنه برداری، فشار خون بالا  را به میزان 4.33 mmHg  کاهش می دهد.ورزش علاوه بر مصرف دارو  فشار خون بالا را با 8.96 mmHg کاهش می دهد.تقریبا این کاهش 9 واحد در درمان فشار خون بالا بسیار مهم است.

با پیاده روی سریع به مدت 30 دقیقه در روز شروع کنید !

بعد از 35 سالگی یکی از تمرینات ایمن ، انجام پیاده روی سریع به مدت 30 دقیقه است.بر اساس تحقیقات مشخص شده است افرادی که روز خود را با 30 دقیقه پیاده روی سریع آغاز می کنند در مقایسه با افرادی که این کار را انجام نمی دهند ،مقدار فشار خون آن ها کمتر از 3.4 mmHg است.همچنین افرادی که در روز بعد از هر 30 دقیقه نشستن 3 دقیقه راه می روند دارای مقدار جیوه کمتری به میزان 1.7 mmHg هستند.

در هفته حداقل 150 دقیقه را به تمرینات ورزشی اختصاص دهید !

همان طور که در بالا اشاره کردیم شما می توانید 150 دقیقه در هفته را به انجام فعالیت هایی مانند پیاده روی ، شنا ، پیلاتس و…. بپردازید.زیرا داشتن تمرینات ورزشی در طول هفته علاوه بر سلامت جسمانی باعث سلامت روحی نیز می گردد.با ورزش اجازه دهید که قلبتان برای خاطرات خوش زندگی سالم بماند.