مضرات نوشیدن قهوه با معده خالی ! همه می دانیم که نوشیدن قهوه به اندازه متوسط دارای فواید زیادی برای سلامتی است.با این حال ، قهوه ای که صبح با معده خالی مصرف می شود می تواند به سلامتی ما آسیب برساند.اما این آسیب ها چیست ؟ در این مقاله با مضرات نوشیدن قهوه با معده خالی آشنا می شوید :

قهوه

میلیون ها نفر مردم روز را با یک فنجان قهوه شروع می کنند.ما می دانیم که قهوه هنگامی که به نسبت های خاصی مصرف می شود مفید است.اما نوشیدن قهوه روی معده خالی – از جمله قهوه بدون کافئین – می تواند برخی از مشکلات سلامتی را ایجاد کند.اما این مشکلات کدامند :


در ادامه بخوانید :


مشکلات معده و روده

مضرات نوشیدن قهوه با معده خالی

هیدروکلریک اسید در معده شما برای هضم آنچه می خورید وجود دارد ، اما قهوه باعث افزایش تولید این اسید می شود.در صورت عدم وجود مواد مغذی برای جبران افزایش اسیدیته در معده خالی ، با گذشت زمان بدن تولید اسید هیدروکلریک را کاهش می دهد.در نتیجه ، هضم غذا کند می شود و باکتری هایی که در بدن غذای بدون هضم می خورند ، هیدروژن سولفیت تولید می کنند (ماده ای که بوی بد تخم مرغ های پوسیده را می دهد) و باعث ایجاد گاز ناخوشایند می شوند.بنابراین ، احتمال سوزش در معده ، سوء هاضمه و سوزش روده افزایش می یابد.

کمبود مواد مغذی

نوشیدن قهوه

یک مطالعه در بخش پزشکی دانشگاه شهر یوکوهاما در آپونیا ژاپن نشان داد که قهوه به اصطلاح “تخلیه معده” را تسهیل می کند (یعنی ، غذا سریعتر از آنچه که باید از شکم خارج شود).وقتی مواد مغذی تا زمان لازم در روده باقی نماند ، ویتامین ها و مواد معدنی به درستی جذب نمی شوند و باعث کمبودهای غذایی می شوند.

کلیه و فشار خون بالا

کلیه درد

کافئین روند دفع مایعات را تسریع می کند و باعث می شود کلیه ها وقت کافی برای جذب کلسیم ، منیزیم ، روی و سایر مواد معدنی مهم را پیدا نکنند.کمبود منیزیم از نظر بالینی نشان داده شده است که باعث ایجاد مشکلاتی مانند اضطراب ، افسردگی ، آسم ، لخته شدن خون ، مشکلات قلبی ، فشار خون بالا ، بیماری کلیوی ، خستگی مزمن ، درد مزمن ، میگرن ، ناباروری ، جذب استخوان و حتی پوسیدگی دندان ها می شود.

اضطراب و افسردگی

استرس و اظطراب

افرادی که هنگام صبح قهوه می نوشند به کافئین موجود در آن احتیاج دارند.با این حال ، از طرف دیگر ، کافئین می تواند اضطراب و افسردگی را از طرق مختلف افزایش دهد.

مراقب هورمونهای استرس باشید!

مضرات نوشیدن قهوه با معده خالی

هورمون استرس ممکن است سطح کورتیزول ، اپی نفرین و نوراپی نفرین را افزایش دهد.این ماده از انتقال دهنده های عصبی سروتونین در ارتباط با احساس آرامش و شادی جلوگیری می کند.نوشیدن قهوه نیز باعث تحریک هورمون استرس می شود.

جلوگیری از جذب ویتامین B

مضرات نوشیدن قهوه با معده خالی

ویتامین های گروه B ترشح را تسریع می کنند و جذب باقیمانده مواد را مختل می کنند.ویتامین های گروه B در تنظیم خلقی ، آرامش و مدیریت استرس بسیار مهم هستند.در نتیجه اگر برای فعال شدن هنگام  صبح به چیزی احتیاج دارید ، بهتر است گزینه دیگری به جز قهوه در نظر بگیرید.