معرفی انیمه Erased 

در این مطلب، قصد داریم که به معرفی انیمه Erased بپردازیم. با مجله وارونه همراه باشید. آیا تاکنون کاری را انجام داده اید که بعدها از دلیل خود برای انجام دادن آن، شگفت زده شوید؟ تا حالا شده که بنشینید و به اعماق احساسات خودتان سفر کنید؟ هیچ وقت به این فکر کرده اید که چرا بعد از انجام دادن کاری خاص، احساساتی خاص به شما دست می دهد؟

احتمالا بله. این سوال ها، سوالاتی ساده هستند. اما میزان تاثیرگذاری آنها بر روی دنیا، بزرگتر و عمیق تر از چیزی است که فکر می کنید.

و حالا انیمه Erased در ابتدا احساسات شما را درگیر می کند و بعد دلیل انگیزه ها و احساسات شما را بررسی می کند.


مطالب مرتبط: 

انیمه چیست؟ سوالی که برای همه شما پیش آمده است!

معرفی انیمه Kono oto tomare ؛ اژدهایی در میان شکوفه های صورتی


معرفی انیمه Erased

انیمه Erased

مشخصات انیمه:

عنوان اصلی: Boku dake ga inai machi (شهری که من تنها در آن گمشده ام)

عناوین دیگر: Erased ، پاک شده ، فراموش شده

تعداد قسمت ها: 12

اقتباسی از: مانگا با عنوان Erased

مانگا اثر: کی سانبه

استودیو: A-1 Pictures

ژانر: درام، فانتزی، معمایی، جنایی، روانشناختی

داستان انیمه Boku dake ga inai machi 

ساتورو فوجینوما، مردی 29 ساله و تنهاست. مانگاکایی که انتشاراتی ها چندان علاقه ای به آثارش ندارند و برای امرار معاش، به عنوان پیک موتوری کار می کند. ساتورو، از چیزی وحشت دارد؛ و آن هم این است که به اعماق درونش سفر کند.

به هر حال، ساتورو یک مرد افسرده عادی نیست. وقتی اتفاق بدی رخ می دهد، ساتورو به مدتی کوتاه قبل از آن اتفاق بر می گردد تا جلوی آن را بگیرد. مدت زمانی که او به عقب بر می گردد، اغلب بیشتر از 5 دقیقه نمی شود؛ البته همان چند دقیقه کوتاه، او را درست به ریشه مشکل بر می گرداند. ساتورو اسم این پدیده را “تکرار” گذاشته است.

پس از قتل مادر ساتورو به شکلی مرموز، او به عنوان قاتل شناخته می شود؛ در همان زمان، یک تکرار اتفاق می افتد: اما اینبار ساتورو به جای اینکه به فقط چند دقیقه قبل فرستاده شود، به 18 سال پیش زمانی که 11 ساله بود برگردانده می شود…

چرا باید انیمه “شهری که من تنها در آن گمشده ام” را تماشا کنیم؟

بار احساسی

شخصیت ساتورو، به شدت قابل همذات پنداری است. کسی که مثل بسیاری از ما، احساس گمشدگی می کند و فقط زندگی اش را بدون هیچ موقعیت خاصی می گذراند. شاید ساتورو در نگاه اول، خسته کننده به نظر برسد – هرچند شخصا اینطور فکر نمی کنم – یا ممکن است که او به اندازه جذاب ترین شخصیت های انیمه های شونن نتوانسته باشد در بین مخاطبان محبوبیت به دست بیاورد، اما اصلا هدف نمایش کسی مثل ساتورو، این نبوده که بخواهیم دوستش داشته باشیم. هدف از نمایش آدمی مثل ساتورو، این بوده که به خودمان نگاه کنیم. ما باید ساتورو را درک کنیم. همیشه که درک کردن و دوست داشتن یک نفر همراه با هم اتفاق نمی افتد!


همچنین بخوانید: انیمه های شبیه Noragami برای طرفداران این انیمه


از آنجا که ساتورو، می تواند برای بسیاری از افراد جامعه، بیش از چیزی که حتی بشود فکرش را کرد، قابل لمس و همذات پنداری باشد، موقعیت های احساسی، تاثیر خیلی بزرگی روی مخاطب می گذارند. تک تک حرف های ساتورو، و همه احساسات او، احساس گمشدگی، احساس از دست دادن چیزی که حتی نمی داند چیست، تک تک اشک ها، لبخندها، بغض ها، امیدها، و لحظاتی که از شدت وحشت نمی داند چه کار کند، همگی به شکلی بسیار تازه، احساسات مخاطب را درگیر می کنند.

در صورتی که از درام های درگیرکننده لذت می برید، انیمه Erased گزینه بسیار مناسبی برای شماست.

انیمه Erased

بار معنایی

یکی از ژانرهای این انیمه، ژانر روانشناختی است. و در صورتی که با این ژانر آشنایی داشته باشید، به خوبی می دانید که انیمه های روانشناختی، به هیچ وجه ساده نیستند.

بنابراین انیمه “شهری که من تنها در آن گمشده ام”، نیز سرشار از پیام هایی مهم است که حتی فکر کردن به آنها، باعث ترس می شود. این انیمه، درباره حفره های درون قلب های ما صحبت می کند. نکته ای که هر کسی برداشت خود را نسبت به آن دارد.

پرداختن به مشکلات موجود در جامعه

شخصا از تماشای آثاری که خیلی خوشبینانه هستند، لذت نمی برم. اما از اثری که فقط درباره بدبختی ها غرغر می کند هم دوری می کنم. انیمه Erased دقیقا حواسش هست که چطور می خواهد حرف هایش را بزند. این انیمه، صرفا غرغر نمی کند و زیادی هم خوشبین نیست؛ بلکه به خوبی به مشکلات موجود در جامعه، ریشه ها و مهم تر از همه، “راه حل ها” پرداخته است.

از خشونت علیه کودکان گرفته تا طرد شدن یک نفر از اجتماع، و سپس فجایعی ریشه گرفته از همین مشکلات هستند، همگی به خوبی در این انیمه نشان داده شده اند. و بعد، راه حل همین مشکلات را هم به ما می آموزد: اینکه حواسمان را جمع کنیم. و بی تفاوت نباشیم. وقتی که یک فاجعه در اطرافمان رخ می دهد، حق نداریم خودمان را مقصر ندانیم. زیرا تنها کاری که در زمان آرامش قرار بود انجام دهیم، این بود که حواسمان به اطرافمان باشد. حواسمان باشد. همین.

انیمه Erased


همچنین بخوانید: 5 دلیل برای تماشای انیمه Cowboy bebop بعد از 22 سال!! ×××


البته از آنجا که این انیمه، حرف های زیادی را مطرح کرده است، قطعا نمی شود در این مطلب به همه پیام های مهم آن پرداخت. و شنیدن این حرف ها، چیزی است که بر عهده خود مخاطب گذاشته شده است.

امتیازات و میزان محبوبیت

انیمه Erased در مای انیمه لیست MAL امتیاز 8.4 و در IMDB امتیاز 8.5 را به دست آورده است. این امتیازات، بسیار قابل توجه، و نشان دهنده میزان محبوبیت بالای این انیمه در میان مردم هستند.

سازندگان

استودیو سازنده این انیمه، استودیو پر آوازه A-1 Pictures بوده است؛ که تجربه ساخت انیمه هایی مثل دروغ تو در آوریل، هنر شمشیرزنی آنلاین، از دنیای جدید و چندین انیمه محبوب و دوست داشتنی دیگر را داشته است.

کارگردان انیمه شهری که من تنها در آن گمشده ام ، توموهیکو ایتو بوده؛ که سابقه ساخت انیمه Hello world و همینطور برخی از انیمه های سری هنر شمشیرزنی آنلاین را دارد. آهنگساز این انیمه، یوکی کاجیورای خوشنام است؛ آهنگسازی با تجربه که در انیمه هایی مثل شیطان کش، Fate Zero و هنر شمشیرزنی آنلاین فعالیت کرده است.


مطالب مرتبط:

بهترین استودیوهای انیمه سازی که صنعت انیمه را به اوج رسانده اند!

جوان ترین و بهترین استودیوهای انیمه سازی که سهم خاصی در این صنعت دارند!


بنابراین، اگر شما هم مثل من طرفدار استودیو A-1 Pictures هستید، بد نیست که اینبار با انیمه Erased به این استودیو و تیم سازنده اعتماد کنید!

جمع بندی معرفی انیمه Erased یا Boku dake ga inai machi

انیمه Boku dake ga inai machi انیمه ای با احساساتی عمیق، سرشار از لحظاتی دوست داشتنی و پیام هایی مهم است. مطمئن باشید که بعد از تماشای این انیمه برای بار اول – که این عملیات برای خودم و بسیاری دیگر بیشتر از یک روز طول نکشید – برای تماشای دوباره آن وسوسه خواهید شد!