با معرفی انیمه Wonder egg priority – اولویت تخم مرغ شگفت انگیز در خدمت شما هستم. این انیمه، یکی از جدیدترین محصولات استودیو Cloverworks و از بهترین انیمه های زمستان 2021 است. انیمه واندراگ، موفق شد به سرعت به محبوبیت چشمگیری دست پیدا کند و حالا برای خیلی از انیمه بازها سوال پیش آمده که علت شهرت و سر و صدای این انیمه چیست؟ پس با مجله وارونه همراه باشید تا به شما بگوییم که چرا این انیمه در قلب ها جا باز کرده و چرا تماشای آن واجب است.

انیمه واندراگ پرایوریتی داستان دختری نوجوان به نام آی اوتو را روایت می کند که همیشه در مدرسه، مورد آزار قرار می گرفته. او در دوران راهنمایی، اولین دوستش را پیدا می کند؛ دختری آرام و مهربان به نام کویتو که رفتار بسیار خوبی با آی داشته است. اما یک روز، شیرینی زندگی آی، پس از خودکشی ناگهانی کویتو، تبدیل به تلخی می شود. و همین قضیه، باعث می شود که پای او، به ماجراهای خطرناکی باز شود…


5 دلیل برای تماشای انیمه Wonder egg priority


 انیمه Wonder egg priority

1- گرافیک فوق جذاب

اگر آثار دیگر استودیو کلاور ورکز مثل هوریمیا را تماشا کرده باشید، حتما می دانید که این استودیو هرگز برای گرافیک و انیمیشن کوتاهی نمی کند. این استودیو، با انیمه واندراگ، باز هم شما را به یک ماجراجویی چشم نواز و شگفت انگیز می برد. و آنچنان شما را محو تصاویر زیبای این انیمه می کند که اصلا دوست نداشته باشید چشم از آنها بردارید.

با وجود اینکه انیمه واندراگ پرایوریتی از لحاظ داستانی، یک اثر دارک محسوب می شود، اما به محض تماشای آن، با انفجاری از رنگ ها در تصاویر این انیمه مواجه می شوید. بنابراین چشمتان هرگز خسته نمی شود. نکته بعدی، این است که با توجه به تعدد فایت ها در این انیمه، حرکت روان شخصیت ها خیلی مهم است؛ و خوشبختانه کلاور ورکز به هیچ وجه در متحرک سازی کوتاهی نکرده است.


مرتبط: معرفی انیمه سبد میوه Fruits basket ؛ شوجویی که قلب ها را تسخیر کرده!


 انیمه Wonder egg priority

2- موسیقی متن

انیمه Wonder egg priority حسابی به خاطر موسیقی خاصی که دارد معروف است. موسیقی متن این انیمه، موفق به نفوذ به قلب همه مخاطبان شده و توانسته تاثیر عمیقی روی آنها بگذارد. فقط کافی است که سه ثانیه از ابتدای آهنگ اپنینگ انیمه واندراگ پرایوریتی را گوش کنید و ببینید که چطور موسیقی در این انیمه جادو می کند. احساسات تنهایی، غم، دلهره و همینطور شادی، در تار و پود موسیقی انیمه واندراگ بافته شده اند. حتی اگر هیچ دلیلی برای دیدن انیمه واندراگ پیدا نمی کنید، واجب است به خاطر موسیقی عمیقی که دارد، به سراغش بروید.

3- دنیاسازی دقیق

دنیای انیمه Wonder egg priority قوانین خودش را دارد. که به خوبی به همه آنها پرداخته است. پردازش دقیق و کاملی که دنیای داستان انیمه واندراگ پرایوریتی دارد، باعث می شود که خیلی راحت با فضای انیمه ارتباط بگیرید و همه چیز را در طبیعی ترین حالت ممکن حس کنید. همچنین جزئیات شگفت انگیزی که در داستان این انیمه وجود دارند، همیشه برای کشف کردن جالب هستند.


مطلب پیشنهادی: انیمه های شبیه Darling in the FranXX برای طرفداران این انیمه! 


انیمه Wonder egg priority

4- شخصیت های قابل درک

مشکلی که خیلی از آثار، نه فقط انیمه ها، با آن دست و پنجه نرم می کنند، “تکراری بودن” شخصیت هاست. یعنی اینکه شما رسما هیچ تفاوت خاصی بین شخصیت های یک داستان نمی بینید. تنها تفاوتشان اسم و ظاهرشان است. اما در انیمه واندراگ همه شخصیت ها هویت مستقل خودشان را دارند. و همگی قابل درک هستند. آنها به طوری هستند که موقع دیدنشان، حس می کنید که آنها واقعا وجود دارند و انسان های مشابه شان در این دنیا کم نیستند. به همین دلیل، با خنده هایشان می خندید و با اشک ریختن شان اشک می ریزید.

5- انیمه واندراگ پرایوریتی تصویری دردناک از آنچه دخترها مجبورند تحمل کنند ارائه می دهد!

اجازه دهید یک چیزی را اعتراف کنم: در اکثر انیمه هایی که من تماشا کرده ام، یک پسر به عنوان پروتاگونیست اصلی قرار داشته است. تماشای چنین آثاری برای خود من و چندین نفر دیگر راحت تر است. چون خیلی اوقات شخصیت های مونث زمانی که تبدیل به پروتاگونیست اصلی می شوند، به طرز عجیب و شگفت انگیزی روی اعصاب راه می روند. آنها خیلی زیاد غیرقابل درک به نظر می رسند. به طوری که شخصا به عنوان یک دختر، موقع دیدن آنها، از کارهایشان متعجب می شوم. دخترهایی که تصمیمات مسخره می گیرند، به خاطر یک نفر خاص هر کار احمقانه ای انجام می دهند، حماقت را با مهربانی اشتباه گرفته اند، سر چیزهای مسخره به هم می ریزند، و… بابا ما اینطوری هم نیستیم!

اما در انیمه واندراگ قضیه خیلی متفاوت است. این انیمه، بیشتر از هر چیزی، می تواند احساسات مخاطبان دختر را دگرگون کند. چون دست روی موضوعی گذاشته است که آنها هر روز مجبورند با آن دست و پنجه نرم کنند.


مرتبط: بهترین انیمه ها برای دخترها که می توانند از تماشایشان لذت ببرند! 


 انیمه Wonder egg priority

خودکشی دخترهای دبیرستانی و راهنمایی، متاسفانه به شدت رایج است. خودم هر روز خبرهای مربوط به خودکشی دخترهایی در مدرسه خودم، یا خواهرم را می شنیدم. و برخلاف چیزی که ممکن است فکر کنید، همه خودکشی ها به خاطر دلایل مسخره اتفاق نمی افتند. دخترهای نوجوان خیلی بیشتر از چیزی که می شود تصور کرد، فشارهای سنگینی را تحمل می کنند. خیلی از آنها هر روز از طرف غریبه ها، هم مدرسه ای ها، حتی مسئولان مدرسه و خانواده، مورد آزار قرار می گیرند و تنها چاره ای که دارند، سکوت کردن است. چون هیچ کس به حرفشان گوش نمی دهد. و یک روز است که احساسات سرکوب شده شان منفجر می شود و سرانجام بسیاری از آنها، اقدام به خودکشی است.

حالا انیمه واندراگ پرایوریتی بدون اینکه شخصیت های مونث داستان را آزاردهنده جلوه دهد، یا ترجیح دهد آنها را طبق کلیشه ها طراحی کند، دنیای بی رحمی که آنها باید با آن مقابله کنند را به مخاطبان نشان می دهد. آن هم بدون اینکه ذره ای از “دختر بودن” آنها کم کند.

سخن پایانی

انیمه واندراگ پرایوریتی از نظر فنی، یک شاهکار تمام عیار است. اما راستش را بخواهید، به نظر من هدف اصلی این انیمه، نمایش مبارزه چندتا دختر با موجوداتی ماوراء الطبیعی نیست؛ بلکه نمایش دردهایی است که دخترهای نوجوان در دنیا تحمل می کنند. انیمه Wonder egg priority اثری است که هر دختری در هر جای دنیا می تواند با تک تک سلول هایش درک کند و صد البته به جز دخترها، تماشایش برای بقیه هم واجب است.

در ادامه بخوانید: بهترین انیمه های کوتاه ؛ انیمه هایی که کمتر از 20 قسمت دارند!